1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka
3.Relaxációs technikák – tükörjáték
4.A mai tèmánk ;az optimizmus
5.Tóbi törpe varázsszemüvege- mese – beszélgetés a meséről
6.Varázsszemüveg kèszítèse,kipróbálása- a varázslat megtapasztalása
Az optimizmus gyakorlása
Beszélgettünk a szóról. Mit jelent optimistának lenni? Az óra folyamán elénekeltük a hónap dalát. Egy rajzot készítettek az optimista tükörképükről. Megbeszéltük, hogy hogyan viselkedik egy optimista, illetve egy pesszimista ember. Ezt egy munkafüzeti feladatban ők is megoldották. Az óra végét meditációval zártuk.
Az órán megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus szó jelentését. Majd felvázoltam egy-egy szituációt és el kellett mesélniük, hogyan gondolkodik egy optimista ember és egy pesszimista ember az adott szituációban. Megbeszéltük, hogy melyik a jobb. Ezután mindenki elmesélt egy optimista gondolatot, ami az életéhez kapcsolódik (karácsonyi ajándék, foglalkozás, 20 év múlva az élete), amit a végén le kellett rajzolniuk.
A tàrsas kapcsolatok àpolàsa hónapjàban a baràt-sàl témàt domorítottuk ki a gyerekekkel.
A gyermekek többsége gondolkodás nélkül tudott a mellette àlló tàrsàról valamilyen kedves, pozitív gondolatot mondani.
Elkészítettük az optimista szemüveget, melyet minden gyerek a saját kedve szerint színezett ki. Az optimista sétát az ovoda falain belül tettük meg a papírszemüvegekben, majd a kinntartózkodás alatt oda képzeltük a szemüveget. A hónap folyamán igyekeztünk a jó dolgokra koncentrálni, ha valami létszólag rossz dolog történt velünk, próbáltuk megkeresni az adott helyzetben mégis mi lehet a jó? A gyerekek a szemüveget haza vitték és előszeretettel adták rá családtagjaikra is.
Október az optimizmus gyakorlása a Boldogságóra programban. Természetesen fontos, hogy a gyerekek figyelmét minél hamarabb ráirányítsuk ennek előnyeire. Optimisták bizakodnak és csak a jó dolgokra fókuszálnak. Hisz az optimizmus valójában érzékelés. A mese és játék világa segített közelebb hozni számukra a pesszimizmus és optimizmus jelentését, illetve megbeszéltük mi jellemző egy pesszimista és egy optimista nyuszira. Gyakorlatokkal erősítettük meg optimista gondolkodásunkat és örömmel tekintettünk bele ,,Az értékes vagyok csodatükörbe”. Szeretjük a boldogságórákat. ,,Jobb veled a világ”
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Mesét néztünk a szeretetről és a barátságról