Mint ahogy a napraforgó, nekünk is mindig a Nap felé kell fordulnunk. Melege és fénye vidámabbá, optimistábbá tesz bennünkett.
Az optimizmus gyakorlása
A hévízgyörki 3.b-sek (is) elkésztítették októberben optimista szemüvegeiket.
Beszélgettünk arról, ki, milyen lábbal ébredt. Milyen hangulatban indult a napja. Ehhez segítségül hívtuk az érzelem táblánkat.
Aki „bal lábbal” kelt, eljátszhatta, hogy újra felébred, ezúttal jobb lábbal. Elmesélhette, mi változott, és mitől?
Megbeszéltük mit jelent az optimizmus, milyen az optimista ember. Elkészítettük az optimista szemüvegeket, amiket le is lamináltunk, kivágtuk, és a gyerekek nagyon szeretik viselni. Könyvjelzőnek is remek. 🙂
A gyerekekkel arról beszélgettünk, hogy nem minden állatról gondoskodnak az emberek. Van, amelyik éhesen kóborol és menhelyre kerül. Számukra gyűjtést szerveztünk. Cserébe, mikor eljöttek az adományokért, megsimogathattuk a kutyákat. Reményünket, optimizmusunkat fejeztük ki, hogy a jövőben a felelős állattartással és a jó szándékú emberekkel nem lesznek éhező állatok.
A szemüvegek színezése előtt az érzelmekről beszélgettünk a gyermekekkel,amelyeket próbálták arckifejezéssel, testtartással is érzékeltetni. A gyerekek elmeséltékpozitív és negatív emléküket, élményüket, és azt is, hogyan oldódott meg az eset, mi volt benne a jó, hogyan vigasztalódtak meg. A szemüvegeket élvezettel színezgették, majd kivágták és próbálták fel. Ezzel kapcsolatban rögtön fel is hívtam a figyelmüket arra, hogy mennyi mindenre képesek, amiért hálásak lehetnek.
Boldog Dóra üdvözli a gyermeket: „Sziasztok Harangvirágok! Úgy örülök nektek, olyan boldog vagyok, hogy újra eljöhettem hozzátok. Játsszatok ma is velem.”
Mondóka: „Kerekerdő kalandra hív téged…”(kezdeményezés kezdő mondókája)
Boldog Dóra: „Kedves gyerekek, utazzatok velem egy mezőre, ahol mindenki elhiszi magáról, hogy jó valamiben. Az optimista mező vár ránk. Tegyük fel a képzeletbeli varázsszemüvegünket.”
Mese: Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege – mese élményszerű bemutatása kesztyűbábokkal
Mozgásos mondóka: Tódi Törpe szebben látó mondókája „Van kedvetek megtanulni Tódi Törpe szebben látó mondókáját?”
Varázsszemüveg készítése: „Ki szeretne varázsszemüveget készíteni? Hoztam nektek előre kivágott szemüvegeket, és különböző színű festékeket. Lehet ujjal is festeni, és ecsettel is, ki hogyan szeretné.
A mesében szereplő süni, nagyon szeret az avarszőnyegen bújócskázni, így aki szeretne, őszi levelet is készíthet, ragasztás technikájával.
Boldog Dóra elköszönése: „Köszönöm Harangvirágok, hogy újra ilyen jót játszhattunk együtt. Látom, nagyon szépen dolgoztatok, megdicsérlek titeket. Hamarosan újra találkozunk.”
A pozitív szemléletet a Pozitív gyerek vagyok játékhoz kapcsolódó angyalkártyákkal erősítettem meg. Amit kihúztak a gyerekek,azt a mondatot mantráztuk többször is a foglalkozás alatt. „Varázsfényképezőgép” segítségével a gyerekek egymásban megláthatták a pozitív tulajdonságokat, majd le is rajzolták saját magukat optimistán. A pozitív gyerek vagyok c. Bagdi Bella dalra táncoltunk a foglalkozás végén.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Mindig arra gondolunk, hogy valahogy jókedvvel túllendüljünk a mindennapokon!
Mindenki azt ábrázolta, ahogyan érezte és látta ezt.
A tevékenységen Az erdei állatok című mesét dolgoztuk fel, Kett pedagógia módszerrel, játékosan. A gyerekek nagyon szívesen vettek részt benne, öröm volt látni, hogy élvezik, bele tudják képzelni magukat az adott szituációba, elcsendesednek. A tevékenység során rávilágítottunk az optimizmus fontosságára, arra, hogy minden rosszból ki lehet hozni valami jót is, ha úgy állunk hozzá. A gyerekek megértették a mese mondanivalóját, szívesen válaszoltak a kérdésekre, és helyesen megoldották a hozzá tartozó feladatlapot is! A mese végén a színesebbnél, színesebb alkotásaik csak fokozták a hangulatot. Egy sikeres, hangulatos tevékenységen vehettünk részt! Köszönjük a témákat, ötleteket!
Szerintem ez az a korosztály, akiknek a legtöbbet kell beszélni és gyakorolni a pozitív gondolkodást, hozzáállást egymáshoz, dolgokhoz. A hónap folyamán több gyakorlattal erősítettük ezt a képességet. A téma végén varázsgömbbe lerajzolta mindenki mi az amire vágynak! A Pozitív gyerek című dalt, pedig szünetekben is éneklik, más osztályoknak is szívesen tanítják!