A hónap során azt tanultuk, hogy másoknak segíteni, örömet szerezni minket is boldogabbá tesz. Közös projektünkben „jócselekedet-napokat” tartottunk, ahol mindenki vállalt egy kis jótettet a közösségért vagy otthon. Segítettek az iskolai Qr-kódos élő Adventi naptár elkészítésében. Vetettünk Luca-napi búzát.
Boldogító jó cselekedetek
A decemberi Boldogságóra keretében a jótettek, az önzetlen segítségnyújtás és az emberség témáját jártuk körül. A foglalkozás során egy különösen megható és mély mondanivalójú filmet néztünk meg közösen a csoporttal: A jövő kezdete (Pay It Forward) című alkotást.
A film komolysága és érzelmi mélysége mély benyomást tett a tanulókra. A vetítés után közösen beszélgettünk a látottakról – ki hogyan értelmezte a történetet, milyen érzéseket váltott ki belőlük, és milyen tanulságokat tudtak levonni. Szó esett a bátorságról, az elfogadásról, a változás lehetőségéről és arról, hogy egy-egy jó szándékú cselekedet hogyan indíthat el pozitív változásokat a világban.
A tanulók megosztották saját élményeiket is a jótettekről – kitől kaptak már önzetlen segítséget, és ők kinek segítettek. A beszélgetés során többen is megfogalmazták, hogy szeretnének hasonló „jócselekedet-láncot” elindítani az iskolán belül.
A foglalkozás végén alkotó tevékenységre is sor került: minden tanuló készített egy „Jócselekedet-kártyát”, amelyre ráírta, kinek és miben fog segíteni a közeljövőben. Ezeket a kártyákat közösen a faliújságra helyeztük el.
Az ünnepi hangulatot erősítve egy különleges kézműves tevékenységet is beépítettünk az órába: a tanulókkal karácsonyi fenyődíszeket varrtunk. A közös alkotás nemcsak a kreativitást segítette kibontakozni, hanem erősítette az összetartozás és az ünnepre való ráhangolódás élményét is. A díszeket a tanulók hazavihették vagy felajánlhatták valakinek ajándékként – ezzel is gyakorolva a jótettek szellemiségét.
Szeretetemberkék 4. osztály
A negyedikesek igazán kitettek magukért decemberben. Az osztályban jó cselekedet tündér vidította fel azt, aki elszomorodott. Különösen figyeltek egymásra. Gyönyörűen feldíszítették a termüket, varázslatos kis kuckót alakítottak ki a könyvtárból.
A szeretet ünnepét ők is nagyon várták. Pihenés volt számukra a mese után ezeket a hangulatos rajzokat elkészíteni. Fogadjátok őket szeretettel! Boldog ünnepeket kívánunk!
Élménymanók 1. osztály
Mi is lehetne szebb ünnep, mint a szeretet ünnepe! A picik egész decemberben izgatottan várták előbb a Mikulást, aztán a karácsonyt. Dalok, versek, mesék, a feldíszített terem adventkor ünnepi hangulatot teremtett. A karácsonyi csillag meséje nagyon tetszett a gyerekeknek. Örömmel rajzoltak, miközben ünnepi dalokat dudorásztunk.
A diákok neveit felírtuk cetlikre, melyd minden tanuló húzott egy nevet. Ezt két körben játszottuk. A kihúzott személy számára első körben 1 napig, második körben egy hétig kellett titkos segítséget nyújtani. A tanulók nagyon találékonyak voltak, segítettek az iskola táska cipelésében, ebédnél megterítettek egymásnak, apró meglepetéseket, édességeket hagytak a másiknak.
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
Decemberben a fő mottónk a “Jobb adni mint kapni” mondat. A szeretet ünnepén a gyermekekben tudatosult, hogy nem az a lényeg, hogy mit kapsz hanem, hogy te mit adhatsz. Megbeszéltük, hogy a mindennapokban mi a jó cselekedet. Mit cselekedhetünk otthon. Játék gyanánt mindenki készített egy szívet. Ezeket a szíveket a beszélgető kör alkalmával elővettük és aki aznap valami jót cselekedett otthon vagy az iskolában az felnyújtotta a szívét és elmondhatta, hogy mi volt az a jóság és hogy ő benne ez a cselekedet milyen érzéseket keltett.
Meghallgattuk: „Jó emberré csak szívemmel válhatok” című dal Bagdi Bella előadásában.
Decemberben a fő mottónk a “Jobb adni mint kapni” mondat. A szeretet ünnepén a gyermekekben tudatosult, hogy nem az a lényeg, hogy mit kapsz hanem, hogy te mit adhatsz. Megbeszéltük, hogy a mindennapokban mi a jó cselekedet. Mit cselekedhetünk otthon. Játék gyanánt mindenki készített egy szívet. Ezeket a szíveket a beszélgető kör alkalmával elővettük és aki aznap valami jót cselekedett otthon vagy az óvodában az felnyújtotta a szívét és elmondhatta, hogy mi volt az a jóság és hogy ő benne ez a cselekedet milyen érzéseket keltett.
2024. december 20-án az 1. osztályos gyermekekkel az osztályteremben karácsonyoztunk.
Nálunk is járt a Jézuska és elrejtett egy nagy meglepetést az osztálynak. Mi is meglepődtünk, nagyon örültünk az ajándékoknak!
A december hónap, a karácsonyra való várakozás az osztályunkban mindig fontos időszak. Minden tanévben angyalkázunk, adventi kalendárium apró meglepetéseivel szerzünk örömet egymásnak, karácsonyi üzenőfalunkon küldhetnek a gyerekek egymásnak jóleső üzeneteket, hétfőnként gyertyát gyújtunk a adventi koszorún és kis műsorral ajándékozzuk meg egymást az iskolában, egymásnak, a szülőknek is készítünk ajándékot. Idén úgy gondoltuk, hogy a faluban élő idős, egyedül élő embereket is meglepjük valami aprósággal. A gyerekek több, mint 80 ajándékot készítettek, melyet kis műsor keretében adtak át az Idősek Napközijének lakóinak, illetve a szociális étkezők éthordójára kötötték. Büszkén, jóleső érzéssel indultak a gyerekek a téli szünetre.
A Boldogító jócselekedetek témakörét decemberben jártuk körbe. Beszéltünk a nagy példaképekről, mint pl Teréz anya, aki önzetlenül tudott segíteni másokon. Beszélgettünk arról, hogy a gyerekek mikor és hol tudnak jócselekedeteket véghez vinni és hogy ők konkrétan legutóbb kinek tettek jót. ezt egy kis szivecskére rá is írták, amit majd mindenki belehelyezett egy nagy szív közepébe a hét boldogító érvvel együtt. A keresztrejtvény kitöltése segítette őket, hogy megfogalmazzák, hogy milyen is a valódi jó cselekedet. A tanóra végén az adventi naptárba belehelyeztünk néhány példát a jócselekedetre, amit gyakorolhatnak.