Ebben a történetben egy olyan személyről szeretnék Nektek írni, akivel van egy közös vonásuk, ez pedig a diszlexia. A híres amerikai színész, Tom Cruise is ezzel a problémával küzdött gyermekkorában. Az iskolában állapították meg ezt róla, kijelentették, hogy tanulási rendellenessége van. Sajnos nem értette meg azt, ami a könyvekben le van írva, ezért nehezen tudott haladni a tananyaggal. Álmai és céljai elérése érdekében azonban nem hagyta, hogy ez a nehézség felülemelkedjen rajta. Különböző foglalkozásokra járt, nem szégyellt segítséget kérni másoktól. Kezdetben még abban is segítségre szorult, hogy a forgatókönyveket is úgy kellett hangosan felolvasni a számára. Keményen dolgozott, mert azontúl, hogy sikeres filmsztár akart lenni, volt még egy beteljesületlen álma. Pilóta képesítést kívánt szerezni, de a szakkönyvek elolvasásához segítségre szorult. Egy új, forradalmi tanulási technika volt ebben a segítségére. Hitt abban, hogy képes lesz a problémát kezelni és bátran mer beszélni erről a problémáról. Ezzel nagy erőt ad mindazoknak,akik szintén tanulási nehézségekkel küzdenek és ezáltal az iskolákban megbélyegezett diáknak számítanak. Az ő története sok erőt ad nekem is, és hálás vagyok a tanáraimnak, hogy ők az iskolában mellettem állnak és támogatnak. Nekem is vannak nagy álmaim, mint Tom Cruisnak és szeretném őket megvalósítani. HISZEK MAGAMBAN, ÉS HISZEK ABBAN, HOGY EZ SIKERÜLNI FOG!
Az optimizmus gyakorlása
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az órán először megbeszéltük, mit jelent az optimizmus szó, majd elolvastuk a témához tartozó mesét.Ezután a gyerekek csoportokban dolgoztak.Megbeszélték, szerintük miért volt szomorú a mesebeli királylány, majd lerajzolták, mivel lehetne felvidítani. A hónap dalára egy jót táncoltunk.Befejezésül a táblára rajzoltunk egy mosolygós szmájlit, mely minden órán velünk lesz a hónapban.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Sikertörténetem főszereplője egy sportoló, akiről még szüleim meséltek nekem. Egerszegi Krisztina úszónő volt a legfiatalabb magyar olimpikon, ötszörös olimpiai-, kétszeres világ-, és kilencszeres Európa-bajnok magyar úszó. Kitartása, akarata igazi példa minden sportoló számára. Visszanéztem róla a régi felvételeket és nagyon megfogott az egész lénye, különösen az tetszett, hogy mindig mosolyogni láttam és minden nyilatkozata szerénységről árulkodott. Amikor a jövőről álmodozok, én is arra gondolok, hogy szeretnék ilyen sikeres lenni. Olvastam róla, hogy azóta már boldog családban él és három gyermek édesanyja. Sok kitüntetést is kapott élete során, bárhol megjelenik, mindenhol tisztelet és megbecsülés övezi. Szeretnék én is ilyen kiváló emberré válni.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
Minden kisgyermek elmondta mi az, ami neki bánatot , szomorúságot okoz, majd felvéve a saját kezűleg elkészített „varázszemüveget” megtaláltuk a jót s, ami viszont boldogságot okoz!
Örömmel vitték haza a szemüvegeket! 🙂
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Történetem főszereplője az édesanyám, akinek a legtöbbet köszönhetek az életben. Egyszerű vidéki családból származik, akiknek a mindennapi megélhetés nem volt könnyű. Már gyerekkorában megtanulta, hogy milyen nagy értéke van a mindennapi kenyérnek. Kitartóan meg kellett dolgoznia mindenért az életben, és ezt megtanította nekem és a testvéreimnek is. Nagy szeretetben és tisztességben nevelt fel minket. Több munkahelyen is dolgozott, azért, hogy előteremtse számunkra mindazt, ami egy boldog élethez szükséges. Sokszor lemondott miattunk bizonyos dolgokról, csak, hogy nekünk könnyebb legyen. Büszke vagyok az édesanyámra, mert megtanulhattam tőle, hogy milyen nagy érték a család, az összefogás, a szeretet. Ő az igazi példa arra, hogy erős kell ahhoz, hogy összetartson egy igazi családot.
