
Az optimizmus gyakorlása


Nyíregyházi Göllesz Viktor Szakiskola,Általános Iskola és EGYMI
Az \\\\\\\\\\\\\\\”optimizmus gyakorlása\\\\\\\\\\\\\\\” óránk először azzal telt, hogy megértessem velük mi az optimizmus és mi a optimista és a pesszimista közötti különbség! Pozitív és negatív tulajdonságok-állítások közül ki kellett választaniuk azokat amelyek rájuk jellemző. Amikor már ez ment, akkor a pesszimista gondolatokat kellett nekik-optimista gondolatokká átgondolni és leírni. Számukra nem volt könnyű feladat, de olyan jó kedvvel zárult ez a foglalkozás,hogy csak pozitív élmények maradtak meg bennük.
SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Optimista SMS-sek
1. Az osztályban egy kislánynak meghalt a nagypapája:
Együtt érzek veled. Ne legyél szomorú! Ő most is ott van a szívedben. Gondolj rá, emlékezz a szép pillanatokra, amit vele töltöttél!
2. Egy kisfiú apukája külföldön kapott munkát:
Ne búslakodj! Milyen jó, hogy a mai technika lehetővé teszi, hogy az internet segítségével hallhassátok és láthassátok egymást. Ez klassz dolog. Segít, hogy könnyebben elviseld, hogy átmenetileg nincs a közeledben.
3. Egy kisgyerek iskolaváltás miatt elszakad a barátaitól, osztálytársaitól:
Ne izgulj az új hely miatt. Te kedves és barátságos vagy. Biztosan hamarosan lesznek majd új barátaid. Velem is találkozhatsz, amikor csak szeretnél. Hívj fel és megbeszéljük!
Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola
Elkezdtünk egy Boldogságfüzetet, melybe ehhez a témához a rajzkészítésen kívül gyűjtőmunkát végeztünk, hogy miben vagyunk pozitívak. Nagyon jól éreztük magunkat.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola harmadikosai a mai órán gyakorolták a rossz gondolatok átalakítását. Először talán nehéznek tűnik, de végül nagyon ügyesen érveltek amellett, miért jó, ha esik az eső, miért nem akkora baj,ha apa késik az edzésről, vagy ha a barátunk mégsem jön velünk moziba. Annak kapcsán, hogy miért is jó, ha anya időben lefektet bennünket, megbeszéltük azt is, miért olyan fontos sokat aludni.
Szederinda csoportunkban a Tódi törpe varázsszemüvege c.mesét dolgoztuk fel, és elemeztük.
Ezután a csoportot kétfelé osztottam; egyik csoport volt a Boldog Blanka csapat, a másik pedig a Szomorú Szilárd. Blankáék feladata volt felvidítani a Szilárdokat, majd miután mindenki arcára örömöt csaltak, szerepet cseréltek.
Beszélgetést kezdeményeztem, kit, milyen szomorúság és bánat ért. Feladat: hogyan tudjuk a „Szilárd” viselkedést „Blankává” változtatni, mit kell tenni? Tudatformálás: nézzük más szemüvegen át. 🙂
Ehhez készítettünk varázsszemüveget, majd a korábban felsorolt bajokat, sérelmeket fordítottuk át pozitívvá.