Az óra az élménybeszámolók hatására jó hangulatban telt. Sok gyerek megértette, hogy kis dolgokért is lehetnek hálásak.
A hála gyakorlása
A téma feldolgozását relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd Bezzeg Andrea: A hálafa története c. mesével folytattuk. Beszélgetőkört tartottunk arról, hogy mit is jelent a hála kifejezés. A munkafüzet 3. oldalán található színező segítségével, megbeszéltük miért lehetünk hálásak. Ezt követően, a gyermekek előre körberajzolt tenyerüket színezték ki, amelyet a Boldogság falunkon elhelyezett hálafára helyeztünk el. A téma zárásaként, a hála jelét, a hála virágát színezték ki a gyermeke amelyt szintén a Boldogság falon helyeztünk el, s közben meghallgattuk, Bagdi Bella: „Szép nap, ölelj most át engem” c. dalát.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A tanulók lerajzolták a nyár leghálásabb pillanatait. Két tanuló az interneten búvárkodott és keresete a hála szó szinonimáit. A tanulók bemutatták a csoport előtt a munkájukat és élménydúsan elmagyarázták az alkotásaik mondanivalóját, kiemelve miért voltak a lerajzolt helyzetben hálásak!
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A tanulók lerajzolták a nyár leghálásabb pillanatait. Két tanuló az interneten búvárkodott és keresete a hála szó szinonimáit. A tanulók bemutatták a csoport előtt a munkájukat és élménydúsan elmagyarázták az alkotásaik mondanivalóját, kiemelve miért voltak a lerajzolt helyzetben hálásak!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra első felében a „hála” szó jelentéséről beszélgettünk. A gyerekek, példákon keresztül, elmesélték kinek, miért voltak hálásak eddig. Utána csoportonként egy-egy kitalált történetben játszották el, hogyan hálálhatnak meg valamit a mindennapokban. Majd páros munkában a hálakörbe le is rajzolták a velük megtörtént eseményeket. A foglalkozás végén a körjátékban véletlenszerűen egymáshoz került párok fogalmazták meg egymásnak, hogy miért éreznek hálát a másik iránt. Jó hangulatú, vidám boldogságóra keretében tudtuk ezt a témát feldolgozni.
A Hála dal meghallgatása
Felolvasom a témával kapcsolatos mesét: A csodakantár
Hálafüzér készítése papír szívekből
Levezető meditáció
Véleményvonal
A Boldogságóra Program „Hála” témakörének egy részét osztályfőnöki óra keretén belül dolgoztuk fel. A gyerekekkel megbeszéltük, kinek mit jelent a hála kifejezés, hallotak-e róla, gyakorolják-e és ki kinek miért hálás. Az elmondottakból a tanulók hálarajzokat készítettek.
A világhálón hálával kapcsolatos idézeteket kerestünk, amelyeket a gyerekek megtanultak, majd videófelvételt készítettünk az általuk választott helyszíneken. A hála kifejezéseként szívalakot alkotva fényképezkedtünk.
Úgy, mint mi, pedagógusok, a gyerekek is nagyon élvezték a közös „munkát”, a közösen eltöltött időt.
A kis videó és a fényképek is megttalálhatók az iskola Facebook oldalán:
https://www.facebook.com/Alapiskola-%C3%A9s-%C3%93voda-Alm%C3%A1gy-293263067468663
A Boldogságóra Program „Hála” témakörének egy részét osztályfőnöki óra keretén belül dolgoztuk fel. A gyerekekkel megbeszéltük, kinek mit jelent a hála kifejezés, hallotak-e róla, gyakorolják-e és ki kinek miért hálás. Az elmondottakból a tanulók hálarajzokat készítettek.
A világhálón hálával kapcsolatos idézeteket kerestünk, amelyeket a gyerekek megtanultak, majd videófelvételt készítettünk az általuk választott helyszíneken. A hála kifejezéseként szívalakot alkotva fényképezkedtünk.
Úgy, mint mi, pedagógusok, a gyerekek is nagyon élvezték a közös „munkát”, a közösen eltöltött időt.
A kis videó és a fényképek is megttalálhatók az iskola Facebook oldalán:
https://www.facebook.com/Alapiskola-%C3%A9s-%C3%93voda-Alm%C3%A1gy-293263067468663
Legyen tele a ” kosara” mindenkinek minél több dologgal amiért hálás lehet!