A december hónap, a karácsonyra való várakozás az osztályunkban mindig fontos időszak. Minden tanévben angyalkázunk, adventi kalendárium apró meglepetéseivel szerzünk örömet egymásnak, karácsonyi üzenőfalunkon küldhetnek a gyerekek egymásnak jóleső üzeneteket, hétfőnként gyertyát gyújtunk a adventi koszorún és kis műsorral ajándékozzuk meg egymást az iskolában, egymásnak, a szülőknek is készítünk ajándékot. Idén úgy gondoltuk, hogy a faluban élő idős, egyedül élő embereket is meglepjük valami aprósággal. A gyerekek több, mint 80 ajándékot készítettek, melyet kis műsor keretében adtak át az Idősek Napközijének lakóinak, illetve a szociális étkezők éthordójára kötötték. Büszkén, jóleső érzéssel indultak a gyerekek a téli szünetre.
Boldogító jó cselekedetek
A Boldogító jócselekedetek témakörét decemberben jártuk körbe. Beszéltünk a nagy példaképekről, mint pl Teréz anya, aki önzetlenül tudott segíteni másokon. Beszélgettünk arról, hogy a gyerekek mikor és hol tudnak jócselekedeteket véghez vinni és hogy ők konkrétan legutóbb kinek tettek jót. ezt egy kis szivecskére rá is írták, amit majd mindenki belehelyezett egy nagy szív közepébe a hét boldogító érvvel együtt. A keresztrejtvény kitöltése segítette őket, hogy megfogalmazzák, hogy milyen is a valódi jó cselekedet. A tanóra végén az adventi naptárba belehelyeztünk néhány példát a jócselekedetre, amit gyakorolhatnak.
Boldogító jó cseleketnek ajándék készítést választottunk.
A karácsonyi asztali dísz ötlete mindenkinek tetszett.a gyertyatartó agyagból készült, melyet mindeki maga festett ki, és kemencében lett kiégetve.
A gyermekek elégedetten, örömmel adték át az ajándékot szüleiknek.Így ők is hozzájárultak az ünnepi díszítéshez otthonaikban.
Karácsonyt várva, ez a témakör a gyermekeknek nagyon tetszett, hiszen a csoportot áthatotta a szeretet. Szituációs játékokat játszottunk, melyek központi témája a segítségnyújtás, hogyan segítsünk ha valaki szomorú. Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok, című dalának meghallgatása. Gyógyító szívek készítése.
1. A foglalkozást kezdő relaxáció – Prof.Dr. Bagdy Emőke – kézikönyv 36.-39. o. 17. sz gyakorlat
2. Motiváció, ráhangolódás: Munkafüzet 31. o.
3. A téma bevezetése: 1-2-3-4 c. mondóka elmondása, mutogatása közben
4. A téma feldolgozása mesével: A mese a sündisznóról, aki arra vágyott, hogy megsimogassák
5. A foglalkozás lezárása: A ,,Jószívű,, címer elnyerése – kézikönyv 108. o.
6. A foglalkozás záró éneklés: Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dala
https://music.apple.com/hu/song/j%C3%B3-emberr%C3%A9-csak-a-sz%C3%ADvemmel-v%C3%A1lhatok/1673191014
7. A téma továbbadása: ,,Mennyi szeretet fér el egy cipős dobozban ,, – országos kezdeményezés, idősek otthonában élők megajándékozása
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A decemberi hónapban kiemelten nagy hangsúlyt fektettünk a szociális kompetenciák fejlődésére, erősítjük bennük az összetartozás érzését, együttérzést, segítőkészséget, figyelmességet. Sokat beszélgetünk az adventi időszak kapcsán a családról, szeretetről az ajándékozás öröméről.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A decemberi hónapban kiemelten nagy hangsúlyt fektettünk a szociális kompetenciák fejlődésére, erősítjük bennük az összetartozás érzését, együttérzést, segítőkészséget, figyelmességet. Sokat beszélgetünk az adventi időszak kapcsán a családról, szeretetről az ajándékozás öröméről.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A decemberi hónapban kiemelten nagy hangsúlyt fektettünk a szociális kompetenciák fejlődésére, erősítjük bennük az összetartozás érzését, együttérzést, segítőkészséget, figyelmességet. Sokat beszélgetünk az adventi időszak kapcsán a családról, szeretetről az ajándékozás öröméről.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A decemberi hónapban kiemelten nagy hangsúlyt fektettünk a szociális kompetenciák fejlődésére, erősítjük bennük az összetartozás érzését, együttérzést, segítőkészséget, figyelmességet. Sokat beszélgetünk az adventi időszak kapcsán a családról, szeretetről az ajándékozás öröméről.