A 2.b osztály márciusi alkotása az „Örömkereső nagyítónk” címet kapta.
A márciusi boldogságórát elkészítette: Brezsnyákné Baksi Ildikó
Apró örömök élvezete
A gyerekekkel festettünk egy sárga napkorongot, amelynek a sugarai közé felsoroltok azokat az eseményeket, érzelmeket, amelyek érnek bennünket és beragyogják a mindennapjainkat.
A foglalkozást kezdő relaxáció előzte meg, Bagdy Emőke: „Villámlazítás”.
Kezdő énekléssel kezdtük:Bagdi Bella: Imádok élni, Jobb Veled a Világ Boldogság című albumról.
Elolvastam a gyerekeknek Bezzeg Andrea: Újra együtt meséjét.
Ízérzékelő játékot játszottunk. Megbeszéltük, h kinek melyik a kedvenc íze.
Rajzolunk, színeztünk, megbeszéltük az érzékszerveinket.
Tapogatós játékot játszottunk – Mi van a takaró alatt?
Felrajzoltuk a 7. lépcsőfokra az apró örömök élvezetének a jelét.
A zárókörben mindenki megfogalmazta, hogy mit jelent számára az apró öröm.
Boldogság óra márciusi hónap témája az apró örömök élvezete.
Az óvodába érkező gyermekeket a kollégáimmal együtt kedvesen átölelve, szívélyes szavakkal fogadtuk, mint például: Jó reggelt! Örülünk, hogy itt vagy! Már nagyon vártunk! Szeretünk! A mosolyok, amiket láttunk a gyermekek szemében igazolták, hogy sikerült örömet szereznünk. Olyan szép dolgokat terveztünk, amik jó érzéssel töltik el őket.
A Mackó csoportba a gyerekek azt a feladatot kapták, hogy osszanak meg egymással pozitív élményeket, számukra élvezetes pillanatokat.
A napi beszélgető körökben a beszélgetést köszönéssel kezdtük, majd szeretetöleléssel folytattuk. Ezután elénekeltük „Ha jó a kedved..“ és eljátszottuk a „Bújj, bújj zöld ág…“ zenés mozgásos játékot. Gyermekeink már érezték, hogy minden apró, pici mozdulatban ott van az öröm, a boldogság. A következő kérdésekre kerestem a válaszokat: Mi okoz örömet az életedben? Mitől szebb a világ? A következő válaszokat kaptam:
• Amikor együtt vagyunk!
• Játszhatunk együtt az óvodában!
• Süt a nap!
• Anyával vásárolunk együtt!
• Amikor otthon vagyok anyával és apával!…
A nap egyik kiemelt programja egy zenés mozgásos meseelőadás volt, amelyben a gyermekek
is aktívan részt vettek. Az előadást követően mozgásos játékokat játszottunk, majd közös tánccal tettük még emlékezetesebbé a délelőttöt.
Március 1- vel vette kezdetét a könyv hónapja „Mert szeretjük a könyveket”- meglátogattuk a helyi könyvtárat. Betekintést kaptunk a csodálatos könyvek világába. Egy kis mesedélelötött tartottunk. Mesés képeskönyvekből meséltünk egymásnak. Megtudtuk, hogy a víz fontos szerepet tölt be az élővilágban. Ébredező természet- A természet ébredése a kiskertben. Vissza úton az óvodába megcsodáltuk a természet ébredését a kiskertekben. Meglátogattuk a helyi kiskertészetet ahol a gyerekek megismerkedhettek a tavaszi virágokkal és azok gondozásával. Ahányszor az udvaron voltunk mindig rácsodálkoztunk a természet szépségére, virágokra, apró élőlényekre.
A Víz Világnapja minden év március 22-én megtartott esemény. A könyvekből, enciklopédiából, kis filmekből, történetekből megtudtuk, hogy a víz fontos szerepet tölt be az élővilágunkban. Látványos és egyszerű kísérleteket végeztünk el, mint például: tojással, naranccsal, víz átlagának a megváltoztatása, vulkán kitörés.
Szerencsére a gyerekek nagy része mindenben megtalálja az örömet. Csodálatos időszakon vagyunk túl.
