Nőnap:) Ezt a napot kineveztük a lányok napjának, amikor is a fiuk kicsit kényeztetik a lányokat.
Apró örömök élvezete
A nőnapot minden évben megünnepeljük az óvodánk csoportjaiban. A fiuk otthon is készítenek ajándékot a lányoknak, de fontos, hogy közösen a csoportban is készüljünk erre a fontos ünnepre.
A lányok nagy örömmel fogadták a fiuk köszöntését.
Ezt a napot kineveztük a lányok napjának, amikor is a fiuk kicsit kényeztetik a lányokat. pl. elpakolnak, megterítenek. Mi pedig addig pihentünk, játszottunk sőt még körmöt is festettünk.
A festés a gyerekek mindennapi tevékenységéhez hozzátartozik. Aznapi hangulatuknak, élményeiknek kivetülése. A fiuk kevésbé szeretnek festeni, rajzolni. A zenére festés, a zenehallgatás alatti hangulat, képzelet szárnyalása beindíthatja számukra is a motivációt.
Öröm számukra, hogy ők is önfeledten, témától, ötletadástól függetlenül saját örömükre festhetnek. alkothatnak.
Az elkészült alkotások gyönyörűek lettek.
A foglalkozásra hangolódásként meghallgattuk a hónap dalát: Bagdi Bella: Imádok élni…
A csoportról korábban készített fotókat nézegetve arról beszélgettünk, hogy milyen öröm jut eszükbe a képekről.
Érzékszerveket ábrázoló kockával való dobás után az érzékszervekhez kapcsolatos örömöket fogalmaztunk meg. Pl: Tapintás: Örömet okoz, amikor megölelem a barátomat. Látás: Örömet okoz, ha meglátom az óvónénimet. Hallás: Örömet okoz, ha hallom a madarak csicsergését.
Ölelő körben először mindenki szomorú volt, majd az örömet, mosolyt átadva körben a társunknak mindenki boldog lett.
Előző napokban titokban a fiúkkal ajándékot készítettünk és verset tanultunk. Nőnapon a lányokat a fiúk felköszöntötték és átadták a kis meglepetésüket, egész nap udvariasak voltak velük, kedvükbe jártak. Ezek az apró figyelmességek örömmel töltötték be a kislányok napját.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
a hosszú távú öröm forrása…
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Mi az ami nem csak pillanatnyi örömet okoz?!
3/a – 3/b ami hosszú távon is örömet okoz
Református Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Kiskunhalasi Tagintézménye
Az Oliva csoport az apró örömök hónapjában a Römök készítését választotta a feladatok közül. A gyermekek korlátozott képességei miatt mi ragasztásos technikával dolgoztunk. Kétféle különleges állatot is készítettünk, az egyiket mesehősökből vágtuk össze, a másikat pedig természet legkülönlegesebb állataiból. Mindenki a csoportból választott egy számára tetsző állatot és mese szereplőt is.
A mi egyik Römök-ünk a következőkből készült:
– Vombaté a feje és az orra, ami a biztonságot és a tavaszi illatokat szagolja ki.
– Koaláé a füle, amely a madárcsicsergés és a kedves szavak, valamint az élet apró örömeit jelentik nekünk.
– Kaméleoné a szeme, ami mindent lát, de főként a szép dolgokat.
– Flamingóé a csőre, amely kiszűri nekünk az összes finom falatot.
– Lámáé a nyaka, hogy a helyes irányba forduljon.
– Sünié a teste, azért, hogy mindentől és mindenkitől meg tudja magát védeni.
– Beluga, farok, ami a bennünk lévő erő.
– Zebráé a lába, ami a gyorsaság és a fürgeség jelképe.
Ez az állatunk a következő nevet kapta: Römök ZE-KA-BE-KO-VOM-SÜ-FLA-LÁM.
A másik, pedig a mesés állatokból készült „élőlény”, aki a ZÖMÖK RÖMÖK nevet kapta. ZÖMÖK RÖMÖK teste zömök, aki örömökkel telve körbe pörög. Őt a következőkből gyúrtuk össze:
– Micimackó zömök teste.
– Szenilla feledékeny feje.
– Mickey egér vicces füle.
– Gyalogkakukk díszes fejtolla.
– Manni, a mamut félelmetes agyara.
– Bogyó, kényelmes csigaháza.
– Pinky póni, gyönyörűszép farka.
– Brand nyúl, táncos lába.
Közös beszélgetés, kedvenc ízeinkről, hogyan működnek az érzékszerveink. Mi okoz nekünk örömet?
” Örömke” lerajzolása a csomagolópapírra. Érzékszervek, testrészek beazonosítása, Örömke felöltöztetése.
Imádok élni című dal meghallgatása.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Tanulóim az év hónapjainak apró örömeit virágszirmokba rajzolták, melyekből egy virágot készítettünk. Így lett kerek egész az év!