Cél: Tudatosítani a mindennapi örömök értékét és a kreativitás lelki hatását
Tevékenységek:
• Képregénykészítés: „Egy apró öröm napom hőse lett” – saját történetből.
• Szépség-fotó challenge: Mutass egy képet a telefonodról, amin szerinted „szépség” van.
• Kreatív csoportfeladat: Egy padból kis „szépségszigetet” kell létrehozni – tárgyak, illatok, hangok segítségével.
• Kedvesség-küldetés: Mindenki kihúz egy osztálytársat, akinek aznap titokban kedveskedik.
Kérdések:
• Hogyan tudod észrevenni a jót, ha rossz napod van?
• Miben vagy kreatív, amit más talán nem is tud rólad?
Reflexió: Mi az a kis szépség, amit holnap is keresni fogsz?
Apró örömök élvezete
A gyerekekkel elkészítettük az a nagyítót, majd a tanteremben kerestek olyan dolgokat ami nekik örömet okoznak.
Pitypang, fekete bodza, hecsedli, sovány és a kövér útifű, közönséges galaj, kaszadöglesztő, ragancs, mérgező csattanó maszlag, vérehulló fecskefű, mezei zsurló, kamilla mind mind körülöttünk élnek csak észre kell venni őket… ma ezekről a növényekről beszélgettünk a kedvenc Zoli bácsinkkal. Zoli bácsi azt is elmesélte, hogy 1992 óta minden egyes nap feljegyzi az időjárás alakulását.
Köszönjük, hogy itt volt!💗
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Minden érzékszervünket megmozgatva elkészültek a munkáink, amelyekben apró örömökben részesülhetünk. A tapintásé és a látásé volt a főszerep.
Az apró örömök feldolgozása során a gyerekek már jól tudják, hogy mi az aminek tudnak örülni. A négy év alatt folyamatosan kerestük azokat a dolgokat, aminek lehet örülni, ami boldogabbá teszi a napunkat. Egy jó társasággal való játék, vagy a boldogságvonat nagy örömet okozott nekik.
A gyerekekkel nagyon sokat beszélgettünk az alvás fontosságáról, alvási szokásaikról. Megnéztük a kis mesét és végül készítettünk egy Szép álmokat párna tervet.
A frissen ajánlott mese elmesélét és rajzos feldolgozását követően hangsúlyoztuk a mindfulness jelentőségét a gyermekek és felnőttek életében is. Ezt követően nagyítót készítettünk, melynek szimbolikus segítséget nyújthat a tanulók számára hogy felfedezzék a legapróbb örömöket is saját és mások életében.
A Boldogságóra megtartásához a havi segédanyagot használtam útmutatónak.
Relaxációhoz az elképzelt tenger, vitorlás és sziget képét jelenítettük meg. Nagyon élvezték a gyerekek, szerették a témát.Szívesen elképzelték a tengert, a hullámokat, a madárcsicsergést. Nagyon jó érzés volt, hogy melegnek, simogatónak érezték a homokot, a hullámokat. A vitorlást többnyire kék színűnek gondolták. A tengerben nem az általában félelmetes állatok, hanem a kedves „állatok” jelentek meg,
mint például a delfin. Az ejtőernyő segítségével szimbolizáltuk a tenger hullámzását is. Majd elcsendesedtek, csendben beszélgettünk, ami mostanában nem jellemző..