Október hónapban az optimizmus témájával foglalkoztunk a 6. a osztállyal.
Konkrét példákon haladtunk végig és kerestük az optimista megoldásokat.
A problémák ” átkeretezése” a végén már nagyon jól ment.
Az óra végén csináltunk egy optimista- listát, olyan jelmondatokkal, amiket fontosnak tartottunk.
Ez kikerült a faliújságra, hogy mindig szem előtt legyen.
Az optimizmus gyakorlása
Október hónap az optimizmus gyakorlásáról szólt. Relaxációval és a hónap dalának meghallgatásával indítottuk a tevékenységet, majd a témához kapcsolódó mesét ismertettük meg a gyerekekkel. Ezután készítettük el a mesében is említett optimista szemüveget, melyet minden gyermek hazavihetett.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A gyerekek nagy izgalommal várták ki érkezik ma hozzájuk.
Előtte egy kis relaxációs gyakorlattal hangolódtunk rá a tevékenységre.
Tódi törpe és Sün Artúr meséje után megtanultuk Tódi csoda mondókáját.
Erősítésnek feltettük a varázs szemüveget, amelyben a világ még szebb volt.
A szemüveg levétele után a gyermekek elmondták mit gondolnak a világról, milyennek látják azt.
– Szépnek, jónak, gyönyörűnek- mondták. Kedves Felnőttek ! Érezzük igaz milyen nagy felelősségünk van ebben. ?
Az érzelemjáték ( vidám asszony, morcos ember ) közben a gyermekek igazi csapatmunkát mutattak.,egymás kezét fogva erősítették egymást. Jó volt látni ezt a fajta összetartozást. Később a játékot nagy örömömre párban is játszották.
A bábok megölelése kedvességet, mosolygást csalt arcukra, volt aki hozzábújt, s volt akinek oldotta a szorongását is.
” Andi néni ! gyere hozzánk többször.” – kérték a gyermekek.
Boldog voltam, hogy ennek a csodának a részese lehettem 🙂 Köszönöm. Hálás vagyok érte.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Mi szeretnék lenni, ha felnövök?
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Minden kisgyermek szépnek, jónak, különlegesnek, erősnek látja önmagát.
Milyen jó lenne ha ennek töredéke felnőtt korunkban is meg lenne. Talán nem küzdenénk annyian önbizalomhiánnyal vagy szorongással. A tükörjáték során jó volt megtapasztalni a gyermekek önmagukról alkotott pozitív véleményét.
A kosár azonban nemcsak tükröt hanem egy szemüveget is rejtett, amelynek történetét kíváncsian figyelték a gyermekek. Tódi törpe mondókáját megtanultuk, amelyet bármikor elővehetünk ha szomorúnak látjuk a világot. Azonban hogy ez még erősebb legyen a szemüveget hívtuk segítségül. Oly más volt így a világ. Saját szemüveget készítettünk, hogy mindenki számára elérhető legyen. Az egyik legfontosabb dolog az életben: Meglátni a csodaszépet ! 🙂
„Keep your face to the sunshine and you will never see the shadow.” / Helen Keller /
„Fordítsd az arcod a Nap felé, s minden árnyék mögéd kerül. ” – vallja az írónő.
Akkor lehetsz boldog és elégedett az életeddel, ha képes vagy mindenben, még a
veled történő negatív dolgokban is észrevenni a cseppnyi jót. A Hunyadiszivárvány 6.a
csapata ezt örökítette meg tablójában.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az optimizmus hónapja az egyik kedves hónapunk. Több órán keresztül foglalkoztunk a témával. A fő feladatot a szülőkkel együtt végezték a gyerekek. Ez nagy boldogság volt. Az optimista gyerek vagyok című dalt nagy szeretettel éneklik, néha más órán is.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az optimizmus hónapja nagyon kedves feladatokat adott a gyerekeknek. Több órán keresztül beszélgettünk és gyakoroltuk az optimizmus meg és átélését. A feladatot az egész család végezte, amivel nagy örömöt szereztek a gyerekeknek. Az optimista gyerek vagyok a kedvenc dalukká vált. Más óra közben is rázendítenek időnként.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Az optimizmus első osztályban nagyon elvont fogalom. Érdekes volt azonban látni, és hallani, hogy a gyerekek jól és reálisan meg tudtak határozni közeli és távlati célokat, megpróbálták a számukra nem túl jó dolgokban megtalálni a jót, nem elkeseredni, ha rossz történik. Az óra után folyamatosan „átfordították” a történéseket. Az óra végén szívesen néztek bele a „Varázsgömbbe”, hogy „meglássák” miként fognak élni húsz év múlva.