Ez a hónap öröm és boldogság közepette telt a mi kis osztályunk életében. Többen is a tanulók közül, ebben a hónapban ünnepelték születésnapjukat. Öröm látni számomra is, hogy kis családként működünk, számontartjuk egymás nagy napját és ahogy csak lehet örömöt csempészünk a kis életébe. Míg az ünnepelt édességgel halmozza el az osztályt, addig társai apró kis ajándékot csempésznek a mindennapokba. Szokásos módon feldolgoztuk a téma elméletét, meghallgattuk a zenéjét. Megnéztük a kis videókat, oktató feladatokat. Kis saját készítésű nagyítón keresztül is megcsodáltuk a világ apró kincseit. Kincsesládába rejtettük boldog gondolatainkat. Kipróbáltuk a játékokat, amelyek alapul szolgáltak a hónap témájának feldolgozásában. Mindig is bámulatos, ahogy fejlődnek a tanulók, szélesednek ismereteik körei a gondolataik is egyre mélyebbek és reálisabbak. Elsősorban a családra, a szeretteikre gondolnak véleménynyilvánításuk során, ezek utána a környezetben fellelhető apró szépségek tömkelege fogalmazódnak meg bennük. Élvezettel vezetem ezeket a tanórákat.
Apró örömök élvezete
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Relaxációs gyakorlat mellett a mesét hallgatták meg a gyerekek, Közösen készítettek egy tavaszi képet, amelyen szerepel néhány fogalom, amelyekhez szorosan kapcsolódik az e havi téma.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
„Nagyító” alá vettük a gyerekekkel mindazon dolgokat, melyek segítenek bennünket a nehezebb pillanatokban. A család, a barátságok fontossága, jelentősége szinte minden nagyító alatt megjelent.
Márciusban, az apró örömök hónapjában a boldogságóra témái közül az Öröm forrása című történetet dolgoztuk fel. Éda segítségével apró örömforrások után kutattunk.
Nagyító alá vettük a mindennapi örömeinket, vadásztuk az apró boldogságainkat. Rácsodálkoztunk, hogy mennyi mindennek lehet örülni.
Az apró örömöket a Testünk és érzékszerveink témahetekhez kapcsoltam.
Az imádok élni című dalt többször is meghallgattuk, megcsináltuk a munkafüzet feladatait, valamint elolvastam nekik az Újra együtt című mesét is. A beszélgetőkörök alkalmával pedig többször átbeszéltük a témával kapcsolatos új ismerteket.
A harmadik osztály márciusi alkotása az „Apró örömök” címet kapta.
A márciusi boldogságórát elkészítette: Madácsiné Szalánczi Éva
A gyerekek plakátot készítettek arról, hogy számukra mik azok az apró örömök, amik boldoggá teszik őket.
Egy esős napon a gyerekekkel körbe ültünk a szőnyegen. Mindenkitől megkérdeztem hogyan érzi magát. Természetesen mindannyian egy szóval válaszoltak, ” jól”. ” Az eső esik, és ti mégsem vagytok szomorúak?”- kérdeztem. ” Nem vagyunk!” -válaszolták. ” Ennek nagyon örülök, akkor mindenki mondja el minek örül!”Mindenkit meghallgattam. Sok pozitív történet hangzott el. Pl: azért örülök mert játszhatok a barátaimmal.
Ezután meghallgattuk Bagdi Bella Imádok élni dalát majd Bezzeg Andrea Újra együtt! című mesét amit Boldog Dóra csengettyűje harangozott be.
A mese mondanivalóját megbeszéltük, majd kiszínezhették a szereplőket is.
Egy kis mozgással zártuk a foglalkozást. A lógó orrúak városába kalauzoltam el a gyerekeket. Elmondtam, hogy itt mindenki szomorú de egy vidám gyermek ölelésével mindenkit felvidíthat. Adjátok át egymásnak az öröm ölelést!
A gyerekek boldog mosolyával zárult a foglalkozás.
Arra kértem őket, hogy az ölelést adják tovább szüleiknek, annak akiknek örömöt akarnak szerezni.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Apró örömök élvezete: a hónap gazdag programokban az iskolánkban. Happy héten a vízivás fontosságára hívtuk fel figyelmet. Hogyan és mire használjuk fel a vizet, milyen formában található meg, hogyan tudunk rá vigyázni. A víz világnapján részt vettünk egy rekordkísérletben, ahol az ország iskoláiban egyszerre ittunk vizet. A másik ilyen örömteli eseményünk a Down világnap, amit felemás zokni húzásával ünnepeltünk meg. Kicsi csoportunkban is, és az iskolánkban is több ilyen szindrómával élő gyermek jár, akik végtelenül kedvesek, legtöbbször vidámak, mosolygósak, megtanítanak mindenkit a mások elfogadására. Pozitivitásuk, életörömük mindenki számára jó lecke.
A boldogságórát relaxációval kezdtük. „Kitárom a világom, mint egy virág kinyílok,..” relaxáció segítségével hangolódtunk a témánkra. Ébredezik a tavasz, megbeszéltük, milyen érzékszervekkel tudjuk érzékelni ezeket a dolgokat. „Itt a szemem”… mondókával elmutogattuk, megneveztük, mivel is tudjuk érzékelni az illatokat, a tavaszi ébredező virágok látványát. Színeztünk virágokat, készítettünk a terem ablakaira is dekorációt. A színezés alatt Bagdi Bella: imádok élni című dalát hallgattuk. Különböző képességű tanulókkal változatos formában próbáljuk az iskolai életet, a tanórákat vidámmá, boldoggá tenni.
Motiváló idézetek meghallgatása után elkészítettük az ,, Örömkereső Nagyítót,,, melyet többen ki is színeztek.
Az első tavaszi napsütéses időt kihasználva kimentünk az udvarra,ahol nem kellett várakozni a pozitív élményekre, egyszeriben özönlöttek a szép dolog élénk. Először több, -egyik ágról a másikra repülő – cinkét láttunk,majd sokan felfedeztek egy vadgalambpárt . Futottunk tovább az iskola hátsó udvarára, ahol megállva észrevettük a Holdat,mely mellett kis idő múlva egy utasszállító repülőgép húzott nagy csíkot. Mindenki hosszan nézte az eget, amely érzés sokáig megmaradt. ,,Hab volt a tortán,” hogy a gyönyörű napsütésben felénk szállt egy pillangó. Nagyon könnyű dolgunk volt, ugyanis nem kellett az apró örömforrásokat felkutatni, hiszen a gyönyörű idő előcsalogatta a kis szálldogáló élőlényeket. A Hold és a repülőgép megkoronázta a napunkat.
…és valóban a csoda mindenütt jelen van, s mi ezen a délutánon megéltük ezt a nagyító segítségével. Nagy boldogsággal mondták a gyerekek, milyen jó volt ez a délután.
A zárókörben érdeklődően játszottak a szókártyákkal, miközben kiderült kinek, mire van szüksége. Ők maguktól megkeresték az azonos igényű társukat, s kielégítették vágyukat.
Kicsi irányítással, az igazi élvezeteket erőfeszítés nélkül, gyorsan felfedezték, az apró örömöket lelkesen fogadták.
Nagy sikere volt ennek a témának a csoportomban.