
Apró örömök élvezete


Az apró örömök hónapja a kedvencünk. Márciusban, immár harmadik éve, mióta a programot csináljuk, mindig fotófalat készítünk az iskolában történt eseményekről, megörökített apró örömökről. Rajzpályázatot is hirdettünk, idén Vizes örömök címmel. Osztályommal egész hónapban egy kis üvegben gyűjtöttük a bennünket ért apró örömeinket. Tanév végén együtt felolvassuk majd őket, így átélve újra ezeket a pillanatokat. Hogy kollégáimat is jobb kedvre derítsem, a tanári szobában is kiraktam egy üveget, hogy mindenki felírhassa a neki örömet okozó dolgokat, s az így együtt elrakott boldogságbefőttünket tanév végén mi is „elfogyasztjuk” majd.
Alapiskola és Óvoda - Hidaskürt
A tavasz felfedezése sok-sok apró örömöt ajándékozott a hidaskürti óvodásoknak. Megtaláltuk a hóvirágot, érezhettük a kedves ibolya finom illatát. A bátor katicabogár ide-oda futkározott az ujjakon, ezzel vidám pillanatokat szerzett. Március a könyv hónapja. Ebből az alkalomból a könyvek birodalmába utaztunk. Öröm és jó érzés töltötte be a gyermekek szívét, mikor elkészítették az első mesekönyvüket.
A sok apró örömöt egy képzeletbeli tündérzsákba gyűjtögettük, így került bele a „boldogságtáskába”.
Mázsár Mária, óvodapedagógus
Báthory István Általános Iskola
A Jobb veled a világ! Alapítvány és a Boldog Iskolák közös kezdeményezéséhez- az Énekelj a Földért! rendezvényhez idén is csatlakozott iskolánk, az éneklés mellett virágültetéssel tettük szebbé a környezetünket.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Márciusban részt vettünk Szolnokon a Boldogság Világnapja alkalmából rendezett koncerten, együtt énekeltünk, ujjongtunk, tapsoltunk azon gyerekekkel, akik szintén bekapcsolódtak a programba. Klassz volt ez a délután!
Ezen kívül egy boldogságóránk volt, ahol az aznapi apró örömökről beszélgettünk és rajzoltunk. Ezeket beazonosítottuk, hogy melyik érzékszervünkhöz kapcsolódik. Ebben segítségünkre volt a környezetismeret órán készített „érzékszervkocka” is.
Élményeinkről csak meséltünk, csak meséltünk…
Így készült el a szivárványunk, melynek minden színsávját egy-egy érzékszerv „foglalta el”.
A téma feldolgozását relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd megbeszéltük, hogy ma az apró örömökről fogunk beszélgetni. Ezt követően a munkafüzetben található érzékszervekhez kapcsolódó feladatlapokkal folytattuk a téma feldolgozását. Játékos feladatokkal felelevenítettük ismereteinket az öt érzékszervről amelyeknek köszönhetően élvezhetjük a mindennapok apró örömeit. Bezzeg Andrea: ” Újra együtt” c. meséjével folytattuk a téma feldolgozását, amely még több ismeretet adott az apró örömökről. A gyerekek elmondták, hogy nekik mi okoz apró örömöt. A beszélgetést követően a gyermekekkel kiszíneztük az apró örömök , az optimizmus jelét, melyet a faliújságon a tavaszt szimbolizáló fán helyeztünk el. A foglalkozás végén közösen meghallgattuk Bagdi Bella: „Imádok élni” c. dalát.
Szerencsi Szakképzési Centrum Sátoraljaújhelyi Kossuth Lajos Gimnáziuma, S
Az órán megbeszéltük, hogy kinek milyen apró dolgok tudják feldobni a hétköznapjait, hogyan tudjuk az élet apró szépségeit is észrevenni, és hogyan tudunk a jelenben maradni. Aki akart mandalát színezett.
Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola
Csipetcsapat osztályommal beneveztünk a rajzpályázatra. Izgatottan várjuk az eredményhirdetést!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Mozgásalapú relaxációs gyakorlattal indítottuk az órát. (Medve vagyok és cammogok, Égig érő fa vagyok)
Megismerkedtek a tanulók a Tizenkét hónap c. görög népmesével, majd megfogalmazták a mese tanulságát. Ezután került sor az elmúlt hónapban átélt pozitív élményeik lerajzolására.
Kisétáltunk iskolánk nárciszkertjébe, ahol gyönyörködtünk a tavaszi színekben, hangokban és illatokban.
Végül néhány virág került a vázába, s csendéletet festettek. A munka közben a hónap dalát hallgatták.