Az idei tanévben második alkalommal veszünk részt Boldog Iskolaként veszünk részt a Boldogságóra foglalkozás-sorozaton.
A hónap témája a boldogságfokozó hála. Mivel mér az elmúlt tanévben átbeszéltük a Hála fogalmát. Nem volt nehéz dolgom. Tisztában vannak a gyerekek miért is lehetnek hálásak.
Kitaláltuk ,hogy az iskolánk folyosóján hálánk jeléül közösen olyan feliratokat ragasztunk, amit ,ha megnéznek az iskolatársak, vagy pedagógusok mosolyt csal az arcukra, vagy magabiztosságot nyújt, esetleg jobb kedvre derít, vigasztal, szeretetet sugároz. Amikor ezzel elkészültünk, akkor együtt terveztük meg a „hála-érmet”, ami nagyon szépre sikerült, tulajdonképpen nem érem, hanem egy papírból készített rózsa, melyet rózsaszínre festettünk. Ez a mi hála jelképünk, amit minden pedagógusnak is ajándékoztunk.
A hála gyakorlása
A 3-4. összevont osztályommal megbeszéltük, hogy milyen kultúrák közül választhatnak. Egyértelműen a magyar kultúrát, a Húsvétot választották. Egyébként is tetszik nekik a locsolkodás, piros tojás festés, stb. De most az elmúlt 5 hónapos ,nehéz időszakban , az otthon tanulás idején, amikor senki nem találkozhatott senkivel is a Húsvét hagyott bennünk szívmelengető érzéseket. Akkor postai úton küldtünk egymásnak képeslapot, levelet, szép rajzzal, jó kívánsággal, hiányzol felirattal és természetesen a vigyázz magadra jelmondattal. De az iskola jóvoltából is minden tanuló húsvéti csoki nyuszi, tojás csomagot kapott. A Húsvéti népszokások minden tanuló tetszését egyértelműen elnyerte. Ez az az ünnepkör, ami más országnak is tetszhet, ahogy mi magyarok húsvétkor megemlékezünk. Görögkatolikusok lévén nem maradhat el a pászkaszentelés sem, ami a nehéz időszakban is megoldódott, nem a templomban, de mindenki otthon, a családja körében imádság után elfogyasztotta az ünnepi ételt. Most, hogy együtt lehetünk az iskolában, reméljük sokáig így is marad, nem megyünk haza online tanulni, szükségünk van egymásra, szükségünk van a mosolyra, a beszélgetésre, a kölcsönös szeretetre, amiért HÁLÁSAK vagyunk!
A Boldogságóra szeptemberi témája: A hála gyakorlása volt.
Az idei tanévben már Boldog Iskolaként veszünk részt a Boldogságóra foglalkozás-sorozaton.
A napközis csoport Zsuzsa néni útmutatásain, beszélgető körön keresztül ismerte meg a „HÁLA” fogalmát, és ennek jótékony hatásait…..
A foglalkozás előkészületeiben megterveztük a HÁLA Érdemrendet, megbeszéltük, hogy milyen legyen, és miből lehetne ezt igaziból is elkészíteni.
A kis csapat mézeskalács érdemrendet tervezett, és szorgalmasan készítette el mindenki a saját Érdemrendjét. Szépen díszített alkotások születtek. A foglalkozás arra is lehetőséget adott, hogy a Boldog Iskola cím elnyeréséért hálánkat fejezzük ki Iskolánk Vezetőjének, Süle Erikának. Ő egy nagyon szép mézeskalács HÁLA Érdemrendet vett át Zsuzsa nénitől.
A mézeskalácsot Őr Ildikó, mézeskalács készítő mester alkotta meg. Ezúton is köszönet érte.
Új elsősökkel kezdtük az ez évi Boldogság órákat. Mindannyian aktívan vettek részt.
Hosszú idő után először szeptember elsején találkozhattunk ismét egymással. A különleges helyzet miatt sokkal jobban örültünk most egymásnak, mint előző években. Hálásak vagyunk, hogy ismét lehet iskolába járni, és a társainkkal együtt tanulni. Rajzot készítettünk a nyáron történt kellemes dolgokról, majd körbeülve, elmeséltük egymásnak miért vagyunk hálásak a sok-sok nyári élményért. Ezután a batyuba kötött rajzokat egy kosárba raktuk, mindenki húzott belőle egyet, és megpróbálta kitalálni, kié lehet a rajz!
A mi óvodánk egy kis, falusi óvoda. Két kis létszámú csoporttal működünk, ami a gyerekekkel való szoros kapcsolatunk kialakításához jó alapot ad. Az idei évben nyertük el a Boldog óvoda címet, egy kolléganőnk augusztus végén részt vett a támogatott képzésen Pécsett. Tulajdonképpen ez volt az első foglalkozás, amit a programban tartottam.
A csoportom heterogén: iskolára készülő nagycsoportosok és a bölcsődéből, családból jött legkisebbek alkotják.
A foglalkozáson a könyvben és a honlapon talált ajánlásokból választottam. Először elvégeztük az „Irkafirka” relaxációs gyakorlatot, meghallgattuk a dalt, majd egy témába vágó rövid mese után beszélgettünk arról, hogy ki, miért érzett már hálát. Ezen a beszélgetésen a nagyok vettek részt, jól ráéreztek a hála fogalmára, egymást hallgatva egyre több olyan dolgot soroltak fel, amiért hálásnak érezhetik magukat. Nagy örömömre a tárgyi dolgok mellett szóba került a születendő kistestvér, anya egy-egy vigasztaló, simogató szava, az elvesztett kiscicák megkerülése is.
Végül elkészítettük a Hálafánkat; addigra már annyi ötlet merült fel, hogy mindenki többször is befestette a kezét színesre, miközben arra gondolt, mennyi mindenért lehetünk minden nap hálásak. A fa elkészítése már a kicsik figyelmét is felkeltette, ezért van két fánk: a legkisebbek sem szerettek volna kimaradni az alkotásból.
Idén a végzős osztály osztályfőnöke vagyok. Nem is lehet elmondani, hogy mit is jelent nekem, pedagógusnak, és mit jelent a diákoknak a boldogság program. 5 hónap telet el úgy, hogy csak cseten, videó telefonálásban érintkezhettünk a gyerekekkel. Most ,amikor újra együtt lehetünk, amit már alig vártunk, ismét beárnyékolja, hogy itt a második hullám! Nem szeretnénk haza menni! Szükségünk van egymásra! Hálás vagyok értük, hálás vagyok a családomért, hálás vagyok, hogy taníthatok, hálás vagyok az Életért! Mindezeket megosztottam a gyerekekkel is. Osztályfőnöki órán beszélgettünk arról, hogy ki-miért hálás. Mivel ők már nagyobb korosztály, a videós feladatot választották. Nem túl hosszú, de minden benne van! A lényeg, az, hogy ki miért hálás, azt hiszem elsődlegesen most egymásért vagyunk hálásak, és,hogy iskolába járhatunk! Köszönjük Boldogság Program! Hálásak vagyunk Nektek is! Mert a nehéz percben sem hagytok magunkra!