Vicces mosolyt öltöttünk a felső tagozatosokkal A mosoly világnapja alkalmából.
Az optimizmus gyakorlása
Az oprtimista ember mindig a legjobbat keresi minden helyzetben. A Márton napra készülve libás dalokat kerestünk, tanultunk, s énekeltük el azokat a művészeti iskolánk novemberi növendékhangversenyén. Életszemléletünk szerint a világ egy jó hely, az emberek körülöttünk jók. A pozitív pszichológia kutatói szerint a pozitív életszemléletű emberek eredményesebbek, könyebben veszik az akadályokat. Fellépéseink során bizony- bizony izgulunk, lámpalázasak vagyunk. A gyerekekkel és kollégákkal is sokat beszélgetünk és teszünk ennek lekűzdése érdekében. Apró kabalákat szorongatunk a fellépések során, közös, titkos rituálékat alakítunk ki, mely segít lekűzdeni a nehéz helyzeteket. Néha egy libás fejfedő is segíthet a fellépés során, ami jó kedvre derít mindenkit. 🙂
Az optimista témakört több délutánon át vettük át az elsőseinkkel.
Az elején mindig próbáltunk egy-két relaxációs gyakorlatot csinálni, a legjobban a karkörzéses jött be, mondókával kísérve. Utána eljátszottuk a Nevettesd meg c. játékot. Megkérdeztem, ki az aki úgy érzi, most szomorú, azok álljanak szembe a többiekkel, akik meg mindenféle grimaszokkal próbálták a többieket megnevettetni.
Utána meg elkészítettük az optimista szemüveget: választottak maguknak mintát, amit kiszíneztek és kivágtak. Elmondtuk, hogy lehet meglátni a jót abban, ami nem néz ki jónak!
Az optimizmus mindenben segíthet…
Török Enikő Andrea
A Rákóczi Ferenc Általános Iskolában mindig történik valami.
Amikor egy feladatot kap egy gyerek bíznia kell magában. Ha valamihez bizalommal kezdünk hozzá, nagyobb az esély, hogy sikerrel járunk.
Tojásszámoló és egyensúlyozó játékkal tették magukat próbára a Kincsek csapatának tagjai.
A mosoly az arcukon azt jelzi, hogy optimistának lenni jó.
Mindenben meg lehet találni az optimizmus eszméjét. A felsős gyerekekkel újságokból kivett képeket ragasztottunk fel egy nagy lapra. Kinek kinek kedve habitusa szerint.
A mai napon beszélgettünk a pozitív gondolkodásról, hogy milyen megoldások, gondolatok tehetik jobbá nézeteinket. Mit tehetünk nap mint nap, hogy a lehető legtöbbet hozhassuk ki belőle.
Ezek után prezentációt készítettek a gyerekek a bohócdoktorokról, a hahota klubról és a nevetésterápiákról. Az előadásnak tartalmaznia kell a következő elemeket: mit jelent, hol található, mi a célja, milyen eredményeik vannak és hogy ők mit gondolnak róluk.
A program meséjének bemutatása után, a gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy mi az az optimista, és pesszimista, Kiscsoport lévén a szavak jelentése néhány gyermeknél megfoghatatlan, de néhányan már tudnak különbséget tenni. Igyekeztem olyan meséket választani a héten melyek jól tükrözték a fogalmakat.
Kérdésekkel irányítottam rá a figyelmet egyes szereplők tulajdonságaira.