Az októberi hónapban gyakoroltuk az optimista gondolkodást, megvilágítottuk a remény szó jelentését, a kitartásunkat egy jógaoktató segítségével mélyítettük el.
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekekkel megismételtük az optimizmus fogalmát. Mondtunk példákat arra, mikor éreztek optimizmust, mikor adtak optimizmust. A mindennapi életben nagyon sok példát tudtunk felhozni az optimista magatartásra, ami a jövendőbeli terveinkben is szerepel.
„Fényképkeretekbe” rajzoltuk önmagunkat, mi lesz a foglalkozásunk felnőtt korunkban.
Tabló készült belőle.
Egy kartonlapra megfestettem az erősség fánkat.
Arról beszélgettünk tanítványaimmal, hogy milyen erősségekre van szükség ahhoz, hogy jó énekessé válhassunk. A beszélgetés végén felkerültek a fára azok a kifejezések, amiket fontosnak tartottak.
A fa törzse, mindennek az alapja a kitartás, de emellett fontos még a dinemika, harmónia, hangosság, lelkesedés, pontosság, éneklés, kedvesség figyelmesség és a vidámság is.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka
3.Relaxációs technikák – tükörjáték
4.A mai tèmánk ;az optimizmus
5.Tóbi törpe varázsszemüvege- mese – beszélgetés a meséről
6.Varázsszemüveg kèszítèse,kipróbálása- a varázslat megtapasztalása
Beszélgettünk a szóról. Mit jelent optimistának lenni? Az óra folyamán elénekeltük a hónap dalát. Egy rajzot készítettek az optimista tükörképükről. Megbeszéltük, hogy hogyan viselkedik egy optimista, illetve egy pesszimista ember. Ezt egy munkafüzeti feladatban ők is megoldották. Az óra végét meditációval zártuk.
Az órán megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus szó jelentését. Majd felvázoltam egy-egy szituációt és el kellett mesélniük, hogyan gondolkodik egy optimista ember és egy pesszimista ember az adott szituációban. Megbeszéltük, hogy melyik a jobb. Ezután mindenki elmesélt egy optimista gondolatot, ami az életéhez kapcsolódik (karácsonyi ajándék, foglalkozás, 20 év múlva az élete), amit a végén le kellett rajzolniuk.
A tàrsas kapcsolatok àpolàsa hónapjàban a baràt-sàl témàt domorítottuk ki a gyerekekkel.
A gyermekek többsége gondolkodás nélkül tudott a mellette àlló tàrsàról valamilyen kedves, pozitív gondolatot mondani.
Elkészítettük az optimista szemüveget, melyet minden gyerek a saját kedve szerint színezett ki. Az optimista sétát az ovoda falain belül tettük meg a papírszemüvegekben, majd a kinntartózkodás alatt oda képzeltük a szemüveget. A hónap folyamán igyekeztünk a jó dolgokra koncentrálni, ha valami létszólag rossz dolog történt velünk, próbáltuk megkeresni az adott helyzetben mégis mi lehet a jó? A gyerekek a szemüveget haza vitték és előszeretettel adták rá családtagjaikra is.