Minden nap írtak egy cetlit a tanulók, hogy az nap mi volt a legjobb dolog a napjukban.
Az optimizmus gyakorlása
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
Az optimizmus témáját egy citrom kostolásával inítottam.Senkinek sem ízlett. kÉszítettünk belőle limonádét. Ez már népszerűbb volt.
Kitaláltunk történeteket,amik nem jól kezdődtek,de jól végződtek.izgalmas foglalkozás volt.
Októberben az optimizmusról beszéltünk. Megismerkedtek a gyermekek a Tódi törpe varázsszemüvege mesével és mondókájával. Ezt a varázsszemüveget elkészítettük és a gyermekek hazavihették.
Közösen megfestettük az „Értékeim fáját” a csoportszoba ablakára. Megbeszéltük a fa ágainak jelentését. Ezekre az ágakra az apróbb sikerek/ pozitív tulajdonságok jelei kerültek fel. Pl a “megtudom csinálni” ágra azoknak a gyermekek a jelei kerültek fel akik eltudták mondani, hogy mi az amit ők megtudnak csinálni ( cipőkötés, asztalterítés, felöltözés stb.)
Az optimizmus témakörében az 1. osztályos gyermekekkel feldolgoztuk A jóság erősebb, mint a rosszaság című történet részletet.
Jókedvvel énekeltük Bagdy Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalát .
Bűvös hármas 3. osztály
A harmadikosok szerint a korai keléssel nincs gond, ha anyukájuk simogatása ébreszti, amivel teljes mértékben egyet értek. Jó kezdet- fél siker, mondták már a régi öregek is. A gyerekek megértették, és igyekeztek rajzukkal kifejezni a derűt, az optimista hozzáállást. Az etika órát (ami a második órájuk hétfőn) és engem is megjelenítettek, amit hálás szívvel vettem tudomásul.
Szeretetemberkék 4. osztály
Hétfőn első órában a negyedik osztálynak etika órája van. Ez a téma mindig aktuális, a jó ébredés, az optimista hozzáállás segít a nap indulásában. A negyedikesek ötletesen, viccesen vetették össze az optimista és a pesszimista ébredést.
Élménymanók 1. osztály
A reggeli kelés különösen első osztályban nagy kihívást jelent, hiszen az óvodában nem csengettek be nyolc órakor. A nap örömteli kezdete előkészítése egy boldog napnak. Erről beszélgettünk, játszottuk el (sajnos az erről készület videót nem tudtam feltölteni, pedig nagyon édesek voltak a gyerekek) és rajzoltunk a gyerekekkel.
Egy szép őszi délelőttön kirándultunk a környékbeli erdőbe, ahol közös játék,kis túra volt a program.
A friss levegőn felfrissültünk, a napsütésben vidámabbak lettünk, a közös játék boldogabbá tett minket.
Derűsen, optimistán kezdtünk bele a délutáni munkába. A feladatainkat gyorsabban, eredményesebben oldottuk meg.
Relaxáció a szőnyegen. Optimista és pesszimista szó jelentésének a magyarázata, Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalának meghallgatása. „Tódi törpe varázsszemüvege” című mese feldolgozása és varázsszemüveg készítése.
Optimizmus gyakorlása
Az ölelés világnapján kezdő meditáció (napimádás)után beszélgettünk arról, hogy miért fontos az ölelés,jól érezzük-e magunkat tőle és ha igen miért. Napi 4 ölelés szükséges a mentális jóllétünk fenntartásához.