– Activity segítségével az öröm kitalálása
– A fogalom megbeszélése/kifejtése
– Közös öröm : pókhálóábra készítése közösen
– Örömforrások – egyénileg válaszadás – a mf-ben lévő 6 kérdésre
– „Ami örömet szerez nekünk ” plakát készítése csoportmunkában
Apró örömök élvezete
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Séta a szabadban, beszélgetés a természetről, annak szépségéről.
Mindenki elmondhatta,hogy mi okoz neki örömet. Mit tesznek azért, hogy másoknak is örömet szerezzenek. Arcjáték, boldog arc,szomorú arc.
Dajkanéni bucsúztatása.
Vizes játék
Hónap zenéjének meghallgatása.
Színező színezés.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ezen az órán megbeszélgettük a gyerekekkel az élet milyen területén juthatunk apró örömökhöz.Örömmel számoltak be arról, hogy számukra mit jelent a boldogság és az apró örömök forrásáról. Plakátot készítettünk a boldogságról. A plakátot elkészítve minden csoport megmutatta és elmondta, hogy miért jó boldognak lenni.
Boldogságóra programunk hetedik témája, az „Apró örömök élvezetét” tárta fel számunkra, azok felfedezése a mindennapi élményeink élvezetét erősítette meg.
Egyre több időt töltöttünk a szabadban. Láttuk, hallottuk, éreztük a tavaszi természet éledezését, a melengető napfény életadó hatását.
Bezzeg Andrea. Újra együtt c. meséjének történetében Pirinkó és Góliát kapcsolata ugyanezt az érzést erősítette meg a gyerekekben. Többször kérték, a mesét újra meghallgatva, mindenki szemébenvisszatükröződött, hogy mennyire fontos számukra az apró örömök felfedezése, átélése, a rácsodálkozás élménye.
A közeli Tisza partra szerveztünk élményszerző sétát. A tavasz éledező látványa mellett hallottuk, éreztük, tapintottuk a folyónk közelségét. Csendes megfigyelése, több apró élmény átélésére adott lehetőséget, a víz fodrozódása, a levegő, szél mozgásának érzékelése, madarak csicsergése, homokszemek tapintása, „kikirics” megszaglászása, mind- mind apró felfedezést, élményt, belső örömöt jelentett a gyermekek számára.
Bagdi Bella: Imádok élni.. című dalára önfeledt táncra perdültek. Technika adta lehetőségekkel élve, kint a természetben is meghallgattuk ezt a dalt. Ez volt ám az igazi élmény! A zöld pázsiton pörögve, forogva énekelt mindenki.
Játszótéri lehetőséggel élve, repítették a hintán, libikókán egymást.
Húsvéti hagyományainkat követve, megtanultuk milyen jó érzés nemcsak adni, hanem kapni is.
Bízom abban, hogy az „Apró örömök átélése” nem csak ebben a hónapban adott lehetőséget, hanem egy új utat nyitott meg a gyermekek lelkében.
A hála Híd készítésben minden csoport aktívan részt vett. Nagyon élvezték a gyerekek az alkotást és igen kreatívak voltak.
Március hónapban órákon is foglalkoztunk az apró örömökkel. Majd egy nagy rendezvénnyel ünnepeltük meg a boldogság napját.
Iskolánk megrendezte a 3. Boldog Iskolák találkozóját. Meghívtuk a tankerület Boldog Iskoláit, Óvodáit. ” Vegyük észre és éljük meg a boldogságot!” – mondta iskolánk igazgatónője nyitó beszédében.
A rendezvényen közreműködtek iskolánk diákjai, pedagógusai, meghívott vendégek.
Volt kiállítás, tánc, ének, vers, színdarab, torta. A ” Vándorszívet” átadtuk a Szentpéterfai Iskolának.
Mindenki nagyon jól érezte megát, megtalálva a nap apró örömeit.
Március hónapban az apró örömök témakörét dolgoztuk fel a 9.A osztályban.
A tanulókkal az óra elején beszélgettünk arról, hogy milyen apró örömeik vannak a mindennapjaikban, majd pedig azt, hogy ezek milyen hatással vannak rájuk. Sok örömet soroltak fel, például a családot, barátokat, edzést, alvást, zenehallgatást, filmezést, virágot, lustítást, jó időt. A többség azt mondta, hogy ezek a dolgok energizálják őket, boldogságot okoznak nekik, kevésbé lesznek befásultak és depressziósak.
A beszélgetés után relaxáltunk. Először furcsán érezték magukat, nevetgéltek, majd lassan elcsendesedtek a gyerekek. Sokan most találkoztak először a relaxációval. Amikor vége lett a feladatnak megkértem a tanulókat, hogy próbálják meg ábrázolni azt az apró örömöt, amit elképzeltek. Rajzolás közben beszélgettünk a relaxáció megéléséről: volt olyan tanuló, akinek nagyon könnyen ment a relaxáció, míg más nehezen tudott ellazulni. A tanulók elmondták, hogy nagyon tetszett nekik ez a feladat, ami szintén örömöt okozott nekik.
Megbeszéltük, hogy az elkövetkezendő pár napban minden nap készítenek egy fotót arról, ami aznap nekik örömet okozott. Örültek ennek a házi feladatnak, én pedig kíváncsian vártam az elkészített fotókat.
Boldogságóra- március
Apró örömök 1/9.B
Kérdéseim alapján megbeszéltük, mit jelent a gyerekek életében az öröm, illetve az élet apró örömei kifejezést is körbejártuk.
Az örömre lehet tudatosan készülni?
Az apró örömök mindig váratlanul jelennek meg az életünkben?
Kinek, mi okoz örömet?
Választottunk egy motiváló idézetet, amelyet megbeszéltünk, mindenki elmondta róla a véleményét.
” Élvezd a kis dolgokat! Egy nap vissza fogsz tekinteni, és rájössz, hogy azok voltak a nagy dolgok. ”
Milyen örömök vehetnek minket körül:
– a természetben
– az iskolában
– otthon
– barátok között
Lehet ezek között különbséget tenni? Mindegyik hasonlóan jó érzést okoz?
Az óra végén megszavaztak a gyerekek 3 dolgot, fogalmat, amely örömet okoz mindenkinek:
szeretet, egészség, elfogadás.
Szklenár Tímea
of.
Az e havi téma feldolgozását összekötöttük a Boldogság Világnapjával. Egész napos boldog programokat szerveztünk a gyerekeknek. Mindenki pirosba öltözve jött iskolába. Volt flashmob, szív és smile keresés, boldogságbefőtt készítése, amiből egy boldogtabló készült, illetve a program zárásaként élő smile fotót csináltunk. Nagyon sok nevetés, öröm, boldogság volt ezen a napon is. Ami igazán szívmelengető volt, az azok az érzések, amiket a tanulók papírra vetettek.