A 2. osztályban hálabefőttet készítettünk, melyet közösen dekoráltunk. Szeptember első hetében minden nap felírtuk, miért vagyunk aznap hálásak. A fecniket beledobáltuk a befőttbe, a hónap utolsó hetén kiürítettük, s átgondoltuk újra az elmúlt időszakot. A diákok rengeteg apró örömteli dolgot soroltak fel, amiért jó iskolába járni, s amiért hálásak lehetnek. Felnagyítódtak az apró, örömteli momentumok, amiket természetesnek veszünk, valójában viszont köszönettel tartozunk értük.
A hála gyakorlása
Elfoglalt világban élünk, gyakran elfelejtünk köszönetet mondani azért, ami körülöttünk található. Amikor hálásak vagyunk, tulajdonképpen köszönetet mondunk egy bizonyos helyzetért. Számtalan helyzet van, amiért hálásak lehetünk. Ezekből gyűjtöttünk össze párat a boldogságóránkon, és készítettük el plakátunkat.
Ildiko Rákócziné Gyuradinovics
Rákócziné Gyuradinovics Ildikó
Székesfehérvári Kossuth lajos Általános Iskola
Nyári pillanatok
A nyár leghálásabb pillanatairól
A tantárgyi átjárhatóság jegyében az angol órák keretében foglalkoztunk a hála témájával, és tartottam egy kifejezetten erről szóló órát a 7K osztályunkban. Megnéztünk egy rövid filmet angolul, és megbeszéltük miről szól. Az üzenete az, hogy nem választhatjuk meg azt, hogy mi történjen az életünkben, de megválaszthatjuk azt, hogy hogyan reagálunk ezekre a történésekre. Válasszuk a hálát!
Három csoportban gondolkodtak azon, hogy milyen dolgokért lehetünk hálásak, ha a testünkre/szellemünkre/lelkünkre gondolunk, és amiket mondtak, felírtam a táblára. Ennek a fotóját csatolom.
Észrevételem az, hogy mindig olyan nagy dolgokat akarnak mondani, ha azt kérdezem, miért lehetünk hálásak, és örömmel fedezik fel, hogy azért is hálásak lehetünk, hogy tudunk ugrálni, nevetni, iskolába járni, stb. Lelkesek, érdeklődőek voltak.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Mi a jelenlegi helyzetben érdemrendünket az egészségügyben dolgozóknak ajánljuk.
Nagy lelkesedéssel készültem az órára. Az óra előtti szünetben mindent előkészítettem. A gyerekek meglepődtek, hogy ilyen óránk lesz. Elmeséltem Nekik a továbbképzésem nagyon jó tapasztalatait, azt, hogy mit tanultam, és, hogy szeretném Nekik ezt átadni. Örültek minden percének az órának, azóta is éneklik a dalt, amit tanultunk, táncoljuk szinte minden órán! A Hála fánk virágai azóta is szépen nyílnak! Remélem a többi óránk is így fog telni!
Az új csoportom vegyes életkorú, kicsit féltem hogy a kisebbek hogyan fogják fogadni az új fogalmakat, témákat. Azonban a hét végére teljesen megnyugodtam mert nagyon érdeklődő volt a csoport és szeretettel fogadták a feladatokat és a játékokat. A hét végére megértették a hála fogalmának jelentését. Önálló gondolatokat is képesek voltak megfogalmazni a nagyobb gyermekek.
1. nap: A csoportba megérkezett Dórika, aki nagyon félt a gyerekek egyből befogadták és szeretettel fogadták 🙂 Megbeszéltük hogy Dórika mese világból érkezett hozzánk és hogy nincs hol laknia. A gyerekeknek az volt az első feladata hogy csukják be a szemüket és képzeljék el a boldogság várát, majd kinyitották a szemüket és meglátták az általam előkészített színes várat és megbeszéltük, hogy abba fog lakni Dórika.
Ezután beszélgettünk a boldogság fogalmáról, érzelem kifejező kártyákat néztünk és csoportosítottuk őket pozitív és negatív érzelmeket kifejezőek és megszámláltuk azokat.
Ezután megnéztük a érzelem kártyákat és azokról beszélgettünk hogy melyik okoz nekünk boldogság érzetet.
Majd meghallgattuk Bagdi Bella: Boldog vagyok című dalát és táncoltunk rá.
Akinek volt kedve kiszínezhette az általam rajzolt boldogság várat.
Valamint nagyobb fiúk építettek faépítőből és dublóból boldogság várat.
2.nap: Meghallgattuk Bagdi Bella dalát újra és táncoltunk egyet. Majd átismételtük a tegnap tanultakat. Bevezettem a hála fogalmát, beszélgettünk mit jelent ez a szó.
Készítettem nekik egy hálatablót, ami összefoglalta számukra a fő témákat amiért hálásak lehetünk. Majd játszottunk újra a kártyákkal.
Ezután pedig írtunk egy mesét a Jóságos medve címet adtuk neki.
3.nap: Felolvastam nekik az általuk kitalált mesét, amit megírtam nekik, szépen megfogalmazva.
Ezután a Hálafa meséjét meséltem el nekik, megrajzoltam a mesét így képeken követhették végig a mese folyamatát.
Ezután elkészítettük a csoport hálafáját. A tenyerüket kivágtuk, kiszínezték az ujjaikat a tenyerükbe pedig volt aki bele tudta rajzolni, volt akinek én rajzoltam bele amit kért, mi az amiért ők hálásak majd felragasztották az előre megragasztott hálafájukra.
4.nap: Relaxációval kezdtünk Bagdi Bella : Szép nap ölelj át engem című dalára, Magok voltunk, akik kinőttek a földből majd hajladoztunk virágként a szélben. A gyerekeknek nagyon tetszett, élvezték így többször el kellett játszanunk. Ezután a munkafüzetből kimásolt Miért vagyok hálás ? színezőről beszélgettünk és utána mindenki kiszínezhetett 3 dolgot róla ami számára a legfontosabb. Közben a fiúk újabb boldogságvárakat építettek.
5.nap: Megnéztük a Mese az öreg tölgyről című mesét. Átbeszéltük amit a héten tanultunk. Megtanultuk közösen az Alma, Alma piros alma című dalt énekelni és mutogatni.
Elkészítettük a hálapárnánkat, mindenkinek meg kellett keresnie a saját jelét és felragasztani a hálapárnára és közben mondania egy dolgot amiért ő hálás az életben. Meg is ölelgették a párnát. A párnát a csoportban helyeztük el és megbeszéltük hogy aki szomorú vagy jó kedvű bármikor megölelgetheti a párnát 🙂
A hét zárásaként pedig felhelyeztük a hét jelképét a várunk első lépcsőfokára. Majd elkészítették a 2 db saját hála virágukat, amit a hálakertünkbe gyűjtöttünk össze 🙂 amikor elkészültek és felragasztották a virágokat mindenki, aki szeretett volna elmondta vagy azt hogy miért készítette vagy azt hogy kinek készítette, nagyon élvezték ezt a feladatot is a gyerekek 🙂
A hetet sikeresen zártuk le. Az elkészült alkotásokat a bejárathoz helyeztük, hogy a szülők is meg tudják tekinteni, miket készítettek a gyerekek a héten.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 2. osztálya, Csonkahegyhát
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
A hosszú kihagyás után már mindenki nagyon várta a másikat. Minimális ösztönzés kellett nekik, hogy megfogalmazzák, kifejezzék hálájukat, hogy végre újra együtt lehetünk!