A 2.a osztály 2. csoportjában 4 kis problémás kisfiúval foglalkozom. Ők nehezen kezelhető gyermekek. Amikor első osztályosok voltak, alig lehetett velük szót érteni. Lehet hogy sokan lemondtak róluk, de a iskola vezetői és én közös úton, egy gondolattal azon vagyunk, hogy újabb értelmet nyerjen jövőjük a boldogságórákon.
A hála gyakorlása
Kovácsné Novák Krisztina vagyok. Ebben az évben érkeztem az iskolába. Szerettem volna behozni a boldogságórát, hogy minél több pozitív gondolkodású diák legyen az iskolában. Két csoportnak tartok foglalkozásokat ettől a tanévtől kezdve a 3.a osztályban és a 2.a osztály 2. csoportjának. Sok problémás gyermek van az iskolánkban, azért is gondoltam segíthetek a kis lelkük ápolásában.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Hála a nyári élményekért
Második boldogságévünket is a pozitív élmények újraélésével kezdtük, ám ezúttal nem csak Bagdi Bella meditációs szövegét hívtuk segítségül.
Ezt szolgálták a csoport tagjainak fotókkal illusztrált élménybeszámolói is, amiket kinyomtattunk, és emlékeztetőül termünk falára tettünk.
5., 7. és 8. évfolyam összevont speciális osztályában Az első boldogságórán beszélgettünk, megbeszéltük, mit jelent boldognak lenni, mi a hála. Az osztályt csupa hátrányos családi körülmények között élő diák alkotja, akiknél sok fogalom magyarázatra szorul. Amikor megértették a beszélgetés célját, szívesen együttműködtek. A lányok szinte egyhangúan a családjukért voltak a leghálásabbak, a fiúk pedig azokért a dolgokért, amelyekkel szabadidejükben foglalkozhatnak. Gondolataikat puzzle részekbe rajzolták .
A 3.osztály tanulói megbeszélték a hála fogalom jelentését. Kinek, miért vagyunk vagy lehetünk hálásak. Mindenki készített egy szívecskét, amit kidíszített és egy üzenettel ellátott, majd odaadta annak az osztálytársának , akinek valamiért köszönet, hálát mondott. Nagyon aranyosak voltak a gyerekek és meglepetten, megszeppenve fogadták egymástól az ajándékszíveket.
A hála gyakorlása
A hatodik osztályosokkal beszélgettünk a hála fogalmáról. Elolvastuk a segédanyagban található történetet, majd a tanulók megfogalmazhatták, hogy ők miért hálásak. Színes cukorkák segítségével konkretizáltuk a hála tárgyát. A válaszokból posztert készítettünk.
Egy szép őszi napon az osztályfőnök tanító néni kinézett az ablakon és nagy boldogsággal töltötte el, amikor megpillantotta mosolygós osztályát, a hetedikeseket. Hálás, hogy ő lehet az osztályfőnökük. A diákok nagy örömmel kopogtak be az ablakon, látva az osztályfőnököt. Hálásak vagyunk, hogy vagyunk egymásnak.
A negyedikesek az órát a „Szép nap, ölelj át engem“ című dal meghallgatásával kezdték. Ezután rövid beszélgetést folytattak a „Kinek lehetünk hálásak és miért“ témakörről. Ezt követően hálaleveleket írtak, melyeknek falevél formájuk volt és egy hálafára helyezték fel. Majd az őszi szél elfújja róluk az üzeneteket a címzetteknek. Végül az órát a „Csodakantár“ című mese meghallgatásával zárták.
A gyerekek szívesen nyilatkoztak a témával kapcsolatban, egymást figyelmesen végighallgatták. Értékelésük szerint ez egy hasznos, sikeres óra volt.
A foglalkozást beszélgető körrel kezdtük a szőnyegen. A hála fogalmát magyaráztuk meg, majd megbeszéltük kinek és miért lehetünk hálásak. Minden tanulónak külön én is elmondtam, neki miért vagyok hálás. Meghallgattak egy ide illő mesét. Hálakuponokat készítettek egymásnak is és hozzátartozóiknak is. Aki készített hálakupont az osztálytársának, átadta és elmondta, hogy miért hálás neki.
Negyedikeseimmel hálafát készítettünk. Ez a tanterem ajtajára került, hogy folyamatosan emlékeztessen a hála fontosságára!