A 6.osztályos tanulóimmal miután beszélgettünk arról,hogy ők milyen jót cselekedtek a napokban,hogyan érezték magukat ez után,kártyák készítésével lepték meg osztálytársaikat (és engem is),amikre dicsérő állításokat írtak.Közben halkan arról beszélgettünk,hogy hogyan segít bennünket mindaz,amit teszünk másokért.Idézeteket olvastam nekik,s amunkában meg-megállva megbeszéltük ezeket is.
Boldogan mentünk a következő órára.
Boldogító jó cselekedetek
Elvarázsolt Házikó Óvoda/ Gradinita Casuta Fermecata
Karácsonyi díszek a „Jópajtások” csoportja részéről a „Törpék” csoportjának, nagy szeretettel.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A napot egy beszélgetőkörrel indítottuk, ahol megbeszéltük mi a jó- és mi a rosszcselekedet. Ezt követte egy játék, melyben a cselekedeteket kövek jelképezték: fekete és fehér színűek. Összemértük, melyikből van több és megbeszéltük.
A napot ajándékozással zártuk, mely alkalmával egy rászoruló családnak átadtuk az előzőleg összegyűjtött szeretetcsomagokat, valamint tartós élelmiszereket.
Decemberben a Jó cselekedetek gyakorlása volt a témánk. A bevezetés után egyre többen és egyre jobban ráéreztek a feladatra, sorra alkották a jó cselekedetek almákat az osztály gyümölcsfájára. Sajnos a projekt zárására már a legtöbben lebetegedtek, de hiszem, hogy ebben az érzelmi hangulatban telik el az ünnep családjuk körében is.
Kinek, hogyan mivel okozhatunk boldogságot. Kitől, mit kaptam, várhatok.
Légy összhangban önmagaddal!
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi Boldogságóránkat a Karácsonyi Ünnepkör köré építettük. A foglalkozás bevezetéseként meghallgattuk Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalát. A beszélgetőkörben arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mit jelent jónak lenni, mit jelnet számunkra a Karácsony, a szeretet ünnepe. Ezután megismerkedtünk Bezzegh Andrea: Szívem kertje című meséjével. Beszélgettünk Amáliáról, arról, hogy ha jót teszünk a másikkal, mi is jobban érezhetjük magunkat. Ezután karácsonyi dalokat énekelve feldíszítettük az óvoda karácsonyfáját, és a Jézuska is ellátogatott hozzánk.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Az év utolsó boldogságóráján elsősorban azokra a jócselekedetekre fókuszáltunk, amelyek nem (vagy nem jelentős) pénzráfordítással járnak, hanem elsősorban odafigyelést igényelnek.
A jócselekedet fogalmának pontosításával kezdtük a foglalkozást (nagyon tág definícióval dolgoztunk), majd a szabad beszélgetést, véleménycserét filmfeldogozás követte („Pay it forward”, https://www.youtube.com/watch?v=X3ld9_p2bS0), majd ötletbörze keretein belül összegyűjtöttünk olyan jócselekedeteket, melyek vagy ingyen vannak, vagy minimális pénzráfordítással járnak (ideértve a környezettudatos vásárlást, az ételrendelés során kutyamenhely támogatására irányuló kezdeményezéseket, a helyi kistermelőktől való vásárlást stb.)
Végül etikai kérdéseket beszéltünk meg: pl. felelős vagyok-e azért, mihez kezd a pénzemmel az, akinek adtam; lehetséges-e olyan helyzet, amikor utólag megbánom, hogy jót tettem; minden jónak szánt tett jó-e?
A foglalkozást rövid zárókörrel fejeztük be.