Karácsony előtt igazán aktuális volt a téma. A tanulóknak nem kellett sokat gondolkozni, hogy milyen jó cselekedeteik voltak és lesznek.
Boldogító jó cselekedetek
Karácsony előtt igazán aktuális volt a téma. A tanulóknak nem kellett sokat gondolkozni, hogy milyen jó cselekedeteik voltak és lesznek.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Összegyűjtöttük milyen reakciókat kaptak a gyerekek, amikor jót tettek valakinek, valakivel.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekekkel összegyűjtöttük azokat az érzéseket amiket a jó cselekedeteink után érzünk.
December – Boldogító jócselekedetek
A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom című mondókával indult a decemberi foglalkozás. Körben ülve énekelték és mutogatták el a Jó emberré válni csak a szívemmel tudok kezdetű dalt. A téma bevezetéseként az Adok neked valamit mozdulatos feladat következett. Remekül sikerült a sorban ismétlődős mozdulatsoros játék. Hogyan okozhatok örömöt? kérdésre az általuk leginkább szeretett személyeknek a szülőknek, nagyszülőknek, testvéreknek, barátoknak apró jótettekkel, kedveskedéssel tudnak örömet okozni. pl. segítek a háztartási munkákban, elviszem nagymamának a vacsorát, megmutatom a leckét a beteg barátomnak. stb. A téma feldolgozásának első lépcsőfoka a Valódi jótett volt. A keresztrejtvény megoldásaként az – önzetlen jelző mutatkozott. Megbeszéltük a szó jelentését. A kőleves című mese elolvasása után mesebeli segítők lettek az osztály tanulói. A fiúk manókká, a lányok jó tündérekké váltak. A fiúk- manók a katonát szegénysége miatt karolnák fel, míg a lányok – jó tündérek elmondása szerint nem lenne szabad senkinek a kőlevesre szorulnia. A katonát a csalafintasága segítette, ők maguk is ravaszsággal ruházták volna fel a katonát. Kezdő betűk üzeneteként – Segíts! felszólításhoz jócselekedetek fogalmaztak meg a gyerekek. pl. Egy jó szót szólj! Sokat tegyél az elesettekért! stb. Mire lesz szükséged a jócselekedetekhez? elnevezésű feladatot is megrajzolták a tanulók. A segítőket a lányok saját magukra formálták – hosszú hajat rajzoltak a figurának. A kivágott figurákat a Segíts tablóra ragasztottuk. Meditációval ért véget a foglalkozás. Megbeszéltük, hogy miért jó jót tenni, mit érzünk mi magunk, mit érez az akinek segítünk. Az örömszerzés , a lelki béke megtalálása fontos szerepet kapnak ilyenkor decemberben. Kellene, hogy nem csak ilyenkor legyen a szívekben szeretet!
Egész hónapos Adventi kihíváson vettek részt a 3. osztályosok. Minden tanítási napon jócselekedeteket hajtottak végre. pl. Készíts meglepetést a legjobb barátodnak! Légy barátságos valakivel, akivel eddig nem szoktál! Kérlek, ölelj át valakit! Tégy valamit az állatokért! Segíts a házi munkák elvégzésébe! / Magokat szórtunk az iskola udvarán lévő madáretetőbe/ Írj képeslapot a szeretteidnek! /Egyik kislány az osztály minden tanulójának készített képeslapot./ Készíts ajándékot a rászorulóknak! / Az osztályfőnök irányításával bekapcsolódtunk a Baptista Szeretetszolgálat által meghirdetett Cipősdoboz akcióba./stb. Jónak lenni jó !
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra első felében megbeszéltük, hogy melyek a jó cselekedetek. Ezekből kellett mindenkinek 4-t kiválasztani, melyek azután felkerültek a fára. Az óra utolsó részében egy jóságkört alkottunk. Egy kisfiú nem akart részese lenni ennek a körnek. Amikor látta, hogy a többiek jól érzik magukat, ő is odajött. A többiek nagy örömmel fogadták. És ami elhangzott: De jó, hogy közénk jöttél. Már vártunk.
Székesfehérvári Kossuth lajos Általános Iskola
A jó cselekedetek gyümölcsei plakát
December hónap -a sikeresen megvalósított feladatokon és tevékenységeken túl- a tényleges segítségnyújtásról, az egymásra való fokozott odafigyelésről szólt.
Intézményünkben sok éves hagyomány a Karácsonyi kavalkád megszervezése, melynek idén is aktív részesei voltak a gyerekek, a szülők és a pedagógusok egyaránt. A közösségi rendezvény révén lehetőségünk volt egy idős, nemrégiben özveggyé vált hölgy megsegítésére. A hölgy kézműves munkáival rendszeresen támogatja programjainkat, ennél fogva külön örömmel töltött el bennünket, hogy ezúttal mi segíthettünk neki.
Mi, boldogságórákat tartó pedagógusok elindítottuk, lebonyolítottuk a „Segíts, hogy segíthessünk!” kampányunkat. (Az elnevezés nem saját ötletünk, bekapcsolódtunk az évek óta jól működő adománygyűjtő kampányba.) A gyerekek szüleik engedélyével és segítségével kis dobozokba gyűjtötték a kinőtt, vagy számukra feleslegessé vált játékokat, plüssfigurákat, társasjátékokat, a dobozokon feltüntették, mennyi idős fiúnak vagy lánynak valók a játékok. Becsomagoltuk, és a helyi adománygyűjtő pontokra el is szállítottuk, remélve, hogy minél több rászoruló, nehéz anyagi körülmények között élő, hányattatott sorsú gyermek ünnepét sikerül szebbé varázsolni.
Egy kedves ismerősöm versét hoztam a gyerekeknek decemberi útravaló gyanánt. A verset kifüggesztettem a tanteremben, és arra kértem őket, olvassák el a hónap során többször, ill. minden alkalommal, amikor úgy érzik, szükségük van rá.
Osztálykeretben tartottuk játékos Mikulás-délelőttünket, ahol egymás nevének előzetes kihúzása, a várakozás és a titoktartás izgalma után átadásra kerültek az édességekkel, és apró, kézzel készített ajándékokkal megtöltött kis csomagok.
Intézményünkben sok éves hagyomány, hogy meghitt, bensőséges hangulatú karácsonyi ünnepségünk a Református Templomban kerül megrendezésre, ahol az iskola teljes diákközössége, nevelőtestülete megtekinti (a harmadik évfolyamos diákok által adott) karácsonyi műsort, valamint közös énekléssel zárjuk az Advent téli szünet előtti időszakát.
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
Az adventi időszakban sokat beszélgettünk a jóságról, jó cselekedetekről. A nagyobbak már ügyesen megfogalmazták, hogy miben tudnak szüleiknek, testvéreiknek, társaiknak segíteni. Arra helyeztük a hangsúlyt, hogy ha másokkal jót teszünk, az nekünk is jó érzés, boldogabbak leszünk tőle. Jellel ellátott piros szívecskéket készítettünk. Kosárba raktuk őket, amiből minden nap húztak egy-egy szívet a gyerekek. Akinek a jelét húzták, arra a társukra próbáltak aznap egy kicsit jobban figyelni, többet segíteni neki. A karácsony közeledtével kis angyalkákat készítettünk, majd a szívecskékkel együtt, felragasztottuk őket a karácsonyfára. Felléptünk a Boldogságvár következő fokára, ahová felkerült a boldogító jó cselekedet jele.