A Ficánka nagycsoport megkezdte a Boldogságórák bevezetését a 2020/2021-es nevelési évben.
A szülők, szülői értekezlet alkalmával tájékoztatva lettek eme programról és így támogatásukkal, valamint az aktuális nyári témakörrel indítottuk az első Boldogságóránkat.
Hosszú idő után a kialakult járványügyi helyzet miatt a teljes csoport most szeptemberben találkozott teljes létszámmal. Ennek következtében resztoratív – kör alkalmával, fogalmazták meg a gyermekek az eltelt időszak élményeit, érzéseit, kitértek nagy örömömre, hogy mennyire vágytak az óvodába, hiányoztak a társaik, az őket körülvevő felnőttek, a csoport által gondozott teknős Rokkó, játékaik, AZ EGÉSZ ÓVODA! Ezt a módszert szívesen alkalmazom, hiszen a gyermekek figyelemmel, s türelemmel gyakorolják az egymás végig hallgatását, miközben fejlődik az önkifejező készségük, így sikerélményhez juttatom őket. A beszélgetéseink során a HÁLA fogalma, tartalommal telt meg, tudták mihez kötni, alkalmazni a gyermekek: a HÁLA, az öröm, az örömérzés, a vágyakozás, az együtt-lét szavak jelentését, ezáltal bővítve szókincsüket.
Szociáliskészségfejlesztő játékok játszásával erősítettem meg a szociális érzékenységüket, hiszen érkeztek hozzánk új gyermekek is.
Nyaruk leghálásabb pillanatairól rajzot szerettek volna készíteni, így én teret adtam a fantáziájuk kibontakoztatásának, biztosítottam számukra, szabadon választható eszközöket és technikákat. Közben elmesélték egymásnak mi történt ez időszak alatt, játéktevékenységeikben is megjelenítették az átélt élményeiket, énekkel-tánccal köszöntötték egymást, valamint a kedvelt állatuk környezetének (akvárium) rendbetételében, az állat etetésében is újra örömmel vették ki a részüket.
Nem felejtkeztünk meg arról sem, hogy vigyáznunk kell egészségünkre, meg kell erősíteni, őrizni azt. Gyümölcssalátát készítettünk közösen és megvendégeltük egymást, melynek hozzávalóit a szülők biztosították, hálásan köszönjük nekik!
E tevékenység során meghallgattuk Bagdi Bella- Szép nap ölelj most át engem c. dalát is.
A hála gyakorlása
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Sokat beszélgettünk arról, hogy kinek lehetnek hálásak és miért. Ez megjelent a rajzaikban is.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A kis elsősökkel felelevenítettük a nyaruk legemlékezetesebb pillanatait,élményeit.Az ő kis nyelvükön,saját szavaikkal megfogalmazták,hogy mit értenek a “hálásnak lenni” kifejezés alatt.Pl:hálás vagyok azért,mert szeretnek a szüleim,megölelnek,megpuszilnak stb
Ezután 5fős csoportokban elkészítették a színes rajzokat.Ötletes,kreatív munkák
születtek.
A járvány helyzet után kezdtük újra a közös munkát a gyerkekkel. Sok idő kimaradt, másképp töltöttük, így nagyon fontos a beszélgetésre fektetni a hangsúlyt. Kivel mi történt a nyáron, miért vagyunk hálásak? A gyerekek rajzain köszönnek vissza az érzések, gondolatok.
A másodikosaimmal hálabefőttet készítettünk papírból. Óra elején összegyűjtöttük, miért is lehetünk hálásak,majd a kapott papírbefőttre mindenki ráírta a maga háláját. A végén kiszínezhették, minél színesebbre.
Az órán A serény és a rest lány című magyar népmese került feldolgozásra. A gyerekek a razfilm megtekintése után megbeszélték és levonták a megfelelő következtetést. Meg tudták különböztetni a helytelent a helyestől. Kiválasztották az általuk leginkább kifejező részleteket. Ügyesen és sikeresen dolgoztak.
Székesfehérvári Kossuth Lajos ÁLtalános Iskola
A kis elsősök leginkább anyukájuknak, apukájuknak adnák a Hála érdemrendet. De azért olyat készítettünk, amit itt az iskolában is oda tudnának adni valakinek. Szerintük a tanító néniknek.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra szeptemberi foglalkozásán A hála gyakorlása témakörében a Mókuskák 2. osztály az alábbi feladatot végezte el.
Az idei tanévben, mint 2. osztályos tanulók vágunk neki a kalandokkal, izgalmakkal, örömteli pillanatokkal teli 10 hónapos Boldogságóra programnak. A bevezető beszélgetés során megbeszéltük, hogy milyen témákat érintünk a tanév során. Az Én és az új év című feladatlapon mindenki megfogalmazta, vagy lerajzolta, hogy miben szeretne fejlődni, változni. Ezután játék következett: Jobbra-balra, Hála kör labdával. Itt elmondhatták egymásnak, hogy miért hálásak. Ezt követően 4 fős csapatokba szerveződve rajzokat készítettek a nyár Leghálásabb pillanatairól. Hálabefőtt is készült. Egy üres befőttesüvegben egész évben kis jegyzetlapokon gyűlnek majd a hálát keltő pillanatok, szép emlékek. Természetesen a hónap háladala is felcsendült, kis koreográfiával kísérve.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az idei tanévben, mint 2. osztályos tanulók vágunk neki a kalandokkal, izgalmakkal, örömteli pillanatokkal teli 10 hónapos Boldogságóra programnak. A bevezető beszélgetés során megbeszéltük, hogy milyen témákat érintünk a tanév során. Az Én és az új év című feladatlapon mindenki megfogalmazta, vagy lerajzolta, hogy miben szeretne fejlődni, változni. Ezután játék következett: Jobbra-balra, Hála kör labdával. Itt elmondhatták egymásnak, hogy miért hálásak. Ezt követően 4 fős csapatokba szerveződve rajzokat készítettek a nyár Leghálásabb pillanatairól. Hálabefőtt is készült. Egy üres befőttesüvegben egész évben kis jegyzetlapokon gyűlnek majd a hálát keltő pillanatok, szép emlékek. Természetesen a hónap háladala is felcsendült, kis koreográfiával kísérve.