Az optimizmus szó jelentése még a nagycsoportos óvodásoknak is ismeretlen kifejezés. De amit látnak egymásban: a jó tulajdonságokat, a viselkedésüket, az örömüket, az boldogsággal tölti el őket, és igyekeznek felvidítani egymást, ha szomorúak. A mi óvodásaink nagyszerűen megtalálják egymással a közös hangot, segítenek egymásnak, vagy megkérdezik, ha valaki hiányzik, miért nincs óvodában? Feltűnik nekik, ha valami nincs rendben a barátaikkal, és ez nagyszerű tulajdonság, a szociális érzékenységüket bizonyítja, segíti a beilleszkedést az óvodai környezetbe.
Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlása volt a témánk a csoportommal.
Az órát az égig érő fa vagyok relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát.
Ezután megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus fogalmát. Különböző optimista idézeteket osztottam szét, amelyeket páros munka keretében próbáltak értelmezni.
Felolvastam egy történetet az optimizmusról, megbeszéltük a tanulságait.
Az optimista és/vagy pesszimista szemüveg elkészítésére azután került sor, hogy megbeszéltük, ki milyen beállítódásúnak tartja magát.
A legnagyobb sikere a jövő vonala elkészítésének volt, szívesen osztották meg egymással jövőbeli céljaikat.
Az óra zárásaként arról beszélgettünk, hogy mi az amit tanultak, mi az amit alkalmazni tudnak a hallottakból, illetve mi az amit tovább tudnak vinni a mindennapokba.
A Szegvári Kurca-parti Óvoda Szivárvány kiscsoportjában sokat mesélünk, bábozunk a gyerekeknek. Szokásrendszerünk kialakításában fontos helyet foglal el a kezdeményezések helyének, módjának meghatározása, ( szőnyeg, mesecsengő) hogy a gyerekek az ismerős jelzést követően tudják, mire számítsanak. Tódi törpe meséje a varázsszemüveggel annyira megragadta őket, hogy a hét folyamán többször is elővettünk napszemüveget, megnéztük, mennyivel másabbak a színek azon keresztül nézve. Készítettünk is „varázs szemüvegeket”, amit a hét végére haza is vihettek, hogy otthon tovább kísérletezhessenek vele, elmeséljék, hogy mire használtuk. Az őszi levélhullás, a játék az avarban jó kiindulási alapja volt a színek megismerésének, a kísérletezésnek.
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
Ez egy igazán Bensőséges alkalomra sikeredett. 🙂
Először körbeültünk csukott szemmel és csendben elképzeltük, mire Vágyunk. Éreztük is. Aztán két csapatot alkotva (kezdetben egy szomorú és egy vidám, aztán cserélve) felvidítottuk Egymást. Jól sikerült. Utána bábelőadást néztek a gyerekek és beszélgettünk az optimizmusról. Arra jutottunk, hogy az Hit abban, hogy Jó dolgok jönnek. Ezt követte Fáni, pocakján a varázstükörrel, amibe belenézve megláthattuk Magunkban a Jót és a Szépet. Egyesével felállva mindenki elmondhatta mit lát Magában. Szép válaszok születtek. Megbeszéltük, hogy mindenki Jó, ahogy viselkedik, az nem mindig helyes, de az a Mi döntésünk és azon tudunk változtatni. Majd levezető jógázásképp megnéztük van-e valaki a hátunk mögött (aki jógában ismeretes, annak annyit írok: lefele néző kutya póz). 🙂
Köszönjük ezt a lehetőséget, Jól esett a Szívünknek.