A tàrsas kapcsolatok àpolàsa hónapjàban a baràt-sàl témàt domorítottuk ki a gyerekekkel.
A gyermekek többsége gondolkodás nélkül tudott a mellette àlló tàrsàról valamilyen kedves, pozitív gondolatot mondani.
Az optimizmus gyakorlása
Elkészítettük az optimista szemüveget, melyet minden gyerek a saját kedve szerint színezett ki. Az optimista sétát az ovoda falain belül tettük meg a papírszemüvegekben, majd a kinntartózkodás alatt oda képzeltük a szemüveget. A hónap folyamán igyekeztünk a jó dolgokra koncentrálni, ha valami létszólag rossz dolog történt velünk, próbáltuk megkeresni az adott helyzetben mégis mi lehet a jó? A gyerekek a szemüveget haza vitték és előszeretettel adták rá családtagjaikra is.
Október az optimizmus gyakorlása a Boldogságóra programban. Természetesen fontos, hogy a gyerekek figyelmét minél hamarabb ráirányítsuk ennek előnyeire. Optimisták bizakodnak és csak a jó dolgokra fókuszálnak. Hisz az optimizmus valójában érzékelés. A mese és játék világa segített közelebb hozni számukra a pesszimizmus és optimizmus jelentését, illetve megbeszéltük mi jellemző egy pesszimista és egy optimista nyuszira. Gyakorlatokkal erősítettük meg optimista gondolkodásunkat és örömmel tekintettünk bele ,,Az értékes vagyok csodatükörbe”. Szeretjük a boldogságórákat. ,,Jobb veled a világ”
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Mesét néztünk a szeretetről és a barátságról
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Mesét néztünk a gyerekek és beszélgettünk a szeretetről.
1. Relaxáció – Tüdőtakarítás
A csoport közösen végzi a feladatot. „I, É, Á, O, U”
2. Bevezetés – beszélgetés, építés
A gyermekeket egy előre megépített fatorony várta a sószobában, amit váratlanul ledöntöttem. Beszélgetést kezdeményeztem. Kíváncsi voltam, hogy a gyermekek mennyire lesznek megdöbbentek, szomorúak és milyen megoldás jut eszükbe, hogy a torony újra megépüljön.
3. Téma feldolgozása mesével – A békák versenye
A mese elmesélése, majd annak rövid feldolgozása.
4. Optimista orcánk megrajzolása
Eszközök: színes ceruza
A gyermekek megrajzolták, majd kiszínezték az optimista orcácskájukat.
5. Mosolyogj, és a világ visszamosolyog rád!
Téma továbbadásaként a gyermekek egy-egy szemüvegsablont vihettek haza, amit otthon feldíszíthetnek és ha rossz kedvük van nekik vagy valamelyik családtagjuknak, akkor felvehetik és jobb kedvre derülnek majd.
6. Az optimizmus jelének kiszínezése
Zárásképpen a gyermekek az optimizmus jelét színezhetik ki és ragaszthatják fel a Boldogságvár második lépcsőfokára.
7. Foglalkozást záró éneklés – „Pozitív gyerek vagyok”
A gyerekek elkészíthették a saját optimista szemüvegüket és a tanteremben elérhető helyen van elhelyezve így bármikor elő vehetik amikor kicsit rosszabb napjuk van .