Optimista vágyaink

20191024_143401.jpg

Az órát egy beszélgetőkörrel indítottuk, melyet úgy módosítottam, hogy az azon a napon velük történt események közül csak egyet idézzenek fel, de kizárólag olyat amelyik pozitívan hatott rájuk. A gyerekek szavai közül azoknak örültem igazán, amelyek először nem éppen örömteliek voltak, de sikerült nekik más szemszögből is látni azt, felfedezni bennük a jót.
Ezek után az optimizmus és a pesszimizmus fogalmait tisztáztuk, és felfedezték egymásban ezt is, azt is. A munkafüzet feladatai közül szóban befejeztük a mondatokat pozitív és negatív módon is.
Egy dobókockás feladattal (kék/negatív és piros/pozitív része van) kipróbáltuk hogyan is lehet ugyanarra a hírre pozitívan és negatívan reagálni. mindenki kihúzott az általam megírt hírek közül egyet, majd a dobókockával dobás után a színnek megfelelően reagált.
Az óra utolsó részében rajzoltak a vágyaikról, melyek természetesen csakis pozitívak voltak. Ezek láthatók a fotókon.

Képek