Nagy érdeklődéssel vágtam bele az osztályommal ebbe a programba. Kíváncsian vártam hogyan fognak reagálni, hogy én őket beregisztráltam. Nagyon várták az első boldogságórát, ami nagyon sikerült. Felolvastam nekik a következő történetet: Egy pohár tej. Ezután beindultak a gondolatok és beszélgetések, hogy vajon miért lehetünk hálásak. Nagyon érdekes dolgokat fogalmaztak meg. Ezután adtam nekik két üres papírt, amire rá kellett írni, hogy ők miért hálásak.
Szintén érdekes gondolatokat fogalmaztak meg magukban.
Nagyon jól telt el az első boldogságóránk, kíváncsian várom a következőt, hogy ugyanilyen érdeklődők maradnak-e!
A hála gyakorlása
Nagy érdeklődéssel vágtam bele az osztályommal ebbe a programba. Kíváncsian vártam hogyan fognak reagálni, hogy én őket beregisztráltam. Nagyon várták az első boldogságórát, ami nagyon sikerült. Felolvastam nekik a következő történetet: Egy pohár tej. Ezután beindultak a gondolatok és beszélgetések, hogy vajon miért lehetünk hálásak. Nagyon érdekes dolgokat fogalmaztak meg. Ezután adtam nekik két üres papírt, amire rá kellett írni, hogy ők miért hálásak.
Szintén érdekes gondolatokat fogalmaztak meg magukban.
Nagyon jól telt el az első boldogságóránk, kíváncsian várom a következőt, hogy ugyanilyen érdeklődők maradnak-e!
A boldogságfokozó hála témáját mi a jövőbe tekintve próbáltuk feldolgozni. A gyerekek saját cipőjükbe azt rajzolták meg, hogy miért lennének hálásak huszonöt éves korukban.
A boldogságfokozó hála témáját mi a jövőbe tekintve próbáltuk feldolgozni. A gyerekek saját cipőjükbe azt rajzolták meg, hogy miért lennének hálásak huszonöt éves korukban.
A „Boldogság várának” bemutatása /leporelló/ után megbeszéltük a gyerekekkel, hogy tíz lépcsőn kell majd felmennünk, hogy beérjünk a kastélyba.
Relaxációs gyakorlat végzése a gyerekekkel: „Óriási fa vagyok…”, majd a hónap dalának meghallgatása, Bagdi Bella: Szép nap…
Ezután Bezzeg Andrea: Hálafa című meséjének elmondása. A meséhez színes leporellót használtam. A mese elmondása után beszélgetés a meséről, tanulságokról. Hálafa készítése tenyérnyomattal, az őszi levelek színeivel (narancssárga, piros, zöld, citromsárga). Minden gyermek amikor rányomtam a kezét a fára elmondta, hogy a mai napon kinek és miért hálás.
A foglalkozás lezárásaként a „Boldogság várának” első lépcsőjére a hála jelének felragasztása.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Mindenki felírta egy kis lapra, kinek hálás az osztálytársai közül. Átadták egymásnak ezeket a hálaüzeneteket. Nagyon jó érzés volt látni a boldog gyerekarcokat!
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Legnagyobb örömömre az egyik kislányom kéréssel fordult hozzám. Elmondta, ő annyira örül, hogy ismét járhat iskolába, szeretne a társainak hálából egy kis ajándékot adni. Megmutatta a dobozban levő kis figuráit. Azt is elmondta, a szülei tudnak róla, megengedték neki, hogy ajándékozhasson a gyerekeknek. Ezt a pillanatot örökítettem meg. Azt gondolom, az ilyen pillanatokért és gondolatokért igazán hálás lehetek!
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Készítettünk hálaérdemrendet is. Megbeszéltük, kinek adná oda az adományozója. Nem egyet választottunk ki, mert nem tudtunk dönteni. Így a legjobbak kerültek a Boldogságfalunkra. Én is kaptam, aminek nagyon örültem!
A karantén időszak után a nyári élmények és események iránti várakozás és aztán a megvalósulás utáni hála mindannyiunk életében fontos volt ebben az évben.
A sokkal kisebb dolgoknak is tudtunk örülni, mint általában, vagy amit megszoktunk.
A foglalkozás alatt a gyerekekkel, képeket gyűjtöttünk, kinek mi volt a legkedvesebb nyári élménye (fürdés, kirándulás, fagyizás, biciklizés, testvérrel játszás) és ezt egy poszterre ragasztottuk fel. A hála, mint érzés a jóérzéssel párosulva a gyerekeknek is sok mindent jelentett. Köszönet mondás ezekért az élményekért.
Több gyermek a szüleivel a nyáron otthon sokat főzött és sütött, ezt örökítettük meg, hogy aztán együtt is készítettünk valamit és azért is hálásak vagyunk ,hogy most együtt lehetünk újra és közösen csinálunk újra valami nagyon jót.