Ebben a tanévben kevesebb gyerekkel tervezzük a foglalkozásokat, mivel úgy tapasztaltuk, hogy a témákat leginkább a nagyokkal tudjuk körbejárni.
A rajzoknál, ragasztásnál, egyéb barkácsolós feladatoknál a vállalkozó kedvű kisebbek is segítenek.
Mi is az a hála? Miért vagyunk hálásak? Kinek lehetünk hálásak? Ezekről beszélgettünk. Várható volt, hogy a legtöbb gyerek tárgyi, ill. vágyott dologért, vagy megengedett cselekedért volt hálás. Akadt, aki egy-egy ölelésért, pusziért, együtt töltött kellemes percekért. De számomra a leg-szívet-melengetőbb dolgot egy kislány mondta: „én hálás vagyok a szüleimnek, mert megszülettem”.
A rajzoknak kivágott formák felragasztásával keretet ragasztottak a gyerekek.
A hála gyakorlása
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Hatodikos osztályom új tanulóval bővült. Ezért is hálásak lehetünk. A gyerekek sok szép gondolatot meg tudnak fogalmazni arról, mi mindenért lehetünk hálásak. Közös tervet készítettünk, a montázs elkészítésébe az új kislányt és azokat a tanulókat vontam be, akik az elmúlt időszakban éppen megbántódtak, mert a többiek nem választották be a BÉKAIKTATÓ menetlevelének elkészítésébe, pedig a kézügyességük elismerése számukra kiemelkedően fontos. Így a többiek ötletei nyomán egy kis csapat készítette el a montázst.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Az osztály elsős lévén, először találkozott a Boldogságóra programmal. Újdonság volt a „Hála” téma. Nagy érdeklődéssel fogadták. Élvezték a beszélgetéseket. A rajzokat örömmel készítették. Már várják a következő havi feladatokat.
Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A feladat az volt, hogy háromféle módon fejezzük ki a hálát. A gyerekekkel közösen három szituációt találtunk ki és vettünk fel. Nagyon élvezték a „forgatást”, rengeteget nevettünk az elrontott jeleneteken. Végül a következő videó született:
Konyári Óvoda, Pillangó csoport
Kiscsoportosaink ebben a hónapban kezdték az óvodát, így ők még a beszokás „nehézségeivel” küzdenek. Ebben a helyzetben segítségükre volt a rendszeresen meghallgatott Hála-dal, amely tetszett nekik, mindig mosolyt csalt az arcukra. A hála szót többször használtam egy-egy pozitív történés kapcsán – Pl.: „Hálás vagyok, hogy segítettél összeszedni a játékor!”
– így ismerkedtek a gyerekek, a kifejezés jelentésével. A plakát elkészítése előtt párt választottak és megfogták egymás kezét. A párok tenyerét
rajzoltam körbe egy lapra. A körberajzolt tenyerek azt jelképezik, hogy örülnek egymásnak, hálásak azért, hogy megismerték egymást.
A könyv által ajánlott feladatok közül összegyűjtöttük hálaforrásainkat. Virágszirmokat fűztünk egybe és mindenki elkezdte vezetni hálanaplóját, melybe legtöbbször az édesanyák kerültek. Nekik készítettünk egy az összefűzött virágszirmokból csokrot és hálakártyákat. Végül a naplók ihlették az írásos feladat elkészítését. Versünk teljes egészében közös munkaként született meg.
A könyv által ajánlott feladatok közül összegyűjtöttük hálaforrásainkat. Virágszirmokat fűztünk egybe és mindenki elkezdte vezetni hálanaplóját, melybe legtöbbször az édesanyák kerültek. Nekik készítettünk egy az összefűzött virágszirmokból csokrot és hálakártyákat. Végül a naplók ihlették az írásos feladat elkészítését. Versünk teljes egészében közös munkaként született meg.
A könyv által ajánlott feladatok közül összegyűjtöttük hálaforrásainkat. Virágszirmokat fűztünk egybe és mindenki elkezdte vezetni hálanaplóját, melybe legtöbbször az édesanyák kerültek. Nekik készítettünk egy az összefűzött virágszirmokból csokrot és hálakártyákat. Végül a naplók ihlették az írásos feladat elkészítését. Versünk teljes egészében közös munkaként született meg.
Debreceni SZC Könnyűipari Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Szakiskolája
Iskolánk ebben a tanévben csatlakozott a Boldog Iskola pályázathoz.
A Kratív10B osztály 35 fővel vesz részt a programban. A hónap témáját 7 fős csoportokban dolgozták fel a tanulók.
A kezdeti nehézségek után mindenki tudott felírni valamit a hálatablóra.
A témát informatika órán is folytattuk. Hála plakátokat készítettünk a hála világnapjának alkalmából, melyek egy részét kinyomtatva a tablókkal együtt az iskola aulájában állítottuk ki.
Szeptemberben több, rövidebb foglalkozás alatt jártuk körbe a hála fogalmát.Nagyon meglepő és egyben örömteli volt megtapasztalni, hogy mennyire ügyesen öntik szavakba gondolataikat a gyerekek, annak ellenére, hogy nekünk felnőtteknek is nehéz ezt pontosan kifejezni és őszintén megfogalmazni .
Hálavideókat is néztünk, s néhány vállalkozó gyerkőc szívesen elmondta a csoport előtt kimondott gondolatait kamera előtt is. Ebből csatolok majd egy rövid részletet.(A felvétel szünetben készült, így a háttérzaj elkerülhtetelen volt:_)))