1.A ráhangolódás után felolvasásra került az Egy pohár tejjel kiegyenlitve történet, és meg lett beszélve .
2.a munkafüzetből a hálával kapcsolatos mondatok kiegészitésére került sor és a válaszok elolvasására szúrópróba szerűen.
A hála gyakorlása
Nyírteleki Kastélykert Óvoda és Bölcsőde 2.sz. Tagóvoda
A boldogság évünket a hála hónapjával kezdtük.
A program bevezetéseként ráhangoló játékokat játszottunk majd feldíszítettük a boldogságkastélyunkat.
Színes képek válogatásával beszélgettünk, hogy miért lehetünk hálásak,minden tevékenység közben szólt a Szép nap… dal melyet szép lassan megtanultunk.
Készítettünk hála tablót melyre felkerültek a hálaszívek és hálafák.
A mese a gyermekeknek nagyon tetszett, segítette a hála fogalmának megértését.
Almáskertben jártunk és Ősz- ajándékát őszinte hálával kóstoltuk, gyűjtöttük halomba: ő az alma. Versek, dalok zengték be a tájat és vidám kacagás. A roskadozó fák gyümölcse, a szabad levegő és az utazás szép emlékét hálával idézzük fel.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A gyerekek lerajzolták , hogy milyen sok mindenért hálásak .
Az első boldogság órát a gyerekek izgatottan, nagy örömmel várták. Beszélgettünk a hála kifejezéséről. Kiszíneztük a szívecskét. Meghallgattuk a hónap dalát, közösen táncoltunk.
Hálafát készítettünk a boldogság órán. A tulipánná változott királyfi és az égig érő fa című meséket dolgoztuk fel.
Hálatarisznyánk csaknem kicsordul, ebből merítettük a rajzokhoz az ötleteket.
Óvodánk már másodszorra vesz részt a „Boldogságóra Programban”. Az új összetételű Maci csoportosaimmal ( középső csoportosok maradtak, iskolás korúak elballagtak) az idén szeptemberben ismét átbeszéltük a „Hála” témát. Már az összes gyerekünk hallott erről a témáról, mivel kiscsoportban is sokat foglalkoztak már vele, mégis úgy éreztem, hogy egy pár gyereket kivéve, nem voltak igazán tisztában a hála fogalmával. A tavalyi foglalkozásomat mesével kezdtem, majd a mesén keresztül közelítettük meg a témát. Ezért úgy döntöttem, hogy az idén beszélgetéssel kezdjük. A foglalkozás elején megkérdeztem, hogy szerintük mit jelenthet a „hála” szó. Sajnos először a legtöbb gyerek a karácsonyi és születésnapi ajándékokra gondolt, mivel az ajándékokért hálásnak kell lenni. Megpróbáltam elmagyaráztam a szó jelentését, saját életemet hoztam fel példának, majd felsoroltam mi mindenért vagyok hálás, többek között a szüleimért, ezért az aranyos új csoportért. Megértettem velük, hogy apró pici dolgokért is hálásnak lehet lenni, akár egy támogató kedveskedő jó szóért. Meséltem nekik az amerikai hálaadás napi szertartásokról, miszerint a hagyományok szerint az őszi betakarítások után az amerikaiak hálát adnak a termésért Istennek. Ezek után már jöttek szép sorjában a kedvesnél kedvesebb ötletek. Körbe járt a csoport kedvence Laci- Maci, nálunk az a szokás, hogy igyekszünk egymást végighallgatni, aki szeretne beszélni megkapja a plüss macit , ha elmondta amit szeretett volna továbbadja egyik csoporttársának. A családjáért minden gyerek hálás volt, ennek én nagyon örültem. Ügyesen fogalmazták meg gondolataikat, az egyik kislány elmondta édesapja elfoglalt ember, de mégis szakított arra időt hogy elvigye a lányát a játszótérre. Egy másik kislány elmesélte, hogy Ő a nagy tábla csokiért hálás, amit édesanyjától szokott kapni. Csodálkozva néztem rá, hiszen megbeszéltük hogy a hálát nem ilyen dolgokra értjük, akkor elmondta a csokit barátainak ismerőseinek szokta ajándékozni (magam is tapasztaltam). A lehetőségért hálás édesanyjának, hogy ajándékozhat. Még sokáig beszélgettünk, majd a gyerekek formába öntötték gondolataikat, lerajzolták kinek, vagy miért hálásak. Úgy érzem jól sikerült a témát megközelítenem a gyerekekkel, különösen annak örültem, hogy nem általános dolgokért voltak hálásak hanem saját kis életüket gondolták így át a téma által.