Elkezdtünk egy Boldogságfüzetet, melybe ehhez a témához a rajzkészítésen kívül gyűjtőmunkát végeztünk, hogy miben vagyunk pozitívak. Nagyon jól éreztük magunkat.
Az optimizmus gyakorlása

Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola harmadikosai a mai órán gyakorolták a rossz gondolatok átalakítását. Először talán nehéznek tűnik, de végül nagyon ügyesen érveltek amellett, miért jó, ha esik az eső, miért nem akkora baj,ha apa késik az edzésről, vagy ha a barátunk mégsem jön velünk moziba. Annak kapcsán, hogy miért is jó, ha anya időben lefektet bennünket, megbeszéltük azt is, miért olyan fontos sokat aludni.

Szederinda csoportunkban a Tódi törpe varázsszemüvege c.mesét dolgoztuk fel, és elemeztük.
Ezután a csoportot kétfelé osztottam; egyik csoport volt a Boldog Blanka csapat, a másik pedig a Szomorú Szilárd. Blankáék feladata volt felvidítani a Szilárdokat, majd miután mindenki arcára örömöt csaltak, szerepet cseréltek.
Beszélgetést kezdeményeztem, kit, milyen szomorúság és bánat ért. Feladat: hogyan tudjuk a „Szilárd” viselkedést „Blankává” változtatni, mit kell tenni? Tudatformálás: nézzük más szemüvegen át. 🙂
Ehhez készítettünk varázsszemüveget, majd a korábban felsorolt bajokat, sérelmeket fordítottuk át pozitívvá.
Szabó László Alapfokú Művészeti Iskola
Különböző játékok, beszélgetések során fedezték fel a gyerekek a mindennapi életben rejlő pozitív dolgokat. A barátságot kiemelten fontosnak tartották.