Elkészítettük első „varázsszemüvegünket”. Párhuzamot vontunk a mesékben található varázstárgyakkal és felhasználásuk körülményeivel.
Az optimizmus gyakorlása
A nyolcadik osztály októberi alkotása az „Optimista gyaloglók” címet kapta.
Az októberi boldogságórát elkészítette: dr. Beleznayné Váradi Anett Eszter
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Mindenkinek vannak álmai, vágyai, céljai. Az optimista, pozitív jövőképet képviselő gyerekeknek is. Igaz hittel, egy varázsgömbbe rajzolva azokat, aminek a megvalósulásában reménykednek biztos siker.
Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
Az optimizmus téma nem volt nehéz, szerencsére jelenlegi osztályom telítve van gyermeki naivitással, szeretettel és pozitivitással. Lelkesek és mindenben keresik a jót. Persze azért el tudnak keseredni, főleg az első zöld – vagy feketepont után. Ilyen esetekre tanultuk meg nagy örömükre a nevetésversenyt, illetve megalkotta mindenki a maga optimista pajzsát nehezebb napokra. Az ismerlek téged játékot kettesével játszottuk, segítettem őket a Pozitív gyerek vagyok kártyákon lévő szöveg elolvasásánál, illetve bevontuk a már olvasni tudókat, így amikor rájuk került a sor, a pozitív tulajdonságok listájába belekerült az is hogy Te már tudsz olvasni. 🙂
Akármilyenek is ezek a gyerekek, azért igenis nagyon tehetségesek. Buszek vagyok rájuk
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
Az ünnep, a hóember egy pillanat, ami elmúlik. A veszteség a növekedés része. Az ellentétek az egység részei. A tökéletlenségeink a tökéletes felé irányítanak.
A tanulókkal hétköznapi szituációkat formálunk át, hogy más szemszögből láthassuk őket. A nehézségeket magas hegyekként képeltük el.
A gyermekekkel sokat beszélgettünk a jó és a rossz dolgokról. Meséltünk egymásnak jó történeteket és olyanokat is, amelyeket rossznak éltek meg. Minden rossz történetben megpróbáltuk megkeresni, hogy mi lehetett benne a jó. Ebben segítségünkre volt Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege c. mese is.
A téma zárásakor elmentünk sétálni, mivel már október volt, ezért rengeteg falevél lehullott, ami miatt kicsit szomorúak voltak a gyermekek, de megkerestük benne a pozitívumot, ugyanis, egy nagy szívbe, amit rajzoltunk, mindenki keresett egy levelet, amely számára kedves volt. Ezt felragasztottuk a szívre. A szív, amit a gyermekek által gyűjtött levelek tarkítottak, nagyon sokáig a csoport ajtónkat díszítette.
Az optimizmus fogalmának megbeszélése után a boldogságóra tankönyvből felolvastunk egy történetet, majd megcsináltunk egy rejtvényt. A megfejtést felírtuk a táblára és a füzetükbe is lemásolták. Így több módon elmélyítettük a fogalmat.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 8. osztályosai a játék során körbeálltak egy-egy ülő tanulót, aki becsukta a szemét. Elmondták azokat a pozitív tulajdonságokat, melyek osztálytársukra jellemzőek. Az elhangzott jó tulajdonságok erősítették az önbizalmat.