Ezúton küldjük az epreskéből, az etika óráról a 8.a osztályosok „hálás” rajzait. 🙂
A hála gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyermekek már nagyon várták az elmúlt tanévben elindított boldogságóra folytatását. Az egyik tanuló azt mondta, neki már nagyon hiányzik a boldogságóra. Ráhangolódásként meghallgattuk a hónap zenéjét, majd arra kértem őket, hogy fejezzék ki egymás felé hálagondolataikat. Néhányan nagyon bátrak voltak, de a többség nehezen oldódott fel ezért babzsákot dobtunk egymásnak mert így mindenképp megszólalt az, akihez a babzsák került. Volt aki öleléssel is megerősítette elhangzott hálamondatát. Ezután elkészítettük az osztály fáját, melyre leveleket akaszthattak a tanulók, melyekre szintén hálagondolatokat írhattak. A gyerekek szerintem további hálaleveleket fognak a tanévben a kis fára helyezni… 🙂 A gyerekek örültek a feladatnak, mindenki tudott olyan pillanatot kiemelni az iskolai életben és családjával töltött napjaiban egyaránt, amiért hálás lehet. Kértem még tőlük egy feladatot, hogy mielőtt elalszanak gondolják át minden napon a velük történteket, s legalább egy dolgot fogalmazzanak meg minden este, amiért hálásak lehetnek.
Dési Huber István Általános Iskola
2. osztályosokkal összegyűjtöttük, miért lehetünk hálásak és egy tablót készítettünk.
A hála témájának feldolgozásakor arról beszélgettünk, kivel milyen esemény, élmény történt a nyári szünidőben, amiért hálás, amiért köszönetet mond. Mindezt leírtuk, készítettünk belőle egy napocskát a termünk faliújságjára, majd illusztrációt is készítettek a gyerekek néhány élményhez.
A 7. osztályos tanulókkal a bevezető órák után egy meditációval kezdtünk,amelyben behívtak valakit,akinek hálásak voltak.Szívük szeretetét kiterjesztve,átitatták az illetőt hálájukkal,szeretetükkel.
A következő lépcső a rajzkészítés volt,amikor a csoportok megbeszélés után kitárva az ablakot megállapodtak abban,hogy mit rajzoljanak.
Végül egymásnak megmutatták,és elmondták,hogy ők mit rajzoltak.Az óra végén a hónap dalával búcsúztunk hála témánktól.
A 7. osztályos tanulókkal a bevezető órák után egy meditációval kezdtünk,amelyben behívtak valakit,akinek hálásak voltak.Szívük szeretetét kiterjesztve,átitatták az illetőt hálájukkal,szeretetükkel.
A következő lépcső a rajzkészítés volt,amikor a csoportok megbeszélés után kitárva az ablakot megállapodtak abban,hogy mit rajzoljanak.
Végül egymásnak megmutatták,és elmondták,hogy ők mit rajzoltak.Az óra végén a hónap dalával búcsúztunk hála témánktól.
A kis vakond csoportban a mai napon a boldogságfokozó hála témával foglalkoztunk. A szeretet fogalmával közelítették meg magát a hála szót. Számukra a hála egyenlő volt a beszélgetéseink során a szeretettel. Örömmel és csillogó szemekkel vettek részt ezen téma feldolgozásában. Relaxáló gyakorlattal kezdtünk, ” Irka-firka” mely egyfajta felszabaduló érzést váltott ki belőlük. Idézem őket: „milyen jó volt” , „csináljuk még egyszer” Ezt követően a szőnyegen körben ülve egymás kezét megfogva énekeltük a dalt: ” Szép nap ölelj most át engem”. Adott mindenki egymásnak éneklés közben egy ölelést is, kifejezvén egymás iránti szeretetüket. Ezt követően elkészítettük közösen a mi kis hála fánkat, mely az óvoda folyosójának falát díszíti, amit bármikor megtekinthetnek. Önmagukat és azt a személyt rajzolták az őszi levelekre akièrt hálát èreznek. Végezetül egy mesével zártam a napot, mely egy hálás fáról szólt. Úgy érzem sikerült megvalósítanom, és átadnom azt az érzést ami a hálával kapcsolatos, mert szeretettel tiszta szívvel nagy érdeklődéssel és ragyogó tekintetekkel vettek részt tevékenységeimen. Jó volt adni és kapni is! 🙂
Hálásan köszönöm! <3
Beszélgetés folytatása a gyermekekkel, hogy ki miért hálás a legjobban. Pl:/hálás vagyok, mert vannak szüleim, mert van saját szobám, ahol játszani bírok a testvéremmel, hálás vagyok a nagyimnak, mert megfőzi a kedvenc ételemet…/ Közössen a gyermekekkel saját készítésű háladobozt készítettünk, amibe belehelyeztük/rajzok által/ a hétköznapi eseményeket, amik örömet és hálát váltottak ki a gyermekekből.