A három csoportban az optimizmus gyakorlásáról beszélgettem a gyerekekkel. A Trópusi esővel kezdtem a foglalkozásokat, amit élveztek a gyerekek. A relaxációs gyakorlatot követően beszélgettem, hogy kinek mit jelent az optimizmus. Ezt követően a „Tódi törpe varázsszemüvege” mesét meséltem el a gyerekeknek és a kérdéseket átbeszéltük. A mesét követően a gyerekek varázsszemüveget készítettek maguknak. A foglalkozás végén Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát hallgattuk meg és táncoltunk rá.
Az optimizmus gyakorlása
Csólyospálosi Általános Iskola
A gyerekek meghallgatták A szomorú királykisasszony című mesét, majd próbáltuk megtalálni minden bosszantó dologban a jót.
Változatos foglalkozásokkal,tevékenységekkel erősítem a tanulókban a „meg tudom csinálni” érzést.
Az októberi hónapban gyakoroltuk az optimista gondolkodást, megvilágítottuk a remény szó jelentését, a kitartásunkat egy jógaoktató segítségével mélyítettük el.
A gyerekekkel megismételtük az optimizmus fogalmát. Mondtunk példákat arra, mikor éreztek optimizmust, mikor adtak optimizmust. A mindennapi életben nagyon sok példát tudtunk felhozni az optimista magatartásra, ami a jövendőbeli terveinkben is szerepel.
„Fényképkeretekbe” rajzoltuk önmagunkat, mi lesz a foglalkozásunk felnőtt korunkban.
Tabló készült belőle.
Egy kartonlapra megfestettem az erősség fánkat.
Arról beszélgettünk tanítványaimmal, hogy milyen erősségekre van szükség ahhoz, hogy jó énekessé válhassunk. A beszélgetés végén felkerültek a fára azok a kifejezések, amiket fontosnak tartottak.
A fa törzse, mindennek az alapja a kitartás, de emellett fontos még a dinemika, harmónia, hangosság, lelkesedés, pontosság, éneklés, kedvesség figyelmesség és a vidámság is.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka
3.Relaxációs technikák – tükörjáték
4.A mai tèmánk ;az optimizmus
5.Tóbi törpe varázsszemüvege- mese – beszélgetés a meséről
6.Varázsszemüveg kèszítèse,kipróbálása- a varázslat megtapasztalása
Beszélgettünk a szóról. Mit jelent optimistának lenni? Az óra folyamán elénekeltük a hónap dalát. Egy rajzot készítettek az optimista tükörképükről. Megbeszéltük, hogy hogyan viselkedik egy optimista, illetve egy pesszimista ember. Ezt egy munkafüzeti feladatban ők is megoldották. Az óra végét meditációval zártuk.
Az órán megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus szó jelentését. Majd felvázoltam egy-egy szituációt és el kellett mesélniük, hogyan gondolkodik egy optimista ember és egy pesszimista ember az adott szituációban. Megbeszéltük, hogy melyik a jobb. Ezután mindenki elmesélt egy optimista gondolatot, ami az életéhez kapcsolódik (karácsonyi ajándék, foglalkozás, 20 év múlva az élete), amit a végén le kellett rajzolniuk.