A szülőknek karácsonyi műsorral kedveskedtünk és képeslapot készítettünk nekik.
Kellemes ünnepeket kívánunk MINDENKINEK.
Szeged, Tisza-parti Általános Iskola 2.b osztálya
Boldogító jó cselekedetek
Miután meghallgattuk a közös dalt, arról beszélgettünk, hogy ki milyen jó cselekedetet vitt véghez mostanában. Ezután „Csalj mosolyt az osztálytársad arcára” játékot játszottunk csoportokban, és megbeszéltük, hogy ilyen apróság is sokszor hatalmas jó cselekedetnek számíthat. A tanulók meghallgatták a Hófödte hegy című mesét, majd néhány kérdés segítségével feldolgoztuk a szöveg tanulságát, mondanivalóját. Utolsó feladatként pedig össze kellett gyűjteni a gondolataikat, hogy hogyan segítenének másokon, ha lenne 10 millió forintjuk.
Decemberben az advent jegyében sokféle ajándékot készítettünk szeretteinknek. Sokat beszélgettünk, hogy milyen módon szerezhetünk örömet családtagjainknak az ünnepek alatt. Jó cselekedeteket gyűjtöttünk, s ezekhez angyalkákat is rajzoltunk. Bevezettük az „örökbefogadást” is az osztályunkban. A gyerekeknek ez tetszett a legjobban, sorra került a játékpolc, a tábla, az ablakpárkány, a virág, de még a tanító néni is… 🙂
A decemberi téma feldolgozása közben felvetődött, hogy kinek is tehetnénk jót az iskolánkban, és kik örülnének ennek a legjobban. Az első osztályosokra esett a választása a gyerekeknek. Így a szünet előtti utolsó tanítási napunkon egy kis meglepetéssel kedveskedtünk a 1. osztályosoknak. Verset mondtunk, és ajándékot is vittünk nekik. Nagy volt az öröm! 🙂
December hónapban igyekeztek a gyerekek minél elfogadóbbak, türelmesebbek lenni, több jócselekedetet megtenni. A legkedvesebb emlékeiket le is rajzolták.
A decemberi témát több órában dolgoztuk fel. Az első foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük: „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok”. Ezután megbeszéltük, hogy miért éppen ez a decemberi téma. Meséltek arról, hogy kivel, mikor tettek valami jót. Valamint beszélgettünk arról is, hogy ők, mint gyerekek, mikor, hogyan tudnak jót cselekedni, és a jó cselekedetek miért jók. Aztán kaptak egy színezőt (kislány szívecskét fog), a szívecskébe azt/azokat rajzolták be, akikkel jót cselekedtek. Nagyon örültem neki, hogy sok mindenki eszükbe jutott, akikkel jót cselekedtek: családtagok, barátok, én is. Majd miközben meghallgattuk többször a hónap dalát, kiszínezték a rajzot. Az első foglalkozást meditációval zártuk.
A második óra elején a hónap dalára táncoltak. Folytatták a színezést, közben újra meg újra meghallgattuk a hónap dalát, valamint a korábbi hónapok dalait. Felolvastam nekik egy témához kapcsolódó mesét (Takács Zsuzsa: Kicsi Mimi karácsonya), majd megbeszéltük a történet tanulságát. Ezután elkészítettük az osztály közös karácsonyfáját: gömbdíszeket színeztek, melyeket kivágtunk és egy papír fenyőfára felragasztottunk. Kivágtuk az elkészült színezőket is, azokat is feltettük egy kartonra, ebből készült a hónap tablója. A második órát is meditációval zártuk.
2024. 12. 16-án a Meixner Ildikó EGYMI Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola borjádi telephelyén megtartottam Boldogító jó cselekedetek témakörében az Adni jobb, mint kapni című boldogságórát.
Bevezetésként üdvözöltük egymást, megbeszéltük, a mai boldogságóra témáját, majd a relaxációs gyakorlatok közül a „Napimádással” hangolódtunk.
Tanulóink életében is rendkívül szeretett és várt időszak december hónapja. A várakozás és az ünnepek érzéseire, hangulatára építettem fel az óra témáját.
Meghallgattuk a Piramis együttes Ajándék című dalát, melyet ritmushangszerek megszólaltatásával kísértünk.
Ezt követően arról beszélgettünk, hogy nemrég eljött a Mikulás, kaptunk tőle ajándékot, nemsokára pedig Karácsony lesz, készülünk az ünnepre, amikor szintén ajándékokat szoktunk kapni.
Majd megnéztünk egy mesét, ami az ajándékozásról szól: Boribon Karácsonya címmel.
A mese után megbeszéltük, hogy ajándékot kapni jó, de adni még jobb. Azzal is megajándékozhatunk valakit, hogy jót teszünk vele. Jó cselekedet, amivel örömöt szerzünk, boldog mosolyt varázslunk mások arcára!
Milyen jó dolgokat teszünk a társainknak, barátainknak, családtagjainknak?
Szeretjük, megsimogatjuk, segítünk neki, szépet mondunk neki, megdicsérjük, mosolygunk rá. Ezeknek a jó cselekedeteknek a gesztusjeleit megmutattuk, majd tárgyképekkel is egyeztettük őket. A gyerekek kiválasztották a tárgyképek közül azt a jó cselekedetet szimbolizáló képet, mely őket leginkább jellemzi.
Ezt követően készítettünk, feldíszítettünk egy dobozt, ami a csoportot, a csoport ajándékát, jó cselekedeteit jelképezi, amit egymásnak adnak. Ebbe a dobozba helyeztük bele a tárgyképeket.
A foglalkozás lezárásaként értékeltem az órát, mely jó hangulatban telt, a gyerekek motiválhatóak voltak, a jó cselekedeteket tartalmazó doboz pedig bővíthető aszerint, hogy ki milyen jót tesz társával a későbbiekben.
Kovácsné Vadász Szilvia
Németh Kálmán Általános Iskola es A.M.I.
Nagy lelkesedéssel ismerkedtek meg az öreg fenyő és csillag meséjével. Beszélgetőkörben mindenki elmondta, hogy mit érezhetett a kicsi csillag, amikor leesett.
Örömmel kerestünk jelmezeket, gyártottunk kellékeket az előadáshoz.
A beszélgetőkörben elmondott érzéseket beleszőttük az előadásokba. A gyerekek többféle szerepben is kifejezhették érzéseiket, gondolataikat.
Technika foglalkozáson pedig fenyőket alkottunk.
Megalkottuk a Boldogító jócselekedetek virágát és köszönőleveleket írtunk Karácsony alkalmából.
Beszélgetés után elkészítettük a jó cselekedetek tortáit. Mindenki felírt egy-egy jó cselekedetet egy tortaszeletre,majd összeállították a tortákat. Csoportokban dolgoztak,így öt tortánk „telt meg” jó tettekkel. 🙂