Boldogság
A márciusi boldogságórán elkészítettük az Örömkereső Nagyítót, amellyel olyan dolgokat kerestünk, amik jó érzéssel töltenek el bennünket.
Boldogság
A márciusi boldogságórán elkészítettük az Örömkereső Nagyítót, amellyel olyan dolgokat kerestünk, amik jó érzéssel töltenek el bennünket.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Márciusi hónapban a Boldogság és a Víz Világnapját is ünnepeljük. Ezért elhatároztuk, hogy a boldogság napon pirosban, a víz napján pedig kék ruhában érkezünk óvodába. Relaxációs gyakorlat után, az Öröm forrása című mesét hallgatták meg a gyerekek.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Márciusi hónapban a Boldogság és a Víz Világnapját is ünnepeljük. Ezért elhatároztuk, hogy a boldogság napon pirosban, a víz napján pedig kék ruhában érkezünk óvodába. Relaxációs gyakorlat után, az Öröm forrása című mesét hallgatták meg a gyerekek.
Átbeszéltük, hogy mi az, hogy öröm. Milyen érzékszerveinkkel milyen örömöket érzékelünk. És lerajzoltuk, hogy milyen lenne, ha elmennénk egy örömboltba, miket vásárolnánk.
A napot a közeli, árnyas ősfás parkban töltöttük a Süni csoporttal, ahol a természet közelségét és az élet apró örömeit állítottuk a foglalkozás középpontjába. A gyerekekkel énekeltünk, piknikeztünk, miközben madárcsicsergést hallgattunk, figyeltük a fák mozgását, a természet hangjait és illatait. A közös élmények során kiemelt szerepet kapott a lelassulás, az érzékelés és a jelen pillanat megélése.
Szabad mozgásra is lehetőség nyílt: futkároztunk, fára másztunk és különböző természetes akadályokon keresztül ügyeskedtünk. A gyerekek nagy örömmel fedezték fel a környezet apró csodáit – egy hangyaboly, egy különleges falevél vagy éppen egy pillangó is izgalmas megfigyelési ponttá vált. A foglalkozás során beszélgettünk arról is, hogy milyen sok örömöt adhatnak a természet egyszerű ajándékai, és hogy a boldogság sokszor épp ezekben a hétköznapi pillanatokban rejlik. A napot feltöltődve, nyugodtan és vidáman zártuk.
„Abban a pillanatban, amikor valaki figyelmet szentel valaminek- legyen az akár egy fűszál-, a dolog maga rejtélyes, bámulatos, leírhatatlanul pompás világgá változik.” (Henry Mille)
A március hónapban a víz világnapját is ünnepeljük. A gyerekekkel beszélgettünk röviden a víz fontosságáról, a tudatos vízhasználatról és természetes vizeink megóvásáról.
Arról, hogy óvjuk a vizet, mert minden vízcsepp érték, az éltető erőnk.
A boldogságóra témája márciusban: Az apró örömök élvezete
A gyerekekkel arról beszélgettünk, milyen érzés, amikor öröm ér bennünket?
Az örömök fokozzák boldogságunkat, lelki békénket. Az öröm lehet apró, vagy nagy. Ki, hogyan éli meg a ért örömeit. A téma elmélyítéséhez elolvastuk és feldolgoztuk:
Az öröm forrása c. történetet.
A beszélgetést segítő kérdések:
Mire gondolhatott a kislány, amikor megérkezett a mamájához?
A nagymama észrevehetett-e valamilyen szokatlan dolgot a kislány viselkedésében?
Milyennek ismertétek meg Édát? Mely tulajdonságai vannak meg bennetek is?
Melyik a mese legkedvesebb mondata számotokra és miért?
Csapatjáték: Add tovább a labdát!
Közös feladat:
Apró örömeiteket vízcseppek formájában kifejezhetitek!
A közös munkálkodás közben meghallgattuk Bagdi Bellától a hónap dalát.
A téma hangulati lezárása: az elkészült alkotások felkerültek a boldogságóra falunkra. A gyerekek elmondhatták, hogyan alkották meg a vízcseppeket. Illetve kinek ,miért tetszik az alkotása, vagy társa alkotása.
Edit néni és a kis Némethesek bizakodó csapata
A Boldogságórán megtanultuk, hogy a boldogság nem csak nagy eseményekből, hanem apró dolgokból is fakadhat, mint egy szép napfény, egy kedves szó, vagy egy új játék. Az apró örömök megélése segíti a gyerekeket abban, hogy hálásabbak legyenek, és jobban értékeljék a körülöttük lévő világot. A téma megvitatása erősíti a gyerekek érzelmi intelligenciáját, mert képesek lesznek felismerni és értékelni a jót az életükben. A Boldogságórán való beszélgetés az apró örömökről kulcsfontosságú, hogy a gyerekek megtanulják értékelni az élet legapróbb szépségeit.
APRÓ ÖRÖMÖK
1. Foglalkozást kezdő zene – „Boldog vagyok”
A gyerekek zenére körbe-körbe futkároznak a tornaszobában. Amikor a zene elhallgat választanak maguknak egy párt és valami kedveset mondanak egymásnak.
2. Bevezetés – esőcseppek ragasztása, tavaszi kép készítése
Eszközök: ragasztó, előre kivágott esőcseppek és felhő
Minden gyermek annyi esőcseppet ragaszt a kis felhője alá, ahány éves.
3. Téma feldolgozása mesével – Égi Edina: Esőtánc
4. „Ez a szeme, ez a szám” mondóka tanulása, gyakorlása
5. Érzékszervi játék
Eszközök: kártyák
A gyerekek húznak a kártyák közül és meg kell mondaniuk, hogy a kihúzott kártyán szereplő dolgot melyik érzékszervükkel tapasztalják.
6. Esőtánc Youtube zenére
A gyerekek zenére körbe-körbe futkároznak a tornaszobában. Amikor a zene elhallgat választanak maguknak valakit és megölelik. Minden alkalommal meg kell próbálniuk mást választani.
7. Kártyák színezése, felragasztása felhőre
8. Foglalkozás lezárása – Megküzdés jelének kiszínezése
Eszközök: megküzdés jele, színes ceruza
rengeteg dolog van az életben amit észre sem veszünk csak elsiklunk mellette. A foglalkozás keretein belül megkerestük azokat az apró momentumokat a minden napokban amik boldoggá tehetnek minket
Szent Imre Katolikus Általános Iskola Mórahalom
Talán alig ébrednek úgy a gyerekeink, hogy rácsodálkoznának a reggelek megújuló pillanataira,
A mese belecsöppentette a gyerekek annak a felismerésére, hogy a környezetünket mennyire természetesnek vesszük, hogy rendezett, szép. Nem is vesszük észre, hogy mennyi folyamatos változás vesz körül minket.
Nagyon szépen vezette végig a gyerekeket szemléletét, szemlélődését. A nagyító készítése csupa izgalmat vitt a felfedezés kipróbálására. A kicsik nagyon nyitottak voltak a keresés, a kíváncsiság és a rácsodálkozás izgalmas kihívására.
Bebizonyosodott, hogy a szemünk mennyivel többet, másként is tud látni! Különösen, ha a szívünk irányítja.