Hálafonál szövése
Az órát légzéstechnika végzésével kezdtük, elengedtünk minden lelkünket nyomó frusztrációt, nyugtalanságot, félelmet. Majd felszabadult érzéssel körbe álltunk, egy fonalat adogattunk egymásnak, miközben elmondtuk, hogy kinek miért vagyunk hálásak. Miután a hálót megszőttük, köszönetet mondtunk egymásnak.
A hála gyakorlása
Lerajzoltuk, leírtuk, miért is lehetünk hálásak, mi az, aminek nagyon örülünk………
Lerajzoltuk, leírtuk, miért is lehetünk hálásak, mi az, aminek nagyon örülünk………
Hogy miért lehetünk hálásak? Mindenért! A szélért is. papírsárkányt is készítettünk.
A héten megtartottam a gyerekeknek az első Boldogságfokozó foglalkozást, amin a gyerekek nagy örömmel vettek részt. Bagdi Bella Szép nap ölelj most át engem c. dalát a gyerekek velem együtt hallgatták és énekelték, tánckoreográfiát találtunk rá ki közösen. Az első téma meséjét kíváncsian hallgatták. A foglalkozást egy Hálafa készítésével zártuk le.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A hálateltség egy csodálatos érzés, ami rendkívül sok területen tud hatni az életünkre, akár rövid, akár hosszú távon. A hála témaköréhez kapcsolódóan készítettünk egy graffitit, amiben leírtuk azokat a gondolatainkat, amiért hálásak lehetünk.
Év végi beszámoló
2024
Csoportunkban több éve tartok rendszeresen a boldogság órát. 1.-2. -3.- as összevont osztályban dolgoztunk az idén. Nem volt könnyű összehangolni a korcsoportokat. Gyakran használtam fel az óvodás korosztálynak készült segédanyagokat is , hiszen az elsősökből álló csoport még nem tudott írni, olvasni.
A gyerekek várták az órákat, hiszen ki ne szeretné magát jól érezni, harmonikus, békés légkörben beszélgetni, véleményt mondani, nem a hétköznapi órák tematikájában. Csak hozzáadott ehhez a relaxáció, a zene, a mozgás, az alkotás öröme, a meditáció.
Minden foglalkozásnak volt tanulsága, hozadéka; azonnal és később más órákon, foglalkozásokon – mind a gyerekek, mind a magam számára is. Az idei osztályra akár napi szinten is ráférne egy-egy ilyen óra-természetesen ez nem lehetséges, viszont tudok rá utalni, egy-egy órarészt be lehet iktatni a mindennapjainkba is.
Voltak sikeresebb és kevésbé jól sikerült foglalkozások, de mindenképpen keletkezett valami hasznos, megszívlelendő eredmény, melyek a következő foglalkozások tervezésénél figyelembe tudtam venni. A gyerekek személyiségének megismerésében is sokat segítettek az órák.
Sajnos az idei tanévben sok volt a hiányzó, amúgy is kis létszámú csapatunkat ez néha ellehetetlenítette. A jövőben is szeretném folytatni