
Az optimizmus gyakorlása


Győri Tánc-és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakgimnázium és Kollégium
A téma megközelítésekor az optimista-pesszimista szavakat újként ízlelgették a csoportban, de az óra végére már mindenki megértette jelentésüket. A sok példa, a szituációk árnyalták a képet és elindította a gondolat csíráját bennük: eldönthetjük melyik nézőpontot választjuk egy-egy esemény, történés értékelésekor, átélésekor. Ez meglepetéssel szolgált nekik, látszott, hogy eltöprengnek rajta…A Szép, új világ rajzoknál meglepő, gyermeki álmokat, hangulatokat alkottak.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A dalt hallgatva elképzeltük a számunkra szép helyet, majd elmeséltük, kinek miért az a jó. Beszélgetésünk után volt, aki lerajzolta a képzeletbeli helyet.
Nagyon szívesen készítettek a gyerekek, a 3.a-ban, egy rajzot az általuk elképzelt ideális világról, amelyben a számukra érdekes és izgalmas dolgok kaptak helyet.
Nagykállói Általános Iskola 3.a
A gyerekekkel beszéltünk,elképzeltünk egy szebb,egészségesebb jövőt.Erről csapatokban ők készítettek plakátokat amelyek bemutatják,hogy hogyan vigyázzunk Földünkre,mire kell odafigyelnünk,hogy egészségesebben,optimistábban éljünk.
Székesfehérvári Kodály Zoltán Általános Iskola, Gimnázium és AMI
Az optimista és pesszimista hozzáállást jelenítettük meg egy rövid kis felvételben, ahol egy sulibuliban két gyereknek ugyanaz a problémája, ám az egyik búslakodik és elmegy, míg a másik jól akarja magát érezni a többiekkel, akik befogadják, sőt, át is veszik a táncát, bár az (direkt 🙂 nem annyira „profi” tánc.
Ez a videó a helyzet optimista megoldását mutatja.
Székesfehérvári Kodály Zoltán Általános Iskola, Gimnázium és AMI
Az optimista és pesszimista hozzáállást jelenítettük meg egy rövid kis felvételben, ahol egy sulibuliban két gyereknek ugyanaz a problémája, ám az egyik búslakodik és elmegy, míg a másik jól akarja magát érezni a többiekkel, akik befogadják, sőt, át is veszik a táncát, bár az (direkt 🙂 nem annyira „profi” tánc.
Ez a pesszimista diák viselkedését mutatja
A második lépcsőfok teljesítéséhez próbáltuk elsajátítani az optimista szemléletmódot. Kicsit féltem tőle, mennyire fogják megérteni a gyerekek e fogalom lényegét, de nagy meglepetésemre beszélgetéseink során ők maguk hoztak példákat a mesékből optimista és pesszimista szereplőkre.
A tükörjáték során kértem a gyerekeket, hogy mondjanak valami szépet és jót magukról, mert mindenkiben van valami jó. Ez nem mindenkinek ment könnyen, de a többiekkel segítettünk meglátni mindenkiben az értékes tulajdonságokat.
Figyelmesen hallgatták a mesét Tódi törpe varázsszemüvegéről és lelkesen tanulták Tódi törpe szebben látó mondókáját is. Mindannyian készíteni akartak maguknak varázsszemüveget, melyen keresztül megláthatjuk a rossz dolgokban is a jó. Örömmel vitték haza az elkészült szemüveget, hogy otthon is megmutassák.
A téma feldolgozásában nagyon jól tudtuk használni a Boldogságóra óvodásoknak szóló könyvét. Köszönjük.