Mindennapi életünk során sok-sok apró örömöt kell, hogy észre vegyünk. Jó alkalom, hogy most leírva, újra átélve a tanulókkal, magamnak is „kihangosítani” ebben a rohanó világban.
Mindennapjaink:
• Autizmus spektrum zavarral élő tanulóm a napokban többször is az ölelést választotta reggeli üdvözlésnek.
• „Szeretem az iskolát” – mondattal érkezett hétfőn egy tanuló.
• Erőteljes közeledését a társának nem értette, átbeszéltük, és ezt válaszolta: „Megtanítalak ölelni”. Másnap reggel öleléssel fogadták egymást.
• Megbántotta reggel a szüleit, zaklatottan érkezett az iskolába – videó felvételben üzentünk a szülőknek „ Segíts!”- kérte. Sok-sok szívecske jött vissza üzenetben.
• Ölelést választ gyakran reggelente az egyik kislány. A mondóka végeztével helyettem az egyik társához fordult és átölelte.
Ünnepek, világnapok:
• Nőnap – egy szem fiú tanulók kedveskedése a lányok felé kis virággal, csokival.
• Szabadságharc hősei – emlékezés a múltunkra: zászló festése, emlékműnél tisztelgés közös vers mondással.
• Boldogság világnapja – ölelőkör az iskola folyosón, kedves üzenetek a tanulóknak.
• Down világnap – felemás zokni az napra minden tanuló, felnőtt lábán az osztályba, és a családom valamennyi tagja is kapcsolódott e szép naphoz. Énekszóval ünnepeltünk: Ha jó a kedved üsd a tenyered…
• Víz világnapja – vízibár: ízesített víz fogyasztása, a víz körforgása: kisfilm megnézése, aszfaltrajz készítése ez alkalomból.
Mesénk:
Párácska című mesét olvastam el a gyerekeknek. A főszereplő, a kis felhőcske kedveskedését hangosítottuk ki: az erdő, a mező öntözése, életre keltése volt. Rajzzal mondtunk köszönetet a természet, a kis felhő munkájáért.
Sétát tettünk gyönyörű parkunkban, ahol észrevettük a kis ibolyákat, meglátogattuk az osztály növényét, a kecskerágó bokrot – körbe táncolva üdvözöltük az új kis hajtásokat rajta.
Hónap mottója: „Ami a legfontosabb számodra, ne a legnagyobb dolgokban keresd!”
(Fő képnek a Down világnap alkalmából készült képeket választottuk, hisz nekünk duplán fontos nap volt: „Merj más lenni!”)