A lányok színes betükkel írják apró örömeiket. Ez külön élvezetet nyújt számukra és számomra is! Ilyen kis színes egyéniségk, mely teret kap és kibontakozhat!

A lányok színes betükkel írják apró örömeiket. Ez külön élvezetet nyújt számukra és számomra is! Ilyen kis színes egyéniségk, mely teret kap és kibontakozhat!
Nagy odaadással és lelkesedéssel készítették el a gyerekek az örömnaplót. Kreatívak, színesek, ötletesek. Minden nap gyűjtik naplójukba apró örömeiket. Időt szánok arra, hogy felolvassák, mit írtak bele. Egymásra is pozitívan hatnak, mert ráirányítják figyelmüket arra, amit más nem vesz észre. Számomra is tanulságos, mi minden jelent örömet a gyerekeknek.
Radó T.Általános Iskola és EGYMI
Nagyon sok hétköznapi örömet fedeztünk fel. Írjuk az örömnaplót is. Egy hetet szánunk rá, hogy minden nap papírra vessük az apró boldogságmorzsákat.Elkészült az közös örömök című rajzunk!
Ebesi Arany János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Ált. és AMI
Holnap ezt a kis filmet fogjuk megnézni a gyerekekkel:
Most találtam és nagyon tetszik.
Ma nekem is sok apró öröm jutott, amiből most csak egyet osztok meg. Az egyik volt tanítványom kapott egy elismerő díjat a falusi ünnepségen. Már ez is nagy öröm! Ami váratlan és szívmelengető volt, hogy a szülei egy kedves sms-ben köszönték meg, hogy jelöltem a fiukat a díjra. „Kívánjuk, hogy sok olyan tanítványod legyen akire büszke leszel, akik visszaadnak egy keveset abból, amit Tőled kapnak! ”
Ez már nem is olyan „apró” öröm!
Ramassetter V. Testnevelési Általános Iskola
Februárban a A szamár története című írást olvastuk, és annak kapcsán beszélgettük a problémák megoldásáról. Elkészítettük az osztály megküzdési bingóját, és fogalmazást is írtak a gyerekek, hogyan oldják meg a problémáikat. Ezekből néhány mondat:
„Az első problémán a reggeli felkelés. Mikor reggel fél hétkor megcsörren az ébresztőórám, úgy érzem képtelen vagyok felkelni. Minél tovább húzom, annál nehezebb, így csak az a megoldás, hogy gyorsan kipattanok.”
” A legnagyobb problémán a szüleim válása volt. Egyszer egy osztályfőnöki órán húztam egy cetlit, amelyen az állt: Ha nem tudsz szembenézni a múltaddal, akkor arra vagy ítélve, hogy örökre megismételd. Ez a véletlen mondat késztetett rá, hogy elgondolkodjam. Ezt a problémát az elfogadással győztem le, ez ellen már nem tehetek semmit, azt kell élveznem, hogy így is sok szeretetet kapok a szüleimtől.”
” Nem szoktak problémáim lenni. Inkább csak idegeskedni szoktam a tanulás vagy szereplés miatt. Ezt úgy próbálom legyőzni, hogy rendesen felkészülök a dolgozatra, az apró szerepvállalásokkal pedig a lámpalázam csökkentem.”
„….gyerekként kikérheted szüleid tanácsát.De vannak olyan nehézségek, amelyeket egyedül kell megoldani. Ha felfújod a problémát nehezebben oldod meg, mintha nyugodtan átgondolod.Ülj le és olvass, rajzolj vagy hallgass zenét!”
Pisti nagy problémája az volt , hogy nem járhatott Mosolygós órára. társaival csúnyán beszélt, bántotta őket. Egy hónapon át mindennap beszélgettem vele hogyan viselkedjen társaival, tanuljon meg kérni és megköszönni mindent. Egy nap elém állt és közölte, hogy megvan a megoldás éspedig Joli néni , mert megtanított jónak lenni. Most már büszke arra, hogy Mosoly órára járhat. Kell ennél több ? Törlés