A 8. osztályos tanulókkal megbeszéltük a szeptemberi témát. Megkértem őket, hogy gondolják végig alaposan, ők miért hálásak jelenleg.
Közben pedig saját kezűleg készítettek el egy fát papírból, aminek annyi levele van, ahány fő jár az osztályba (a sok hiányzó miatt nincs a képen mindenkié). A levélre ráírta mindenki, hogy miért hálás leginkább, majd ezeket felragasztottuk, így készült el a Hála-fa.
A hála gyakorlása
A hála megtanít minket örülni annak, amink van. Elsőként elkészítettük a hála-fánkat. Leveleire felírva azokat a számunkra legfontosabb dolgogat, amelyekért leginkább hálásak vagyunk. Utána levelet írtunk annak, akinek még sosem mondtuk el igazán, mennyit jelent a számunkra.
3/a – 4/a – 4/b
kinek? miért? vagyok hálás, visszaemlékezés a nyárra
Az első témánk a hála feldolgozása volt.
Újra együtt az óvodában. Nagycsoportosok lettünk, beszélgető kör keretében beszélgettünk egymással.
Felelevenítésre kerültek a nyári élmények is. Beszélgetés közben megkerdéztem a gyerekektől, hogy szerintük mi is az a hála. A gyermekek már pontosan meg is tudták fogalmazni, hogy mi is az a hála. Miért is lehetünk hálásak a mai nap? Azért vagyok hálás, mert újra együtt vagyunk, Hálás vagyok, hogy van családom. Vizuális tevékenykedtetésként Szívecskékkel kedveskedtek egymásnak.
Elénekeltük a háladalt, ahol kicsit mozogtuk, sokszor megöleltük magunkat és a társainkat. Jó nagy levegőt vettünk mellyel beszívtuk a sok, sok jót és minden rosszat kifújtunk. A hálás kisfecske mesét meséltem nekik majd a hálaverset is elmondtam és minden gyerek mosolygó arccal ment ebédelni.
Bevezetőként a gyerekekkel megbeszéltük, hogy mit is jelent a „hála” szó.
Majd felsoroltuk közösen, hogy miért is lehetünk hálásak. A hála erősség mondókát többször elmondtuk, majd elkészítettük a hála szőlőfürtjét.
Az óra jó hangulatban telt, a gyerekek örömmel vettek részt az órán.
Természetesen lelkesen csatlakoztunk a hála közös ünnepléséhez is.
Az első boldogságóránk a hála gyakorlása volt.
A gyermekeket nagyon könnyű volt motiválni.Hamar megértették, mit jelent a „hála” szó.Megbeszéltük azt is, hogyan tudjuk kifejezni a hálánkat.Személyes példákat soroltunk a szívből jövő szeretetre.
Ezután mindenki kivágott egy szívet piros kartonból, hiszen ez a szeretet jelképe.Ezekre írták rá a gyerekek, hogy miért hálásak a leginkább.
Óra végén feltettem a kérdést: -Hogyan éreztétek magatokat, gyerekek?
A válasz a következő volt: – Nagyon jól!
Miért vagyok hálás? címmel leveleket írtunk, melyben megfogalmaztuk eddig ki nem mondott gondolatainkat.
Reggel egy beszélgetőkörrel kezdtük a napot. Rávezetésként elmondtam, hogy mi a hála, hogy én miért vagyok hálás, hogy mi a különbség a hála és a szeretet között. Megkérdeztem tőlük, hogy ők hálásak-e és, hogy miért? Nekik mit jelent a hála. Hálásak a testvéreikért, a háziállataikért, a játékaikért, a legtöbb gyerek az anyukájáért/szüleikért volt hálás. Ezért feladatnak azt kapták, hogy írjanak, rajzoljanak leveleket anyának/szülőknek. Mindenki nagy izgalommal, lelkesedéssel kezdte el megírni a szülőknek szánt leveleket. A tevékenység alatt Bagdi Bella: Boldog vagyok című dalát hallgattuk. A gyerekek lerajzolták szüleiket, egy közös emléket, egy tárgyat, amiről az anyukájuk jut az eszükbe. Miután elkészültek borítékokba helyeztük a leveleket, különböző, színes bélyegeket ragasztottunk a levelekre, majd átadták a szülőknek az elkészült kedvességet. A szülők nagyon örültek ezeknek a kedves leveleknek. Többen is visszajeleztek, hogy jól esett nekik ez a kis apróság.
Séta a természetben.
A természet szépségeire való rácsodálkozás,termések gyűjtése.
Hálás szív építése gesztenyéből.