1. Bevezető relaxáció
2. Hála a mindennapokban
3. „Köszönöm, hogy…”
4. Hálajáték
5. Hálaszív készítése
6. Zenés zárókör hálapacsival
7. Befejező meditáció
A hála gyakorlása
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Idei első foglalkozásunkon „Hála sála”-t készítettünk. Felszabadultan, bátran beszéltek érzéseikről, megtörtént eseteikről. A sál készítése közben elolvastam nekik a „A csodakantár” című mesét, meghallgatták a „Szép nap ölelj most át” című dalt.
Megörökítették a gyerekek a nyári élményüket. Rajzolás közben felelevenítették azokat a boldog pillanatokat amit átéltek a nyár során. Örömmel meséltek egymásnak a nyaralásukról, de a legnagyobb öröm , hogy újra együtt az osztály.
Újpesti Bajza József Általános Iskola
Nyári élményeinket zártuk befőttes üvegekbe, hogy sokáig meg tudjuk őrizni a szép emlékeinket.
Jókedvűen, szeretetteljes légkörben zajlottak a foglalkozások!Köszönjük! Hálásak vagyunk!
Hálás mesehősök
A szeptemberi hónapunk a visszaszoktatás jegyében telt. A vírushelyzet miatt, sok gyermeknek közel fél évre nyúlt az óvodai szünet. Kivétel nélkül mindenki nagy lelkesen jött újra óvodába és izgalommal töltött el őket, hogy újra találkozhattak egymással, óvó nénikkel, , dadus nénikkel és birtokba vehették a csoportszobai és udvari játékokat. A nyár folyamán készítettünk számukra egy új érzelemtáblát, melyet nagy örömmel fogadtak és a már előző évben bevezetett szokás szerint, minden nap jelölték rajta az aktuális érzelmi állapotukat. A reggeli beszélgetőkörök során megbeszéltük, hogy nagyon örülünk, hogy itt lehetünk, hogy együtt játszhatunk és, hogy ezért hálásak vagyunk. A hála fogalmát az Alma című mesén keresztül is igyekeztem számukra világossá tenni. A választható feladatok során mindenki készíthetett „hálás mesehős álarcot”, melyben különböző jótetteket lehetett végrehajtani a csoportban. Legnagyobb sikere a „tartsd az álarcot, keresd a leesett játékot és tedd a helyére egy kézzel „ feladatnak volt. A hónap dalának meghallgatását többször kérték maguktól is a gyerekek.