Ebben a tanévben újra beszélgettem a kis ” Pacsirtáimmal” a hála fogalmáról, pozitív hatásairól, kellemes lelki megnyugvást előidéző hatásairól. Ismerős és kedveltté vált, a simogató, mindannyiunkat átölelő csodálatos zene Bagdi Bella tolmácsolásában, mely kellő motiváló erővel bírt a téma feldolgozása előtt.A gyerekek hamar megnyíltak, elmesélték személyes hálaérzéseiket, egy-egy nagy szívecskébe belehelyezték saját szívecskéjüket, szép szavakkal és rajzokkal.
Mindezeket nagyon tisztán, őszintén, gyermekien.
A hála gyakorlása
Újpesti Bajza József Általános Iskola
Ablakot nyitottunk a világra, és megnéztük, hogy milyen sok mindenért van hála a szívünkben.
Nagy öröm számunkra, hogy a 2019/2020-as Nevelési évünkre is sikeresen megnyertük a Boldog Óvoda pályázatot, így immár a szegvári Kurca-parti Óvoda Kisvakond csoportja második évben gyakorolja eme program pozitív értékeit.
A mai nap meglepetéseként vezettem fel az 1. Boldogságóra témáját, a HÁLA GYAKORLÁSÁT.
A gyermekek izgatottan várták tevékenységeinket, amikor is a Boldogságóráink ,,hívószavát” megtekintették: a ,,szeretet lángját”.
Resztoratív – körben, egymás türelmes meghallgatásával, spontán és irányított kérdésekkel felelevenítettük Bezzeg Andrea : A Hálafa története c.meséjét, majd elmeséltem a gyermekek részére. -Nagyon jó érzés volt számomra, hogy emlékeztek erre a mesére.-
Többször kérték a mesét, 3. alkalommal szabadjátékuk alkalmával, időnkénti felnőtt segítséggel mesélték el egymásnak. Egyik kedvencükké vált.
Ezt követően, beszélgettünk a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve a hála fogalmáról, majd egyénenként megfogalmazták, hogy ők kinek hálásak, s miért, majd le is rajzolták mindezt! Így jött létre a mi kis HÁLATABLÓNK, melyet az elkészülte után megtekintettünk. Egyénenként a gyermekek gyakorolhatták az önkifejezésüket, sikerélményhez jutottak. A bátortalanabb gyermekek is- kortárs/felnőtt ösztönzés hatására –megnyilvánultak.
Szép nap, ölelj most át engem c. hónap-dalára közösen mozogtunk, táncoltunk, énekeltünk, egy felhőtlen, örömteli légkör hatotta át a csoportunkat.
Fantáziájuk, empátiájuk, toleranciájuk, társas kapcsolataik erősödtek a nap folyamán a közös tevékenységeink során.
Nagyon örülünk, hogy mi is részt vehetünk boldogságórákon! Felső tagozatba érkeztünk, minden újdonság számunkra. Egymást bátorítjuk, sokat nevetünk. A játékok során megismerkedünk egymással, az új tanárokkal. Nagyon tetszett, amikor plüss figurát választhattunk és őt mutathattuk be a többieknek. Hallgatjuk Bagdi Bella dalait, különösen a Pozitív gyerek vagyok című tetszik nekünk. Táncolni is szoktunk rá. Otthon nagyon örültek a hálaszivecskéknek. Az osztálytársainknak hálakagylót adtunk egy ölelés kíséretében. Nagyon jól éreztük magunkat!
Győri Váci Mihály Általános Iskola
A hála hónapjában Csenge vállalta, hogy verses formába önti mindazt, amit csoportokat alkotva a háláról beszélgetve, a hálával kapcsolatosan gyűjtött az osztály. A vers osztatlan sikert aratott. Köszönjük Csenge!
A gyerekek lerajzolták mikor és mitől érzik magukat boldognak. Beszélgetőkörünkből kiderült, hogy legtöbben családjukkal,kirándulás vagy játék közben a legboldogabbak.
Debreceni SZC Könnyűipari Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Szakiskolája
Iskolánk ebben a tanévben csatlakozott a Boldog Iskola pályázathoz. A Kreatív10B osztály 35 fővel vesz részt a programban.
7 csoportban készültek a hálatablók, amelyre a kezdeti nehézségek után mindenki tudott írni valamit. Osztályfőnöki óra mellett informatika órán is készültek hála plakátok a hála világnapja alkalmából. A tanulók munkája az iskolánk aulájában került kiállításra a Boldog Iskola oklevelünk társaságában.
Kis tanítványaimmal a háláról beszélgettünk. Eleinte nehezen indultak meg a gondolatok, ezért példákkal segítettem őket. Majd csoportokba gyűjtöttük azokat a dolgokat, amelyekért hálásak lehetünk (tárgyak, személyek, események). Mikor mindenki megosztotta gondolatait a témával kapcsolatban, mindenki kiválasztotta a hozzá legközelebb állót és készített arról egy rajzot. Végül egy közös alkotás született, a hála ablak.