A hónap dalát Szép dal ölelj most át engem c.dal meghallgattuk,imádják a gyerekek,tudják is már!Relaxáltunk rá!
Beszélgetés a háláról,hálafa készítése,kézlenyomatokba rajzolták bele kinek hálásak,vagy mire tekintenek hálával.
A hála gyakorlása
A hónap dalát Szép dal ölelj most át engem c.dal meghallgattuk,imádják a gyerekek,tudják is már!Relaxáltunk rá!
Beszélgetés a háláról,hálafa készítése,kézlenyomatokba rajzolták bele kinek hálásak,vagy mire tekintenek hálával.
A nyáron elvégzett tanfolyam után tűkön ülve vártam a szeptembert, hogy megtarthassam életem első Boldogságóráját a csoportomban. A gyerekek is izgatottan várták. Közös éneklés után a „Lovag, királylány, sárkány” játékkal megalapoztuk az óra további örömeit. Kört alkottunk és minden gyermek elmesélte miért hálás. Idén érkezett hozzánk Hollandiából egy magyar kisfiú. Mikor rá került a sor, elmondta, hogy ő azért hálás, mert befogadtuk. Annyira megható volt a szituáció, hogy többen elérzékenyültek, majd szeretetgombócot formálva magunkhoz öleltük! Készült egy Hálatábla és megismerkedtek a Hálaládával, melybe karácsonyig gyűjtjük a cetliket, amiért hálásak vagyunk. 2 hét elteltével majdnem tele lett a láda. Szerettünk volna a kezünkkel Hála feliratot formálni kevés sikerrel, de annál nagyobb mókával és kacagással. Nem lett az igazi, de még majd gyakoroljuk. A gyerekek a Háladalra székfoglalót szerettek volna játszani, kívánságuk teljesült. Azt mondták Boldogságórát minden héten kellene tartani.
Két osztályfőnöki órán dolgoztuk fel a Hála témakörrel. Először a hála fogalmáról beszélgettünk, majd egy-egy gondolatot mondott mindenki arról, hogy az iskolakezdéssel kapcsolatban miért hálásak. Sok pozitív dolgot fogalmaztak meg az ötödikesek. Ezután rövid fogalmazásokat írtak csoportban a hálás cselekedetek témában.
A második órán munkafüzeti feladatokkal foglalkoztunk.
Miért vagy hálás?
Olyan jeleneteket adtunk elő csoportokban, melynek a hála volt a témája.
Szeptember hónapjában a hála témával foglalkoztunk a gyerekekkel. A foglakozást Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem… című dalának meghallgatásával kezdtük, miközben körbe adtunk egy plüss macit, amit meglehetett ölelni. Gyakorlatunkat a „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj” relaxációs gyakorlattal folytattuk. Egy színes gumikötél segítségével kört alakítottunk. Az almaszedésnél magasra nyújtóztunk, a szőlőszedésnél pedig lehajoltunk és úgy raktuk a vödörbe az érett gyümölcsöt. Mindeközben figyeltünk a légzésünkre, az elnyújtott, lassú mozgásra. A nagy munka után leültünk a szőnyegre és a „A mai napon, a mai napon a boldogságra rátalálok…” című boldogságmondókát többször elmondtam a gyerekeknek. A mondókát kézmozdulatokkal kísértük, amelynek végén mindig kezünket keresztezve átöleltük vállainkat, így imitáltuk, hogy a boldogságot elkapjuk. Ezután a Hálafa története című mesét hallgatták meg a gyerekek. Majd mindenki megkereste azt a játékot, amivel a legszívesebben játszik a csoportszobában. Hálát adtunk ezekért a játékokért és azokért az örömteli pillanatokért, amiket a játék közben átélünk. A tevékenységet a „Színezd ki azokat a dolgokat, amiért hálás vagy!” munkalappal zártuk, miközben még egyszer meghallgattuk Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem… című dalát.
