December hónap a csoportunkban a szeretetről szólt. A gyerekek a jócselekedeteikkel öltöztették ünnepi pompába a fenyőfát.
Boldogító jó cselekedetek
” Aki rendszeresen jó cselekedetet hajt végre, az tartósan boldoggá válik.” Sonja Lyubomirsky
Kísérletek sora bizonyítja, ha segítőkészségünket és együttérzésünket fejezzük ki, kedvezőbben értékeljük azt a személyt, kinek segítő jobb kezünket nyújtjuk. Amikor jó cselekedeteket hajtunk végre, szerethetőbbnek is látjuk magunkat. A jó cselekedetek gyakorlása fejleszti az önbizalmat is. Ez által fokozódik a boldogságérzetünk.
Ebben a hónapban elgondolkodtunk azon, hogyan is kedveskedhetünk, ami kis gyermeki lényünkkel szeretteinknek, ismerőseinknek, barátainknak. Picit magunkba is néztünk, hogyan tudunk kedvesebbé, szeretetlénnyé válni.
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
December hónap a jócselekedetek hónapja. Ennek jegyében a Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum I. osztáyos diákjai különös figyelmet szentelnek annak, hogy sok jócselekedetet tegyenek.
Minden reggel ima után a mesekuckóban olyan mesék hangzanak el, amelyek a jóság, a szeretet, a segítségnyújtás kihangsúlyozását részesítik előnyben. Egyik reggel „ A három fenyőfa legendája” című mese hangzott el, amely kapcsán megbeszéltük, hogy az első fenyőfa vágya teljesült, amikor a Kisjézus jászla lehetett, így válva a legértékesebb kincsesládává, a második Jézus csónakja lehetett, amikor az tengerre szállt, így vált értékes hajóvá, a harmadik pedig elérte, hogy a legfontosabb fává váljon, amelyre felnézve, mindenkinek Isten jusson eszébe, hiszen az lett Jézus keresztfája….
Nagyon ügyesen megfogalmazták, hogy az önfeláldozás által a legnagyobb jócselekedeteket hajtották végre a fenyőfák, és nekünk is az ő példájukat kell követnünk… Aznap otthonról hozott ruhákat, játékokat, édességet, tisztálkodási szereket hoztak, amelyeket rászoruló gyerekekhez juttattunk el. Nagyon ügyesen párhuzamot húztak az ő jócselekedetük, és a fenyőfák önfeláldozó cselekedetei között.
Kézműves foglalkozás alkalmával készítettünk angyalkákat, amelyek jelképezték, hogy őrangyalkái vagyunk, illetve lehetünk embertársainknak, osztálytársainknak. Fenyőfadíszként ezeket felhelyeztük az iskola közös fenyőfájára, hogy díszíthesse jócselekedeteinkkel. Ezt követően elkészítettük az I. OSZTÁLY FENYŐFÁJÁT, amelyet a saját kezük lenyomata segítségével készítettek el, és amelyeket úgy díszítettek ki, hogy ahány eddigi jócselekedetükre emlékeztek, annyi díszt ragasztottak a tenyérlenyomatukra, és azokból a kivágott, és díszített formákból állítottuk össze az osztályunk fenyőfáját. Hiszem, és bízom benne, hogy nyomot hagyott bennük az, hogy az ünnepre való készülődés első sorban a szívünkben kell megtörténjen….
Renn Renáta tanítónő
A gyerekek számára nem volt nehéz kiválasztani a jó cselekedetek témáját.
A gyerekek számára nem volt nehéz kiválasztani a jó cselekedetek témáját.
A gyerekek számára nem volt nehéz kiválasztani a jó cselekedetek témáját.
A gyerekek számára nem volt nehéz kiválasztani a jó cselekedetek témáját.
A gyerekek számára nem volt nehéz kiválasztani a jó cselekedetek témáját.