Szeptember hónapban a Hála témájával foglalkoztunk. Először is megbeszéltük, hogy mit jelent hálásnak lenni, és ki miért hálás. E a tevékenység során megszületett a csoport saját kis hála fája a szekrényen, melyen a gyerekek keze volt a levél, a tenyerébe pedig beírtuk, hogy miért hálás. A hónap során ez a fa mindig telt egy kicsit, ha valakinek új ötletet támadt miért hálás.
Emellett a kolléganő elolvasta a gyerekeknek a Hálafa című mesét, melyet utána meseillusztráció keretén belül a gyerekek szép színes rajzokkal ábrázoltak. Aztán pedig csapatmunka keretén belül Duplóból megépítették az általuk elképzelt hálafát.
Szeptemberben még játszottuk a levéladogatós játékot is, melyet a gyerekek nagyon élveztek, és nagyon figyeltek, hogy a levelek nehogy beérjék egymást az adogatás során.
A hála gyakorlása
Kötetlen beszélgetés formájában mondták el a gyerekek kiknek hálásak és miért. Legtöbben a szüleiknek, hogy szeretik őket, dolgoznak értük.
Három új tanuló értekezett az osztályba, 2 lány és egy fiú, ők még kötődnek régi iskolájukhoz, ott maradt barátaikhoz.
A fuss, ölelj játékban elmondták a gyerekek hogy szeretik a másik gyereket mert játszik velem, mert barátja vagyok, barátságos, kedves, ad az ételéből, segít nekem….
HÁLÁS ak a gyerekek a szüleiknek, nagyszüleiknek, ételért, ruháért, melegért….
Mikulás napi templomlátogatás
Jól vigyázz kicsi kéz, mit teszel!
Jól vigyázz kicsi kéz, mit teszel!
Mert a te jó Atyád a mennyből néz le rád!
Jól vigyázz kicsi kéz, mit teszel!
Csólyospálosi Általános Iskola
A hálás emberek energikusak, akár a Nap.
Hálát adtunk minden apró dologért, ami magától értetődőnek tűnhet.
Puzzlet készítettünk az osztály tanulóival. Minden kis darabra azt írtuk ki, miért hálás.
Öröm volt számomra hallgatni, ahogy a gyerekek megfogalmazták, hogy kinek hálásak és miért.Leírták egy-egy lapocskára, hogy kinek hálásak (fiúk-kék, lányok-rózsaszín), majd belehelyezték a HÁLÁSAK VAGYUNK befőttes üvegbe. Ez eket mindig újra lehet olvasni…
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka
3.Relax;Napimádás
4.Ma a hálával fogunk foglalkozni
5.A hálafa törtènete- a mese bábbal való előadása – beszèlgetès a meséről
6.Hála gyűjtése- jutalom angyalkért
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A hála témája nehezen megfogható a kisgyerekek számára. Sok mindent, ami pozitív hatás éri őket, természetesnek élnek meg (hiszen a legtöbb dolog az esetükben az is), vagy gyakran összekeverik az öröm érzésével. A háláról szóló óránkat élménybeszámoló ráhangolódással kezdtük, s így sikerült az irányított beszélgetéssel árnyalni számukra a témát. Az órán végighaladva egyre egyre otthonosabban mozogtak a témában, s végül sikerült mindenkinek találnia olyan eseményeket az életében, amikért hálával teli örömöt tud érezni. Rendkívül fontos, hogy ez az érzékenyítés jelen legyen az életükben, ezért a boldogságórákon kívül, a hétköznapokban is nagy hangsúlyt fektetünk rá, hogy észrevegyük a kedvességet, s magunk is azt sugározzuk.
A foglalkozás alatt a gyerekekkel elénekeltük a hónap dalát. Vezetett meditációval egy képzeletbeli utazásra mentünk. Ezután a hála szóról beszélgettünk. Miért lehetünk hálásak? Sokan említették a család szeretetét. elkészítettük a keresztrejtvényt, majd kitöltötték, hogy a napszaknak megfelelően miért lehetünk hálásak, illetve, hogy kinek miért lehetünk hálásak. Az óra pozitívan végződött, hiszen a gyerekek elmondták egymásnak is, ha hálásak voltak valamelyiküknek valamiért.