Második osztályos tanulóimmal a boldogító jócselekedetek témakörében tartottunk boldogságórát. Beszéltünk arról, hogy miért boldogít minket az, ha jót teszünk másokkal, miért jobb adni, mint kapni, és átbeszéltük a hét boldogító érvet is.
Miközben a Kőleves meséjét hallgatták, lerajzolták azt, hogy ha szuperhősök lehetnének, mivel tennék jobbá a világot. A rajzok elkészülte után mindenki elmesélte a képhez kapcsolódó történetét.
Boldogító jó cselekedetek
Minden napra 1 jó cselekedet. Különleges adventi naptárral készültünk erre a hónapra. Minden nap 1 cédulát tépünk le, erre kerülnek a napi kedveskedések. Mi idén nem kérünk, hanem adunk. Mi már megtapasztaltuk, hogy jobb adni, mint kapni.
Óvodánk kis konyhakerttel rendelkezik. Ennek bővítését, fejlesztését tűztük ki, mint Zöld Óvoda. Tavasszal a kert egyik részében epret termesztettünk,míg a másikba paprika és paradicsompalántákat ültettünk. A növények gondozásába, ápolásába az aktuális munkák tekintetében bevontuk a gyerekeket.
Kertünk kialakításával párhuzamosan két komposztálóedényt is létesítettünk az önkormányzat jóvoltából.
A havi téma feldolgozásánál aktuálisan az elszáradt paradicsom és paprikapalántákat szedtük ki és vittük a komposztálóba.
Ezen kívül serénykedtek még a gyerekek az udvar takarításában, rendrakásban.
Készítettünk a gyerekekkel egy jó cselekedet táblát, melyen minden gyerek jele mellé bekerül egy-egy adventi csillag az udvari rendrakásért, kerti munkáért.
Beszéltünk a gyerekeknek a jó cselekedetekről, annak öröméről. Aki jót tesz, akinek jót tesznek. Mi mit tudunk tenni társunkért? Ki is próbáltuk, mi jót cselekedhetünk….. cipőt húzunk fel a még nem elég ügyes társunknak, megkeressük a kedvenc könyvét….
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Az ünnepek közeledtével kitűnő alkalom kínálkozott a jó cselekedetek gyakorlatban való megtapasztalására. Több bizonyított érv is amellett szól, miért érdemes gyakorlóvá válni: pl. nő az önbizalom, az optimizmus és az önkontroll, empatikusabbá, tevékenyebbé válunk.
Arra bíztattuk a diákjainkat, hogy szóban és cselekedetekben is tegyék a jót. Induljanak ki saját lakókörnyezetük adta lehetőségekből. Tegyék a jót ott, ahol éppen vannak.
A témával kapcsolatban beküldött képek az ünnepi készülődés, a dekorációk közös készítésének megélt élményét és eredményét teszik láthatóvá.
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Az ünnepek közeledtével kitűnő alkalom kínálkozott a jó cselekedetek gyakorlatban való megtapasztalására. Több bizonyított érv is amellett szól, miért érdemes gyakorlóvá válni: pl. nő az önbizalom, az optimizmus és az önkontroll, empatikusabbá, tevékenyebbé válunk.
Arra bíztattuk a diákjainkat, hogy szóban és cselekedetekben is tegyék a jót. Induljanak ki saját lakókörnyezetük adta lehetőségekből. Tegyék a jót ott, ahol éppen vannak.
A témával kapcsolatban beküldött képek az ünnepi készülődés, a dekorációk közös készítésének megélt élményét és eredményét teszik láthatóvá.
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Az ünnepek közeledtével kitűnő alkalom kínálkozott a jó cselekedetek gyakorlatban való megtapasztalására. Több bizonyított érv is amellett szól, miért érdemes gyakorlóvá válni: pl. nő az önbizalom, az optimizmus és az önkontroll, empatikusabbá, tevékenyebbé válunk.
Arra bíztattuk a diákjainkat, hogy szóban és cselekedetekben is tegyék a jót. Induljanak ki saját lakókörnyezetük adta lehetőségekből. Tegyék a jót ott, ahol éppen vannak.
A témával kapcsolatban beküldött képek az ünnepi készülődés, a dekorációk közös készítésének megélt élményét és eredményét teszik láthatóvá.
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Az ünnepek közeledtével kitűnő alkalom kínálkozott a jó cselekedetek gyakorlatban való megtapasztalására. Több bizonyított érv is amellett szól, miért érdemes gyakorlóvá válni: pl. nő az önbizalom, az optimizmus és az önkontroll, empatikusabbá, tevékenyebbé válunk.
Arra bíztattuk a diákjainkat, hogy szóban és cselekedetekben is tegyék a jót. Induljanak ki saját lakókörnyezetük adta lehetőségekből. Tegyék a jót ott, ahol éppen vannak.
A témával kapcsolatban beküldött képek az ünnepi készülődés, a dekorációk közös készítésének megélt élményét és eredményét teszik láthatóvá.
A Boldogságfoglalkozást Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalának bemutatása a gyerekeknek. Ezután „Kitárom a világom, mint a virág kinyílok” relaxációs gyakorlat következett.
A gyerekek karácsonyi dekorációkat, ajándékokat készítettek, amit haza is vittek, megajándékozva karácsonyra a szüleiket. Közben beszélgettünk a karácsonyról, a szeretet ünnepéről.
A foglalkozás lezárásaként „Mit tettem jól” játékot játszottunk, majd a „Boldogságvárunk” 4. lépcsőfokára felragasztottuk a jó cselekedetek szimbólumát.
A hónap témájaként beszélgettünk a gyerekekkel a közelgő ünnepekről, a kívánságaikról, a jó cselekedetekről. Öröm volt hallgatni őket, ahogyan elmondták, milyen az, amikor jó dolgokat hajtanak végre, milyen örömet éreznek olyankor.
Elmeséltem nekik egy történetet a karácsonyi angyalról, aki szeretet, békességet, türelmet vitt a Földre az embereknek. A mese végén megkérdeztem őket, mit szólnának, ha mi is karácsonyi angyalokká vállnánk, megajándékoznánk olyan családokat, akiknek nem telik játékokra Karácsonykor! És már mondták is, hogy elhozzák azokat a játékaikat amivel már nem játszanak.
A nagy ajándék dobozunk két nap alatt megtelt. A szülők segítő, támogató szerepének köszönhetően, örömmel nyugtáztuk a sikert.
A szegvári Magyar Máltai Szeretetszolgálathoz vittük el a gyerekekkel, az összegyűlt adományokat, ahol nagy örömmel és elismeréssel fogadtak bennünket! Boldogság sugárzott a gyerekek arcáról, jó érzés kerítette hatalmába őket.
Megtanulták, átérezték annak a jelentőségét, hogy NEM CSAK KAPNI hanem ADNI IS JÓ!