Az ünnepek közeledtével beszélgettünk az ajándékozás öröméről. Karácsony alkalmával ajándékkal kedveskedtünk óvodánk másik két csoportjának. Ezzel kívántunk Nekik Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Eredményekben Gazdag Boldog Új Évet!
Boldogító jó cselekedetek
Karácsonyi képprl ajándékoztuk meg a másik csoportot. A kép készítésében mindenki részt vett.
Meglepetés cédulákat írtunk egymásnak. Elkészítettük a jócselekedetek fáját. Megismerkedtünk a hónap dalával.
JÁI Viszneki Általános Iskolai Tagnintézménye
Decemberi óránkon a jócselkedet fogalmának tisztázása nem volt könnyű feladat. A gyerekek nagy dolgokra gondolnak és nem látják meg a mindennapjaikban gyakorolható, családban, iskolában előforduló lehetőségeket. Rajzos formában örökítették meg az általuk vállalt jócselekedeteiket a hónap elején. Majd az utolsó előtti tanítási napon értékelték magukat és a rajzokból kiválasztották a megvalósultakat és azokból elkészítettük az osztály jócselekedet gyümölcsfáját.
Az óra elején az elméleti hátteret átbeszéltük és azt is, mi számít jó cselekedetnek. Megvitattuk, hogy miért boldogítanak a jó cselekedetek, miért érdemes gyakorolni ezeket.
A ” jobb adni, mint kapni” mondattal mindenki egyetértett, példákat soroltak fel rá emlékeikből.
Megbeszéltük, hogy az Advent milyen kapcsolatban áll a jó cselekedetekkel.
Önálló feladatként kapták, hogy készítsenek 30-31 napos jó cselekedetek naptárat.
Szituációs játékot játszottunk ( valakivel jót teszünk ).
Minden tanuló elkészítette a saját jó cselekedetek virágát, és beleírta a szirmokba, mivel tud jobbat tenni, és hogyan tud jobbá válni pl: korábban kelek fel, kevesebbet gépezek otthon, többet segítek anyának stb.
Az iskolánk csatlakozott a Katolikus Karitasz adománygyűjtéséhez. Az önkéntes felajánlásokkal is átérezhették a diákok, hogy jónak lenni jó.
A tablót ezek után elkészítettük.
Beszámoló
A jó cselekedetek gyakorlása c. téma megtartásáról a Mendei Mesevár Óvoda és Bölcsőde Törpike csoportjában
Az Adventi időszak minden óvoda életében izgalmakkal és sok-sok feladattal teli időszak.
Így van ez a mi óvodánk esetében is.
Téli díszek kerülnek az ablakokba, a csoportokba. Izgatottan várjuk a Mikulás bácsit, szervezzük a Luca napi vásárunkat, Betlehemes játékkal készülünk az Idősek otthonába és a községi ünnepélyre is.
A programok megvalósítása pontos tervezést, szervezést igényel, mindig arra törekszünk, hogy sokszínű, érdekes, többoldalú ismeretekkel, tapasztalatokkal legyenek gazdagabbak a gyerekek.
Mint mindig, most figyelemmel voltam a csoport tagjainak egyéni képességeire, teherbírására, együttműködési képességére.
Erre alapoztam az eszközök és a tevékenységek differenciált biztosítását, valamint a segítségnyújtás módját és az önállóság optimális biztosítását.
A motiválás során olyan együttes élményre kívántam alapozni, amely alkalmat ad a hangulati elemek bemutatására, és a gyermekek képzeletének mozgósítására.
A csoport tagjai örömmel és kíváncsian vettek részt a közös tevékenységekben, sikerült érdeklődésüket felkelteni a felkínált játékokkal, és mindvégig fenntartani azt.
A tevékenységet zene hallgatással indítottuk, a gyerekek nagyon kedvelik ezeket a zenéket, dalokat, könnyen elsajátítják őket, átéléssel mozognak a zene ütemére.
A közös éneklés már megteremti a ráhangolódást a tevékenységre.
A relaxációs feladatoknak most is nagy sikerük volt, nagyon élvezték a gyerekek a különböző mozgásformákat, kérték ismétlésüket.
A mesehallgatás alatt, mindenki nagyon figyelt, átélték a mese hangulatát a gyerekek, lelkesen kapcsolódtak be a mese utáni beszélgetésbe, játékba.
A mese újraélése, eljátszása, a szereplési lehetőség nagyon tetszett mindenkinek.
Pozitív eredménynek tartom, a kellemes légkör, a megfelelő hangulat ráhangolta a gyerekeket a mese világára, tanulságos mondanivalójára.
Az alkalmazott módszerekkel a gyerekek fantáziájának, önkifejező készségének fejlesztését céloztam meg.
A sok közös játékkal, együtt munkálkodással a közösségi további erősítését, a meglévő barátságok megtartását, a csoport összetartozását szerettem volna tovább erősíteni.
A mesével, az új fogalom sokoldalú megközelítésével és annak rögzítésével az örömszerzés, ismeretszerzés volt a célom.
Salgótarjáni Szakképzési Centrum Táncsics Mihály Szakgimnáziuma
„Egy ajándék éppen annyit ér, amennyi szeretettel kiválasztották.”
Thyde Monnier
Mi a Salgótarjáni Táncsics Mihály Szakgimnázium 11.A osztályának tanulói vagyunk. A tavalyi évhez hasonlóan iskolánk a „cipősdoboz akció” keretein belül ajándékokkal lepte meg a helyi autista iskola kis diákjait. A gyerekek boldogan fedezték fel a színes karácsonyi ajándékokat, kiválasztották saját maguk számára a legkedvesebbet, melyet haza is vihettek. Diáktársaimmal beszálltunk aztán a közös játékba is.
A gyerekek könnyen összegyűjtötték a jó cselekedetek hozadékait. Remélem, hogy ez is arra ösztönzi őket, hogy egyre segítőkészebbé és emberségesebbé váljanak.