Az idei adventi naptárunk is rendhagyó volt. A karácsonyi ünnepségünkig minden reggel az egész alsó tagozatot meghívtuk az osztályunkba egy közös mesélésre. Bajzáth Mária: „Meséljük át az ünnepet” kezdeményezéséhez csatlakozva megvendégeltük a gyerekeket. Minden reggel berendeztük a tantermet az aktuális mesének megfelelően. Volt amikor kényelmesen elhelyezkedve, pihenve, szunyókálva hallgatták a gyerekek a mesét. Előfordult, hogy aktív résztvevőként eljátszották, segítettek, vagy zsinórjátékkal kísérték az aktuális történetet. Megtanulták a Mikulásvárás képességét, érezték a karácsony illatát, az ajándék készítés és várás varázsát.Hű társunk és lelki segítőnk volt Dió kutya, aki velünk relaxált, hallgatta a meséket, gyógyította gyermek, felnőtt lelkét egyaránt. Szagolták, ízlelték, fogták, érezték minden elképzelhető módon megtapasztalták a történeteket, így készülve fel a legszebb ünnepre. A negyedik osztály minden reggel jó cselekedettel kezdte a napot: élményt adott a többieknek. Élményt, mellyel mindenki gazdagabb lett, a vendég és vendéglátó egyaránt. Igazán jó hangulatban teltek így az utolsó napok. Kívánom, hogy mindenki megtapasztalja, megérezze a jóság erejét! Mindenkinek áldott karácsonyt kívánunk!
Boldogító jó cselekedetek
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A Boldogságóra 4. foglalkozásán először elolvastam a gyerekeknek „A kőleves” című mesét. A mesét követően beszélgettünk arról, miért lenne fontos másoknak segíteni, megvigasztalni. Elmondták, ki miben szokott otthon segíteni, és ki volt már olyan helyzetben, hogy segített barátjának vagy megvigasztalta. Ezt követően karácsonyi szalvétagyűrűt készítettünk, melyet hazavittek, és odaadták szüleiknek. A foglalkozás végén megnéztük a „Száncsengős télapó” rajzfilmet.
A gyerekekhez hasonlóan a tanári szobában is hulltak a hópelyhek tele szebbnél szebb gondolatokkal. Megkönnyítette a karácsonyi készülődést. Köszönjük a kezdeményezést, jó ötlet volt!
A december a leginspirálóbb hónap. Az ünnepek közeledtével mindenki jobban figyel a környezetére, a körülötte élő emberekre. Az iskolai faliújságra felraktunk egy fát, melyre apró hópelyhek szállingóztak. Rajta kedves üzenetekkel. Bárki üzenhetett bárkinek, a fán elhelyezve, vagy személyesen a kezébe adva. Folyamatosan gyártottuk a hópelyheket. Jó szó, jó érzés, jóleső mosolyok a karácsony előtti időszakban nyitott szívekre találtak.
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Az adventi készülődés lázában a jócselekedetek is megsokszorozódnak.
Rengeteg “dolgunk” volt, az “angyalkák” serege naponta titkos küldeményeket kézbesített!
Áron a furulyát fújta, gyakorolt; énekektől zengett a suli; műsorral vártuk a Mikulást; kézműveskedtünk Luca-napon; színházban voltunk; adventi naptárt készítettünk pozitív üzenetekkel; kántálásunkkal bejártuk a kis falunkat; szüleinknek titkos ajándékot készítettünk, Szeretkekszet…
A Boldogságóráink egész hónapban tartottak:)) Szuperhősök is voltunk! Mesénkből levél lett, a Jézuskához:)
De nemcsak adtunk, kaptunk is: egymástól, a Mikulástól, Vámos Robitól, önkéntes segítőinktől, a szülőktől… sorolni sem lehet a sok szeretetteljes csodát… A Falukarácsonyon pedig együtt ünnepelt, énekelt Keszeg apraja-nagyja, s mi ott is előadtuk dalunkat, Bella dalát: “Jó emberré csak a szívemmel válhatok”!
Boldog Karácsonyt és Áldott, Békés Új Esztendőt kívánunk!
Történetünkben a bekezdések első betűi rejtik a címet.
Kedves Jézuska!
Azért írok Neked levelet, mert egy nagyon fontos ajándékot szeretnék kérni Tőled! Tudod, a mi családunk boldog család. A szüleim nagy szeretetben nevelnek engem (9 éves vagyok) és a kishúgomat, Emmát. Mindenünk megvan. De tényleg.
Legjobban azt szeretjük, ha apáékkal közösen játszunk, mondjuk társast, vagy ha együtt elmegyünk kirándulni.
Együtt lenni a legjobb! De sajnos nagyon, de nagyon kevés erre az IDŐ.
Gondoltam, mi mást is kérhetnék karácsonyra a családomnak, mint IDŐT?
Nem, nem órát kérek, köszönöm.
Az a gond ugyanis, hogy nagyon elfoglaltak anyuék. Rengeteget dolgoznak! Sok-sok idejüket lefoglalja, tudod, a pénzkeresés, meg az intézkedés. Ezerrel pörögnek szerintem.
Gyakran fáradtak is szegények. Lehet, hogy túl sokszor kérjük őket, hogy játsszunk, mert sokszor is az a válasz, hogy erre most NINCS IDŐ. Nem rosszból mondják, csak valahogy tényleg nincs.
Olyan kevés IDŐ jut beszélgetésre is… Reggel persze rohanás, este meg fáradtság, gyors vacsi. Na jó, nem panaszkodni akarok, hisz elvagyunk mi Emmával, igaz, néha összeveszünk, meg elvagyok én az Xbox-szal is, de az nem olyan…
Bizony, nálunk hiánycikk a közös idő. Ezért is fordulok Hozzád.
