Az optimizmus gyakorlása

Szomorú Szilárd és Boldog Blanka után Tódi törpe jött el vendégségbe hozzánk. A gyerekek örömmel készítették el saját varázs-szemüvegüket és mondogatták a mondókát: ” Van nekem egy szemüvegem…”. Beszélgettünk arról, hogy mi mit látunk szépnek a világban. Tódi törpe háza mindenkinek nagyon tetszett, szívesen színezgették. Néhány nap múlva Tükörjátékot játszottunk . A dalok közül a Boldog vagyok, Van nekem egy álmom és a Napindító dalok kedveltek a csoportunkban, gyakran énekeljük ezeket.

Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A diákok szöveges üzenetben írtak egymásnak pozitív, optimista nézőpontokat egy másik diák félelmeire, negatív, pesszimista hozzáállására. Az üzeneteket sms helyett, az osztály közös messenger beszélgetésébe küldték el a diákok.
Mezőpetri Napközi Programú Óvoda
Mivel a csoport általában nagyon vidám szokott lenni, ezért első dolgunk az volt, hogy egy vidám hangulatjelet kiszíneztünk, majd leültünk a meseszőnyegre és az óvó néni elmesélte a hónap meséjét. A gyerekek nagyon élvezték, majd nagy örömmel készítették el Tódi Törpe varázsszemüvegét és jobbnál jobb dolgokat soroltak fel, hogy milyennek is látják a világot a szemüvegbe nézve.
Ajka Városi Óvoda Szivárvány Óvoda
Az optimizmus téma feldolgozása a mese segítségével történt. A bábokkal való azonosulás nagyon érdekesnek bizonyult, a többség az optimista manó bőrébe szeretett volna bújni. A varázsszemüvegeken át a csoportszoba is megszépült. Észrevették a jó dolgokat, és hogy mit tudunk még jobbá tenni.
Budapest XX. Kerületi Lázár Vilmos Általános Iskola
Ilyen vidám szemüvegeken keresztül bárki optimistábban tekint a világra.
Ózdi SZC Deák Ferenc Szakképző Iskolája és Művészeti Szakgimnáziuma
Sok hátrányos helyzetű tanuló van az osztályban, de tele reménnyel. Ezt jelképezi a mellékelt plakát, amit közösen készítettek.