Húsvét közeledtével szerettem volna valami kis játékos, örömteli foglalkozást tartani a gyerekeknek. A hónapban sokat beszéltünk arról, mennyi minden okozhat örömöt is számunkra. A családunk, barátaink, mind örömteli pillanatok okozói lehetnek. Nem kivétel ez alól az osztálytársunk vagy a tanítónk sem.
Húsvét előtti alkalmunkon tojásvadászatot rendeztem, illetve egy kézműves foglalkozást is, amiről távozva egy kis meglepetést is kaptak a gyerekek.
Apró örömök élvezete
Összegyűjtöttük közösen, hogy mi az a sok-sok dolog, ami örömöt jelent az életünkben. Volt aki csak egy dolgot emelt ki. 🙂 Sok rajz készült egy elképzelt bolygóról, ami az apró örömök bolygója.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Sétáink során kerestük minden olyan apró örömöt, amely szebbé teheti a napjainkat. Összekötöttük a hála gyakorlatával is.
Az apró örömeink témakör volt az eddigiek közül, ami a leginkább egyértelmű, érthető volt a gyermekek számára. A foglalkozást mint mindig, most is énekléssel és relaxációval keztük. Ezt követően felsoroltunk olyan dolgokat, amik habár apró dolgok, de mégis örömet tudnak nekünk okozni. Az Újra együtt című mese nagyon tetszett a gyermekeknek, beszélgettünk arról, hogy hogyan tudunk olyanokon segíteni, akinek nem úgy működik valamelyik érzékszervük, ahogyan nekünk. Felidéztük az egyik régi óvodásunkat, akinek volt hasonló betegsége, és hálát adtunk azért, hogy mi mindannyian egészségesek vagyunk a csoportunkban. Ez után a csoportunk útnak indult az Óvoda környékén egy örömsétát tenni.
Mivel ebben a hónapban alábbhagyott a tanulási kedv (elfáradtak), az apró örömök hónapjában megpróbáltuk közösen megtalálni a tanulás örömeit.
Mivel ebben a hónapban alábbhagyott a tanulási kedv (elfáradtak), az apró örömök hónapjában megpróbáltuk közösen megtalálni a tanulás örömeit.
Mivel ebben a hónapban alábbhagyott a tanulási kedv (elfáradtak), az apró örömök hónapjában megpróbáltuk közösen megtalálni a tanulás örömeit.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
-Relaxációs gyakorlatok
– Hónap dala: Imádok élni ( improvizált mozgással kísérve)
– Rajzolás a munkafüzetbe: Mi okozza neked a legnagyobb örömet?
– Színezés a munkafüzetben.
– Bezzeg Andrea: Újra együtt!
– Iskolások hangversenye az óvodában
Szilvia Kerekes.Zsomborné Hargitai
Apró örömök élvezete
Az óra elején a tanulók felidézték, hogy milyen apró örömök érték őket az előző nap. Utána felolvastam nekik a „Tudni kell megállni” című történetet, amit el is játszottak. Beszélgettünk arról, hogy ők észreveszik-e az apró szépségeket, örömöket a mindennapok során.
Felolvastam az apró örömök listáját és leírták a füzetbe, hogy rájuk melyik igaz. Szükség esetén ki is egészíthették.
Kerestünk örömforrásokat. Készítettek örömmandalát, örömnaplót és örömleltárt is.
Véleményem szerint az óra elérte a célját. Megértették, hogy milyen fontos, hogy meglássuk az apró örömöket, mert így jobban élvezhetjük a jelent. Rájöttek, hogy mennyi apró csoda van az életünkben, ami azzal, hogy boldogsággal tölt el, a nehézségeken is segít túl jutni.