Fordított nap Bolondok napján
Április 1-jén osztályunkban fordított napot tartottunk, ahol minden a feje tetejére állt! Visszafelé jártunk, fordítva ültünk, és még az órarendet is megfordítottuk. Írásunk és beszédünk is tükrözte a nap különlegességét, sőt, még egymás nevét is megfordítottuk – így néha mi magunk sem tudtuk, ki kicsoda. 😀
A nap során „láthatatlan dolgozatot” írtunk, és azok, akik vicces frizurával érkeztek, egy vidám divatbemutatón vehettek részt.
Panda etetést is tartottunk, megnéztük ki adta a legviccesebb és a legegészségesebb táplálékot a macijának.
Az egész nap tele volt nevetéssel és jókedvvel, igazi mókás bolondozás volt! 😀
A márciusi téma nagyon közel állt a gyerekekhez. Szívesen kerestek apró örömöket az életükben. Sok pici örömöt okoztunk a hónap folyamán egymásnak is. Együtt elkészítettük az érzékszervek alapján kinek milyen illat, íz vagy hang okoz boldogságot. Összességében egy olyan téma volt, ami átitatta az egész hónapot…..
Minden tanuló kihúzott egy nevet. Rajzoltak egy jópofa képet és egy kedves gesztussal átadták a kiválasztottnak.
2025 márciusában az apró örömök élvezetével foglalkoztunk osztályfőnöki órákon. Megbeszéltük, mi mindennek lehet örülni: a természetben látott – akár hétköznapi – jelenségeknek, mint például a naplementének, a friss szellő simogatásának vagy a nap melegének, de akár egy illatnak, íznek, vagy egy dallamnak is örülhetünk. Fontos, hogy ezeket észrevegyük magunk körül. Ezt tovább gondolva támadt egy ötletünk: a Boldogság világnapja alkalmából csempésszünk apró örömöt minden perbáli otthonba! Neki is álltunk pozitív üzenetekkel díszített szíveket és virágokat készíteni, amiket aztán bedobtunk Perbál szinte minden otthonának postaládájába. Reméljük, sikerült megmelengetnük a perbáli lakosok szívét, és mosolyt csalnunk mindenki arcára! 😊
Arany Maffia
Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a téma. Legjobban akkor lelkesedtek be, amikor összeszedtük, hogy minek tudunk egy-egy nap örülni, csak úgy záporoztak az ötletek. Örömmel fedezték fel, hogy szinte minden pillanatban találhatunk valami „örülnivalót” az életünkben.
Örömfalat is készítettünk, ahol egy-egy mosolygós szmájlival jelezték, hogy valamilyen öröm érte őket a szünetben vagy az órán.
Boldog Iskola lévén készültünk a Boldogság világnapjának megünneplésére.
Az alsó tagozatos gyerekek ezen a napon, tehát március 20-án, csütörtökön piros felső ruházatban jöttek és délután flashmob-ot tartottunk az udvaron.
A reggeli iskolába jövetelkor szívek és napindító üzenetek várták őket járdán. Az ablakon felirat jelezte, hogy a nap fókusza a boldogságon lesz.
Az ablakokra készítettek piros/rózsaszín papírra a kezük körbe rajzolásával és mosolygós arccal dekorációt.
A rajz illetve technika órákon szívecskéket ábrázoló rajzokat, egyéb kreatív alkotásokat készítettek.
Délután aszfaltkrétával a betonra rajzoltak Ölelés körét és bármit, ami azon a napon a boldogságról eszükbe jutott.
A folyosóra kihelyezett HÁLA FAL-ra kis piros sziveket lehetett rögzíteni, miután ráírták (a kisebbek rárajzolták) őket mi teszi boldoggá, mi okoz nekik örömet, miért hálás. Apró üzeneteket téphettek le, mellyel meglephettek bárkit, akit szerettek volna.
A hónapban ezen kívül apró örömökről beszélgettünk, elképzeltük az apró csodák boltját, mit vehetnénk ott, lerajzoltuk az apró örömök szigetét, relaxáltunk a Virág nyílik gyakorlatra, kipróbáltuk az összehangolódást az Imádok élni c. dalra, ezután megnéztük a metronómok egymásra hangolódását bemutató videót.
Nagyon jól éreztük magunkat ebben a hónapban, sok esemény történt a programban részt vevő gyerekekkel.