Októberben optimista szemüvegeket készítettünk.
Az optimizmus gyakorlása
Ebben a hónapban a témánk az optimizmus. Ez még nagyon idegen szóként hat a gyermekekre. Ezért próbáltam inkább az optimista szemléletet és világlátást lefordítani a kicsik nyelvére. Többször kezdeményeztem beszélgetést a gyermekek érkezése után. Ilyenkor mindig van lehetőség beszélgetni az érzéseikről. Próbáltam tudatosítani bennük, hogy a rossz dolgok után mindig van valami jó. Így próbáltam őket a pozitív érzelmekre, szemléletre hangolni. Sokat kirándultunk, sétáltunk az óvoda környékén. Ez is lehetőséget ad arra ami szép és jó megláthassák a világban. A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című számát. Majd elmeséltem nekik a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét. Majd ezután beszélgettünk a meséről, annak lényeges mondanivalójáról. Megtanultuk Tódi törpe szebben látó mondókáját amit elmutogatni is megtanultak. Majd megbeszéltük ki kinek adná oda, hogy szebbnek lássa a világot. Megpróbáltuk a családoknak is továbbadni ezt a havi üzenetet. Minden nap egy kicsit jobb és más lehet ha mi magunk is teszünk és adunk másoknak, hogy optimistábban nézzünk a jövőnk felé. Úgy gondolom a gyerekek nagyon lelkesek és bevonhatóak voltak megértették ennek a hónapnak az üzenetét.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Élőképet alkottunk, mellyel az élővilágunkra, a fák fontosságára akartuk felhívni a figyelmet!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Élőképet alkottunk, mellyel az élővilágunkra, a fák fontosságára akartuk felhívni a figyelmet!
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Az optimizmus témakörében a fókusz az átkeretezés technikájára került. Az elméleti rész áttekintése után konkrét példákon keresztül gyakoroltuk az átkeretezést, a pozitivity társasjátékban található kártyák segítségével is. Nagyon jó érzés volt egyik tanórán a felmerülő problémámmal kapcsolatosan, amikor valaki megjegyezte nekem: „Tanárnő, keretezze át”. 🙂
Az optimizmus gyakorolása minden ember életében nagyon fontos, különös tekintettel a gyerekekre. A feladat megkezdése előtt meghallgattuk a hónap dalát, illetve nagyon sokat beszélgettünk arról kinek mit jelent az optimizmus. Miután pontosan megbeszéltük a feladatot elkezdték azt megvalósítani. Érdekes volt azt látni, hogy ahányan vannak, annyiféleképpen értelmezik és annyiféle dolgot jelent nekik az optimizmus. Az optimizmus gyakorlásának feldolgozása során a gyerekek nagyon jól érezték magukat, lelkesek voltak.
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”