Kitöltöttük a feladat lapokat, nagyon elgondolkodtató és szívszorító válaszok születtek. A gyerekek őszintén megnyíltak. Öröm olvasni a hála cédulákat.
A hála gyakorlása
Kitöltöttük a feladat lapokat, nagyon elgondolkodtató és szívszorító válaszok születtek. A gyerekek őszintén megnyíltak. Öröm olvasni a hála cédulákat.
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel elkészítettük a kis Hálaszívüket, mely egész hónapban díszítette az osztályunkat. Amikor a gyerekek hálát éreztek valamiért, odamentek és rajzoltak rá egy-egy strigulát. Az utolsó órán megbeszéltük, ki miért volt hálás. A feladatot nagyon élvezték.
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel elkészítettük a kis Hálaszívüket, mely egész hónapban díszítette az osztályunkat. Amikor a gyerekek hálát éreztek valamiért, odamentek és rajzoltak rá egy-egy strigulát. Az utolsó órán megbeszéltük, ki miért volt hálás. A feladatot nagyon élvezték.
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel elkészítettük a kis Hálaszívüket, mely egész hónapban díszítette az osztályunkat. Amikor a gyerekek hálát éreztek valamiért, odamentek és rajzoltak rá egy-egy strigulát. Az utolsó órán megbeszéltük, ki miért volt hálás. A feladatot nagyon élvezték.
Maci csoport
Egész hónapba többször hallgattuk a Hála dalt. Sok szituációban, apró történésnél előkerült a hála fogalma. „De hálás vagyok, hogy segítettél nekem megrajzolni….”.
A három pillangó című mesét, mesekötény segítségével dolgoztuk fel. Vegyes csoport vagyunk, ezért sok gyermek számára már ismert volt a mese. A nagyobbak önállóan is elmesélhették, elosztották a szerepeket. Én mozgattam a pillangókat, napocskát…, ők meséltek. A mese után a nagyobbakkal beszélgető körben beszéltünk arról, hogy mi miért vagyunk hálásak a barátunknak, anyukánknak, kiskutyánknak, óvónéninek, akár magunknak. a kisebbek ezalatt elkészítették a Hála napocskát tenyérlenyomattal.
Az idei kis csoportunkkal sikerült több ( 3) boldogságórát is tartani szeptemberben.
Elsőként megalkottuk a boldogságvárunkat, és megnéztük a videónkat az elmúlt évről.felidéztük emlékeinket. A hálafa mesét szívesen hallgatták meg .
Majd a következő alkalommal már Boldog Dóra is megérkezett megújult fizurájával, a gyerekek örömmel fogadták.
Mesénk A 3 pillangó volt . a mese meghallgatása után kérdések segítségével átbeszéltük kinek, miért lehetnek hálásak a pillangók……, majd elkészítettük a csoport Hála napocskáját tenyérnyomattal textilre. A napocskára felkerültek a hálaüzeneteik.
A 3. alkalommal egy újabb mese segítségével ( A katica és a fűszál) dolgoztuk fel a témánkat és hála katica továbbadásával gyakoroltuk a hálánk kifejezését. Legvégül a gyerekek elkészítették saját katicájukat és megbeszéltük hogy amikor hálásak valamiért társuknak ragasszanak fel egy pöttyöt neki. A gyermekek örömmel mondták el nekünk is hogy kinek hálásak .Meghallgattuk a foglalkozások végén a Hála dalunkat.
Idén a gyerekek otthon együtt a családtagokkal készítik el , díszítik ki a hálakövet.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Számunkra a Hála kimutatása már nem jelent gondot. Gyakoroltuk az elmúlt évben.
Most mindenki készített egy szivecskét, amire ráírta a nevét. Egy nagy papírra bárhova ragaszthatták jelüket. Színes filctollal húzhattak vonalat annak a szivecskéjéhez, akinek hálás valamiért az osztályban.
Volt aki óra után, volt aki szünetről feljövet gazdagította a hálónkat.
Ilyen lett.
Nagyon örültem, hogy a magántanulónk is kapott vonalat, pedig ő csak ebéd után van az osztállyal.
Arra gondoltam, kint hagyom még, hagy sűrűsödjön a hálónk.