A három csoportban az optimizmus gyakorlásáról beszélgettem a gyerekekkel. A Trópusi esővel kezdtem a foglalkozásokat, amit élveztek a gyerekek. A relaxációs gyakorlatot követően beszélgettem, hogy kinek mit jelent az optimizmus. Ezt követően a „Tódi törpe varázsszemüvege” mesét meséltem el a gyerekeknek és a kérdéseket átbeszéltük. A mesét követően a gyerekek varázsszemüveget készítettek maguknak. A foglalkozás végén Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát hallgattuk meg és táncoltunk rá.
Az optimizmus gyakorlása
A három csoportban az optimizmus gyakorlásáról beszélgettem a gyerekekkel. A Trópusi esővel kezdtem a foglalkozásokat, amit élveztek a gyerekek. A relaxációs gyakorlatot követően beszélgettem, hogy kinek mit jelent az optimizmus. Ezt követően a „Tódi törpe varázsszemüvege” mesét meséltem el a gyerekeknek és a kérdéseket átbeszéltük. A mesét követően a gyerekek varázsszemüveget készítettek maguknak. A foglalkozás végén Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát hallgattuk meg és táncoltunk rá.
Csólyospálosi Általános Iskola
A gyerekek meghallgatták A szomorú királykisasszony című mesét, majd próbáltuk megtalálni minden bosszantó dologban a jót.
Változatos foglalkozásokkal,tevékenységekkel erősítem a tanulókban a „meg tudom csinálni” érzést.
Az októberi hónapban gyakoroltuk az optimista gondolkodást, megvilágítottuk a remény szó jelentését, a kitartásunkat egy jógaoktató segítségével mélyítettük el.
A gyerekekkel megismételtük az optimizmus fogalmát. Mondtunk példákat arra, mikor éreztek optimizmust, mikor adtak optimizmust. A mindennapi életben nagyon sok példát tudtunk felhozni az optimista magatartásra, ami a jövendőbeli terveinkben is szerepel.
„Fényképkeretekbe” rajzoltuk önmagunkat, mi lesz a foglalkozásunk felnőtt korunkban.
Tabló készült belőle.
Egy kartonlapra megfestettem az erősség fánkat.
Arról beszélgettünk tanítványaimmal, hogy milyen erősségekre van szükség ahhoz, hogy jó énekessé válhassunk. A beszélgetés végén felkerültek a fára azok a kifejezések, amiket fontosnak tartottak.
A fa törzse, mindennek az alapja a kitartás, de emellett fontos még a dinemika, harmónia, hangosság, lelkesedés, pontosság, éneklés, kedvesség figyelmesség és a vidámság is.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka
3.Relaxációs technikák – tükörjáték
4.A mai tèmánk ;az optimizmus
5.Tóbi törpe varázsszemüvege- mese – beszélgetés a meséről
6.Varázsszemüveg kèszítèse,kipróbálása- a varázslat megtapasztalása
Beszélgettünk a szóról. Mit jelent optimistának lenni? Az óra folyamán elénekeltük a hónap dalát. Egy rajzot készítettek az optimista tükörképükről. Megbeszéltük, hogy hogyan viselkedik egy optimista, illetve egy pesszimista ember. Ezt egy munkafüzeti feladatban ők is megoldották. Az óra végét meditációval zártuk.