Cèlunk a 2024/2025-ös nevelèsi èvre, az Örökös Boldog Óvoda programsorozat folytatása. A Derecskei Mese-Vár Óvoda , Napsugár csoportjának első boldogságóra foglalkozásának tèmája a hála gyakorlása. A gyermekek elsajátították a ,,Hála erőssègmondókát” ezt követően kötetlen beszèlgetès formájában megbeszèltük a hála fogalmát, èrtelmezèsèt, magyarázatát. A gyermekeket egy hála sètára vittük el,ami az óvodán kívüli erdős területen volt. A gyermekek az èlmènyszerzès mellett megfogalmazták, hogy mièrt hálásak,ami a közvetlen környezetünkben megfigyelhető,megtalálható. A hálasèta során számos új ismerettel ès èrtèkekkel ismerkedtek meg a gyermekek. A sèta során több termèst ,,kincset,, gyűjtöttek, amiből ,,hálanyakláncot” ès egyèb ,,hála ajándèk tárgyakat” kèszítettek,majd elmondták, hogy mièrt èreznek hálát egymással kapcsolatban. Ez jó alkalom volt arra,hogy minèl jobban erősödjön bennük a hála szó jelentèse. Ezután hála játèkot járszottunk,ahol csukott szemmel kellett a saját tengelyük körül megfordulni,majd tapsra kinyitották a szemüket ès a legközelebb álló társát öleltèk meg. A boldogság ès hála èrzetèt igyekeztem Bagdi Bella: Hálás vagyok című dalával erősíteni. Körbe üpve, átkarolva egymást a gyerekek kèrèsère, többször is meghallgatták. Szem előtt tartva a csoport ès egyes gyerekek fejlettsègi szintjèt, úgy èrzem, hogy az első boldogságóra foglalkozásunk sikeres volt, S mindannyian nagyon várjuk a következő különleges alkalmat.
Zöld Gólya Óvoda és Bölcsőde ÁMK
Szeptember hónap a az újra találkozás és a beszoktatás jegyében zajlott. A pozitív kapcsolatok megalapozása, odafigyelés egymásra a mindennapok részét képezték. A boldogságórai tevékenységeket folyamatosan kapcsoltuk a zöld jeles napokhoz. Takarítási világnapon hálásak voltunk a szelektív hulladékgyűjtés szabályainak betartásáért, Autómentes világnapon pedig a kapott „Bringa jogsi”-ért. Dohányzás megelőzési program keretében hálánkat fejezhettük ki a tiszta, füstmenetes környezetünkért. Népmese napján Zita néni bábelőadása varázsolt el minket.
Hálaszívünket közösen készítettük el, amelyre boldogan írtuk fel és fejeztük ki hálás köszönetünket.
Idén újításként sikerült egy second hand üzletben rátalálnom Boldog Dórára. Így ma vele érkezem a gyermekek közé. Természetesen nagy izgalmat kelt Dóra megjelenése. Dóra köszönti is a gyermekeket és bemutat engem is. Elmeséli a gyerekeknek, hogy miért érkezett közéjük. Engem is megkér, hogy segítsek neki a feladatában.
Dóra megkéri a gyerekeket, hogy álljanak fel mindannyian és megkezdjük együtt a relaxációt. Zenével kezdjük és mozdulatlanul pihenünk, majd zenével kísérve Napimádással és a 21-s Repül a madár gyakorlattal kezdjük az alkalmat.
Miután így ráhangolódtunk az eseményre, beszélgetőkört kezdeményezünk Dórával. Elbeszélgetünk róla vajon, mi is az a hála?
Ezt követően elutazunk együtt a szivárvány színű léghajónkon Hálaföldre és elmesélem a Hálafa történetét. A gyermekek érdeklődve figyelik. A végén pedig Dórával beszélgetünk a történetről, a háláról.
Záró eseményként zenére relaxálunk és közben visszautazunk a csoportszobában, ahol az mf 4. oldalt együtt megcsináljuk (Kinek vagy hálás és miért? rajz)
Motivációs fát készítettünk. Kis faszívecskére ragasztottuk a gyerekek jeleit, a fára az kerül fel minden héten, aki valami jót cselekszik, valamiben kiemelkedően teljesít. Ezt a fát használtam fel a „hálás vagyok neked” játékhoz. A jeleket elhelyeztem a szőnyegen a kopasz fa köré. Sorra minden gyerek választhatott a lenn lévő jelek közül és egy mondatban megfogalmazta, hogy miért hálás a társának. Így végül minden jel felkerült a fára.