Sajnos sok beteg gyerek volt. A maroknyi csapat azonban boldogan rajzolgatta a nyár leghálásabb pillanatait, közben egyfolytában hallgattuk és énekeltük Bella dalát: ” Szép nap, ölelj most át engem!”
A hála gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
A hála gyakorlása
Hálával telten a szeretet útját járom.
Dramatikus játékok:
Nemecsek Ernő / Boka János hálája
Boka János / Nemecsek Ernő hálája
Francia király / János vitéz hálája
János vitéz / francia király hálája
Toldi Lőrincné / Toldi Miklós hálája
Toldi Miklós / Toldi Lőrincné hálája
Dobó István / Bornemissza Gergő hálája
Bornemissza Gergő / Dobó István hálája
Az irodalmi művek szereplőinek példáján keresztül a hála gyakorlásának kölcsönös megnyilvánulási lehetőségét gyakoroltuk.
Hálával kikövezett út
A gyerekek egy szívre felírták, hogy miért lehetnek hálásak az életükben. Ezután végiggondolták a hetüket, és odamentek azokhoz, akiknek hálásak lehetnek a héten valamiért. Egy mosolyért, egy közös játékért, bármiért. Először csináltunk ilyet az osztályban, de nagyon nyitottak voltak a gyerekek, öröm volt ott lenni velük.
Majd a szíveket felhasználva kiraktunk egy utat. Megbeszéltük, hogy milyen jó érzés volt kifejezni a hálánkat, és azt is, hogy mit tapasztaltak, amikor valakihez odamentek. Így ők jöttek rá, hogy a hála boldogsággal, mosollyal van kikövezve. 🙂
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az első hónapban egyfajta leltárt készítettünk. Megfogalmaztuk, mennyi minden van az életünkben, aminek örülni tudunk, amiért hálásak lehetünk! Megtanultunk köszönetet mondani egymásnak, kifejezni szeretetünket.
Batthyány Lajos Általános Iskola, Géza Fejedelem Tagiskolája, Úrhida
Ez a tanévkezdés nagyban különbözött az eddigiektől, ugyanis fél éve nem lehettünk együtt a gyerekekkel személyesen, ami óriási idő. Mikor újra találkoztunk szinte olyan érzés volt, mintha ott folytatnánk ahol abbahagytuk, mintha nem is telt volna el ez a sok-sok hónap. Számomra a hála érzése most ezzel kapcsolatban volt a legerősebb. Hálás vagyok azért, hogy a gyerekekkel újra személyesen is együtt lehetünk, beszélgethetünk, nevethetünk.
A hála az egyik olyan téma, amire a gyerekek nagyon gyorsan rá tudnak hangolódni. Ez idén is így történt. Beszélgetésen és játékos feladatokon keresztül dolgoztuk fel a témát. Mindig nagy öröm látni, amikor aktívan belevetik magukat az adott témába és csak jönnek és jönnek belőlük a csodás ötletek és meglátások.
A plakátunkon igyekeztünk megörökíteni a nyár legszebb pillanatait: a kirándulást a természetben, a közös játékot, a strandolást, pihenést, fagyizást, a napsütést és az önfeledt pillanatokat.
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
A foglalkozást az esőbot körbeadásával kezdtük. Aki megforgatta, becsukta a szemét, és úgy hallgatta tovább, közben elképzelve az esőt, esőcseppeket. Az „autómosó” játékkal folytattuk, a „kisautók” végighaladtak a mosóban – szemben álló gyerekek között – mindenki megmosta, megsimította a folyosón végighaladó gyermeket. Ezután mindenki elmondhatta milyen érzés volt a simogatás. A beszélgetés ezután arról folytatódott, hogy miért, kiknek lehetünk hálásak.
A gyerekek által legtöbbször mondott fogalmakhoz egy-egy virágot társítottunk, amit azután koszorúra ragasztottunk – hálakoszorút készítve. (A nagycsoportosok előző nap vágták ki a virágokat)
Piros: hálás vagyok a családomért
Rózsaszín: hálás vagyok a barátomért
Kék: hálás vagyok a természetért, ami körül vesz minket
Sárga: hálás vagyok a kedvenc helyemért (otthonom, játszótér, szökőkút, játszóház stb.)
Munka közben Bagdi Bella: Ölelj át szép nap c. dalát hallgattuk.
Idén kapcsolódtunk be a programba. Hagyományaink között fontos helye van a beszélgetőköröknek, így a gyerekek számára már megszokott, hogy egy-egy témáról kötetlenül, vagy kissé irányítva beszélgetünk. Az első hónap témája, nagyon sok gyerekben felszínre hozott emlékeket, gondolatokat, így nem volt nehéz beszélgetni a témáról. Meghallgattuk a dalt, beszéltünk John Lennon ismert mondásáról a boldogsággal kapcsolatban. Az óra második felében „Hála szíveket” készítettünk.
Elkezdődött az új tanév, a saját csoportunkba kerültünk vissza a nyári élet után. A hála fogalma már ismerős volt a tavalyi év után a gyerekeknek. Felelevenítettük az eddigi ismereteket. A mesehallgatás után / A Hálafa története /, a gyerekeknek is lehetőségük volt elmondani, hogy kinek hálás és miért. Minden héten tovább bővítettük az ezzel kapcsolatos ismereteket, míg elérkeztünk a hála párna készítéshez. Felkerült rá mindenki jele. A jelek színezését a gyerekek végezték el. Minden kisgyermek elmondta, hogy hová szeretné a jelét tenni a párnán. Amikor elkészült, körbe adtuk egymásnak, amikor a kezébe került elmondta, hogy miért hálás a mellette lévő kis társának, akinek tovább fogja adni. Megbeszéltük, hogy mindennap az a kisgyerek kapja meg egész napra, akinek valamiért azon a napon hálásak vagyunk. Ezt a falon egy táblán jelöljük is. Elhangzott az egyik legszebb mondat is, „hálás vagyok azért, mert újra együtt vagyunk”. A hála párnánknak varázsereje is van, mert nagyon sok szeretet ad a csoportunkba járó gyerekeknek. A szülői visszajelzések is ezt igazolják, mert többen visszajeleztek, hogyan élik ezt meg otthon a családok. A hónap dala a mindennapjainkban, szabad játék közben is szólt.
Ezekben a nehéz időkben is fontos , hogy hálásak legyünk mindazért ami a mindennapokban jelen van . Igyekeztünk megbeszélni , hogy ki miért lehet hálás . Majd lefeküdtek a gyerekek a párnáikra és be csukott szemmel ezeket a dolgokat felsoroltuk.