Bármilyen ajándéknak tudnék persze örülni, de most erre lenne a legnagyobb szükség.
A szobánk szinte tele van játékokkal, amiért nagyon hálás vagyok a szüleimnek, de nekem Ők hiányoznak a legjobban, akkor is, ha itt vannak. Hogy van ez? Te biztos megérted.
Jó volna esetleg, ha IDŐT végképp nem tudsz beszerezni, esetleg egy olyan okosóra, amelyiknek a kijelzőjén mondjuk az villog, és pittyeg minden nap, hogy EGYÜTTIDŐ És amikor villog, akkor teljesíteni kell, az a családi feladat.
Álmodozni szoktam, hogy rengeteget focizom Apával, vagy barkácsolunk valamit, vagy ellógunk olyan fiús napra, és a lányok meg lányos napra, aztán együtt főzünk, eszünk, nevetünk nagyokat, meg kártyázunk, ilyesmi…
Na jó, nem bánom, még azt is vállalom, hogy takarítok, ha muszáj. Együtt az is jó móka lehet. Mert egyedül, meg Emmával a rendrakás is uncsi.
De ha az IDŐ-KÍVÁNSÁGOM megvalósulna, az lenne a legnagyobb ajándék.
Én lennék a legboldogabb gyerek a világon!
Kedves Jézuska, ugye segítesz nekünk? Előre is köszönöm a fáradozásod!
Szeretettel: Marci
A jó cselekedetek gyakorlása , decemberi boldogságóra feldolgozása.
MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
A gyerekek a szeretet ünnepe előtt nagy örömmel várták a Télapót, majd a Jézuskát. Sok olyan mesét, szituációs játékot játszottak ami erről szólt.
Kit tudsz boldoggá tenni? Ez a jóságos manó játékhoz hasonló. Minden nap megleptük egy kiválasztott gyereket valami jó dologgal. Például egy kis simogatás, egy biztató jó szó, kis segítség, egy szaloncukor, egy apás játék, egy Luca napi „bőség és szeretet” búzaültetés, egy karácsonyi szeretett versike, ének. Megbeszéltük a ” jó tett helyébe jót várj” jelentését, ami közösen azt jelentette számunkra: ami nekem örömet okoz azt adom a másiknak is,. Elvárom, ha én tiszta szívvel fordulok hozzád, te is úgy tégy!
Felelevenítettük a Luca napi búzán kívül egy régi szokást a „csigakédzítést”. Érdekesnek tartották a gyerekek, majd lerajzolták, megmintázták a „csigát”.
A szülőkkel közös mézeskalács szaggatást, „Kiskarácsonyi” megemlékezést tartottunk közös fenyőfa díszítéssel egybekötött „Boldog óvodás” játékokkal. Például: szeretetzuhany, Hogy vagy kis barátom?, Küldöm a szívemet, Ha boldog vagy tapsolj. Ezután elénekeltük az ‘Óh szeretet’ című dal. Nagy örömmel, boldogsággal zárta mindenki a szívében a közös délelőttöt. Márcsak annyi a kívánságunk, hogy a következő évben még több jóságos manó legyen!
Ceglédbercel Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
A Boldogító jócselekedetek hónapot nagyon szeretik a gyerekek, talán a karácsony, a szeret ünnepe is szerepet játszik ebben. Könnyebben tesznek ígéreteket és igyekeznek is betartani. Az órát beszélgetőkörrel kezdtük, kinek mit jelent a jó cselekedetek fogalma. Ezután relaxáltunk, meghallgattuk a hónap dalát, amely már tavalyról ismerős volt. Majd csapatokat alakítottunk és minden csapat hozzálátott a sajátkarácsonyfája elkészítéséhez, melyen a díszek jócselekedekből álltak. Annyira belemerültek ebbe a feladatba, hogy 1 óra nem is volt elég. A következő órán befejezték, majd pedig bemutatták a többi csoportnak a fájukat. Nagyon élvezték a feladatot. Az év utolsó óráján előkerül a Positivity társasjáték is, amelyet nagy örömmel játszottak a gyerekek és a pedagógusok egyaránt.
Zempléni Árpád Általános Iskola és AMI
Jó cselekedetek gyakorlása
A boldogságórát a hónap dalának a meghallgatásával kezdtük el. Ez volt a ráhangolódás, utána elmondhatták a gyerekek a véleményüket és az érzéseiket a dallal kapcsolatban.
Az óra következő részében Jó cselekedetek leltárát készítették el a tanulók. Mindenki teljesen ki tudta tölteni a táblázatot, tehát adtak is és kaptak is jó cselekedeteket az elmúlt időszakban.
Mindenki kiállt és felolvasta a jó cselekedeteket, melyeket a táblázatba írtak. Figyelmesen hallgatták egymást, kíváncsiak voltak egymásra.
Ezután azt beszéltük meg, hogy hogyan tudják egymást mosolyra, vidámságra bírni. Vidám történeteket meséltek egymásnak, ezekkel csaltak mosolyt egymás arcára.
Az óra végén a tanulók elmondhatták a véleményüket az órával kapcsolatban. Összességében nagyon jól érezték magukat ezen az órán.
Petrovics Gergő
osztályfőnök
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A tanulók leírták a hónapban sorra kerülő jótetteket, amelyek felkerültek a karácsonyi faliújságra.
Az év zárásaként felmesélték, hogy hogyan valósították meg ezeket. Nem maradt el a meglepetés sem. Adventi üzeneteket küldtek egymásnak.
Elkészítették a Szeretetgolyót, amivel megajándékozták társaikat és szüleiket.