Minden tanuló kihúzott egy nevet. Rajzoltak egy jópofa képet és egy kedves gesztussal átadták a kiválasztottnak.
Apró örömök élvezete
2025 márciusában az apró örömök élvezetével foglalkoztunk osztályfőnöki órákon. Megbeszéltük, mi mindennek lehet örülni: a természetben látott – akár hétköznapi – jelenségeknek, mint például a naplementének, a friss szellő simogatásának vagy a nap melegének, de akár egy illatnak, íznek, vagy egy dallamnak is örülhetünk. Fontos, hogy ezeket észrevegyük magunk körül. Ezt tovább gondolva támadt egy ötletünk: a Boldogság világnapja alkalmából csempésszünk apró örömöt minden perbáli otthonba! Neki is álltunk pozitív üzenetekkel díszített szíveket és virágokat készíteni, amiket aztán bedobtunk Perbál szinte minden otthonának postaládájába. Reméljük, sikerült megmelengetnük a perbáli lakosok szívét, és mosolyt csalnunk mindenki arcára! 😊
Arany Maffia
Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a téma. Legjobban akkor lelkesedtek be, amikor összeszedtük, hogy minek tudunk egy-egy nap örülni, csak úgy záporoztak az ötletek. Örömmel fedezték fel, hogy szinte minden pillanatban találhatunk valami „örülnivalót” az életünkben.
Örömfalat is készítettünk, ahol egy-egy mosolygós szmájlival jelezték, hogy valamilyen öröm érte őket a szünetben vagy az órán.
Boldog Iskola lévén készültünk a Boldogság világnapjának megünneplésére.
Az alsó tagozatos gyerekek ezen a napon, tehát március 20-án, csütörtökön piros felső ruházatban jöttek és délután flashmob-ot tartottunk az udvaron.
A reggeli iskolába jövetelkor szívek és napindító üzenetek várták őket járdán. Az ablakon felirat jelezte, hogy a nap fókusza a boldogságon lesz.
Az ablakokra készítettek piros/rózsaszín papírra a kezük körbe rajzolásával és mosolygós arccal dekorációt.
A rajz illetve technika órákon szívecskéket ábrázoló rajzokat, egyéb kreatív alkotásokat készítettek.
Délután aszfaltkrétával a betonra rajzoltak Ölelés körét és bármit, ami azon a napon a boldogságról eszükbe jutott.
A folyosóra kihelyezett HÁLA FAL-ra kis piros sziveket lehetett rögzíteni, miután ráírták (a kisebbek rárajzolták) őket mi teszi boldoggá, mi okoz nekik örömet, miért hálás. Apró üzeneteket téphettek le, mellyel meglephettek bárkit, akit szerettek volna.
A hónapban ezen kívül apró örömökről beszélgettünk, elképzeltük az apró csodák boltját, mit vehetnénk ott, lerajzoltuk az apró örömök szigetét, relaxáltunk a Virág nyílik gyakorlatra, kipróbáltuk az összehangolódást az Imádok élni c. dalra, ezután megnéztük a metronómok egymásra hangolódását bemutató videót.
Nagyon jól éreztük magunkat ebben a hónapban, sok esemény történt a programban részt vevő gyerekekkel.
Az óra elejét kötetlen beszélgetéssel kezdtük. Az örömök megélését szinte mindenki nyaralásokhoz, családi összejövetelekhez kötötte. A hétköznapi apró örömök eszükbe sem jutottak. A témát heti örömleltár készítésével közelítettük. Sok apró boldog pillanat, örömteli perc jutott eszükbe. Ezeket (csak 3 szóra volt lehetőségük) a Mentimeter használatával raktuk egy képpé. Mivel először találkoztak az ilyen jellegű szófelhő készítésével, külön emelte az óra hangulatát.
Ez a hónap öröm és boldogság közepette telt a mi kis osztályunk életében. Többen is a tanulók közül, ebben a hónapban ünnepelték születésnapjukat. Öröm látni számomra is, hogy kis családként működünk, számontartjuk egymás nagy napját és ahogy csak lehet örömöt csempészünk a kis életébe. Míg az ünnepelt édességgel halmozza el az osztályt, addig társai apró kis ajándékot csempésznek a mindennapokba. Szokásos módon feldolgoztuk a téma elméletét, meghallgattuk a zenéjét. Megnéztük a kis videókat, oktató feladatokat. Kis saját készítésű nagyítón keresztül is megcsodáltuk a világ apró kincseit. Kincsesládába rejtettük boldog gondolatainkat. Kipróbáltuk a játékokat, amelyek alapul szolgáltak a hónap témájának feldolgozásában. Mindig is bámulatos, ahogy fejlődnek a tanulók, szélesednek ismereteik körei a gondolataik is egyre mélyebbek és reálisabbak. Elsősorban a családra, a szeretteikre gondolnak véleménynyilvánításuk során, ezek utána a környezetben fellelhető apró szépségek tömkelege fogalmazódnak meg bennük. Élvezettel vezetem ezeket a tanórákat.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Relaxációs gyakorlat mellett a mesét hallgatták meg a gyerekek, Közösen készítettek egy tavaszi képet, amelyen szerepel néhány fogalom, amelyekhez szorosan kapcsolódik az e havi téma.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
„Nagyító” alá vettük a gyerekekkel mindazon dolgokat, melyek segítenek bennünket a nehezebb pillanatokban. A család, a barátságok fontossága, jelentősége szinte minden nagyító alatt megjelent.
Márciusban, az apró örömök hónapjában a boldogságóra témái közül az Öröm forrása című történetet dolgoztuk fel. Éda segítségével apró örömforrások után kutattunk.
Nagyító alá vettük a mindennapi örömeinket, vadásztuk az apró boldogságainkat. Rácsodálkoztunk, hogy mennyi mindennek lehet örülni.
Az apró örömöket a Testünk és érzékszerveink témahetekhez kapcsoltam.
Az imádok élni című dalt többször is meghallgattuk, megcsináltuk a munkafüzet feladatait, valamint elolvastam nekik az Újra együtt című mesét is. A beszélgetőkörök alkalmával pedig többször átbeszéltük a témával kapcsolatos új ismerteket.